You are here

Επτάλογος ΔΗΣΥ για πάταξη ακρίβειας – αισχροκέρδειας

07/01/2004 15:20
Η ασπίδα στήριξης του καταναλωτή έναντι της «μεθοδευμένης» ακρίβειας και του «μεθοδευμένου υπερκέρδους», αλλά και φαινομένων αισχροκέρδειας και παραβίασης των νόμων, αποτελεί η ενίσχυση των θεσμών, με κανόνες, μηχανισμούς και τον έλεγχο από αρμόδιες υπηρεσίες της Πολιτείας. Αυτό υποστηρίζει ο ΔΗΣΥ και προτείνει επτά μέτρα για πάταξη των αδικαιολόγητων αυξήσεων σε τιμές βασικών αγαθών, αλλά και φαινομένων αισχροκέρδειας. Παράλληλα, εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης, κατηγορώντας την ότι παρακολουθεί απαθώς τα κρούσματα αισχροκέρδειας που παρατηρούνται τελευταία και για το γεγονός ότι το κόστος ζωής αυξήθηκε σημαντικά, ενώ από τα πυρά δεν ξέφυγε ούτε ο Πρόεδρος Παπαδόπουλος.

Μιλώντας στα πλαίσια δημοσιογραφικής διάσκεψης, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Λευτέρης Χριστοφόρου (και πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής) τόνισε πως δεν αρκεί να λέγεται ότι ο καταναλωτής πρέπει να προβαίνει σε αυτοάμυνα, ούτε να επαφίεται η προστασία του στον πατριωτισμό των εμπόρων, των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών, αλλά η Πολιτεία έχει υποχρέωση και καθήκον να του παράσχει όλους τους μηχανισμούς προστασίας και αυτοάμυνας, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες λειτουργίας μιας ελεύθερης αγοράς.

Τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ την «Μέκκα της ελεύθερης οικονομίας και της αγοράς» σημείωσε ο κ. Χριστοφόρου, υπάρχουν αυστηροί νόμοι και κανόνες για τιμωρία όσων δεν τηρούν τους νόμους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας μιας υγιούς και ελεύθερης αγοράς.

Επτά μέτρα

Τα μέτρα που προτείνει ο ΔΗΣΥ αφορούν:

1) Την αυστηρή εφαρμογή των υφιστάμενων νόμων που εξαιτίας της υποστελέχωσης των κρατικών υπηρεσιών σήμερα δεν εφαρμόζονται με επάρκεια, αλλά και την βελτίωση των νομοθεσιών για περαιτέρω προστασία του καταναλωτή.
2) Δημιουργία «παρατηρίου τιμών» σε όλες τις επαρχίες για συστηματική ηλεκτρονική παρακολούθηση της διακύμανσης των τιμών, όπου θα έχει άμεση πρόσβαση ενημέρωσης και ο ίδιος ο καταναλωτής.
3) Άμεση δημιουργία δικαστηρίου επίλυσης μικροδιαφορών καταναλωτών
4) Δημιουργία τηλεφωνικής γραμμής, για καταγγελίες καταχρήσεων, αυθαιρεσιών και παραβίασης των δικαιωμάτων του καταναλωτή.
5) Ενίσχυση του Συνδέσμου Καταναλωτή
6) Συνεχή ενημέρωση και διαφώτιση του καταναλωτή και
7) Τη θεσμοθέτηση του Επιτρόπου Καταναλωτή, ή τη διεύρυνση του Επιτρόπου Προστασίας του Ανταγωνισμού και σε Επίτροπο Καταναλωτή.

Επίτροπος Καταναλωτή

Μετά τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ Γιαννάκη Ομήρου και ο ΔΗΣΥ κάλεσε σήμερα την κυβέρνηση να υιοθετήσει τον θεσμό του Επιτρόπου Καταναλωτή που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στα μέλη κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Λευτέρης Χριστοφόρου υποστήριξε πως ο Επίτροπος Καταναλωτή θα μπορεί να επιβλέπει την σωστή και αποτελεσματική εφαρμογή των νόμων, να ενεργεί ως δημόσιος κατήγορος για θέματα καταναλωτών, θα μπορεί να ενεργεί και οιονεί ως δικαστήριο να απονέμει δικαιοσύνη και αποζημιώσεις. Έχοντας τη δυνατότητα αυτεπάγγελτης και ταχύτατης παρέμβασης, τόνισε ο Λευτέρης Χριστοφόρου, «θα βοηθήσει σημαντικά στην αλλαγή του κλίματος στην αγορά και οι εμπορευόμενοι θα σκέφτονται δύο φορές προτού να προβούν σε καταχρήσεις, υπερβάσεις, αισχροκέρδεια, ακρίβεια και παραβίαση υφιστάμενων νομοθεσιών».

Επίθεση κατά Τάσσου - κυβέρνησης

Στην σκληρή επίθεση που εξαπέλυσε κατά της κυβερνητικής πολιτικής, κατηγορώντας την για «ανεύθυνο-υπεύθυνη στάση και απόσειση ευθυνών» στα κρούσματα αισχροκέρδειας που παρατηρούνται τελευταία, με το αιτιολογικό ότι δεν μπορεί να παρέμβει στον καθορισμό των τιμών σε μια ελεύθερη αγορά, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, χαρακτήρισε ως «εμπαιγμό» χθεσινές δηλώσεις του Προέδρου Παπαδόπουλου, σύμφωνα με τον οποίο η κυβέρνηση θα ανακοινώνει «τις τιμές συγκεκριμένων προϊόντων» στα πλαίσια ελέγχου μιας υγιούς αγοράς και πάταξης νοσηρών φαινομένων που εντοπίζονται.

«Εμείς σε καμία περίπτωση δεν αναφερόμαστε σε παρέμβαση ή και στρέβλωση στη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς και της οικονομίας», τόνισε ο Λευτέρης Χριστοφόρου απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Του Κυριάκου Κυριακίδη