You are here

«Γειτονικά» εμπόδια στην ασφάλεια πτήσεων

17/03/2009 16:54
Οι κυπριακές υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας επιτελούν το έργο τους σε μια πολύπλοκη και επιχειρησιακά ιδιαίτερα δύσκολη περιοχή, επισήμανε σήμερα ο υπουργός Συγκοινωνιών Νίκος Νικολαΐδης, επειδή όπως ανέφερε η περιοχή ελέγχου πτήσεων Λευκωσίας, γνωστή ως FIR, γειτνιάζει με τα FIR τεσσάρων χωρών που δεν είναι μέλη ούτε της ΕΕ, ούτε του Eurocontrol.

«Αυτό σημαίνει ότι, αντίθετα με την Κύπρο, οι χώρες αυτές δεν είναι αναγκασμένες να υιοθετούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα και διαδικασίες σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, κάνοντας έτσι το έργο των κυπρίων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας πολύ πιο δύσκολο από αυτό των υπολοίπων συναδέλφων τους στην Ευρώπη», υπογράμμισε.

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε τη δημιουργία στην Κύπρο παραρτήματος του Flight Safety Foundation (FSF), που θα καλύπτει τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, λέγοντας ότι αυτό αποτελεί πολύ σημαντική εξέλιξη τόσο για την Κύπρο όσο και την ευρύτερη περιοχή.

Όπως μεταδίδει το ΚΥΠΕ, ο κ. Νικολαΐδης σε εναρκτήρια του δήλωση στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για την Ασφάλεια Πτήσεων που πραγματοποιείται στη Λευκωσία, είπε ακόμη ότι μια επιπρόσθετη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι κυπριακές αρχές Πολιτικής Αεροπορίας είναι η άρνηση της Τουρκίας να συνεργαστεί και να επιτρέψει στις κυπριακές αεροπορικές εταιρείες τη χρήση του εναέριου χώρου της και, τόνισε, ότι ακόμη και στις διεθνείς προσπάθειες για εξεύρεση έστω μιας τεχνικής λύσης στο πρόβλημα, η Τουρκία τήρησε αρνητική στάση.

Ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι η Κύπρος στέλνει το μήνυμα ότι η Τουρκία παρανομεί σε θέματα ασφάλειας πτήσεων σε σχέση με την Κύπρο, λέγοντας ότι η παρανομία αυτή είναι κατανοητή από την ΕΕ και κοστίζει μάλιστα στην Τουρκία σε ό,τι αφορά την ενταξιακή της πορεία.

Ο υπουργός ανέφερε ότι το γεγονός ότι η ασφάλεια πτήσεων αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία δεν είναι τυχαίο, αφού μόνο στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκαν το 2008 συνολικά 10.1 εκ. πτήσεις με τις οποίες διακινήθηκαν περίπου 500 εκ. επιβάτες.

Ο αριθμός αυτός, είπε, αναμένεται να διπλασιασθεί τα επόμενα 20 χρόνια.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το Κέντρο Ελέγχου Λευκωσίας διαχειρίζεται 260,000 πτήσεις ετησίως, με τις οποίες διακινούνται γύρω στα 20 εκ. επιβάτες.

Αφού σημείωσε ότι κάθε φορά που διπλασιάζεται ο αριθμός πτήσεων, για να διατηρηθεί η ασφάλεια στα ίδια επίπεδα θα πρέπει οι προσπάθειες των υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας να πολλαπλασιασθούν τέσσερις φορές, τόνισε ότι το υπουργείο προχωρεί όσο το δυνατό πιο γρήγορα στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας, δημιουργώντας μια ανεξάρτητη Αρχή για παροχή υπηρεσιών, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον εποπτικό και ρυθμιστικό ρόλο του κράτους.

Ο αναπληρωτής διευθυντής του Eurocontrol, Erik Merckx, ερωτηθείς για τα προβλήματα που προκαλεί η λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου στα κατεχόμενα, είπε ότι το Eurocontrol γνωρίζει το πρόβλημα και ότι λαμβάνει εκθέσεις από πιλότους και αερογραμμές για το θέμα της ασφάλειας.

Ανέφερε, επίσης, ότι ο Οργανισμός προσπαθεί εδώ και λίγο καιρό να βρει μια τεχνική λύση στο πρόβλημα σε συνεργασία με τις κυπριακές και τουρκικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.