You are here

Οι επιπτώσεις στην Κύπρο από την πτώχευση της Germania

05/02/2019 12:43

Περιορισμένη αλλά αισθητή επίπτωση αναμένεται να έχει στην Κύπρο η πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας Germania.

Σύμφωνα με την Hermes Airports, η Germania εκτελούσε πτήσεις προς Πάφο από 4 γερμανικούς προορισμούς, το Βερολίνο, το Ντίσελντορφ, το Αμβούργο και τη Νυρεμβέργη. Το 2018 μετέφερε 50 χιλ. άτομα ενώ αναμενόταν να διακινήσει τον ίδιο αριθμό επιβατών και το 2019.

Η εταιρεία μετέφερε περίπου 700 άτομα την εβδομάδα τη χειμερινή περίοδο.

Σημειώνεται ότι το 80% των ατόμων που επηρεάζονται από τις ακυρωθείσες πτήσεις είναι μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων που έκλεισαν το εισιτήριο και καλούνται να επικοινωνήσουν μαζί τους.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλονται για αύξηση της συνδεσιμότητας της Κύπρου με διάφορες χώρες, η Hermes Airports πραγματοποιεί συζητήσεις και διαβουλεύσεις με αρκετές αεροπορικές εταιρείες ούτως ώστε να καλυφθεί το κενό που αφήνει πίσω της η Γερμανική εταιρεία.

Πλήγμα

Πλήγμα για την Κύπρο θεωρούν την πτώχευση της αεροπορικής εταιρείας τουριστικοί φορείς.

Ο γενικός διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων Ζαχαρίας Ιωαννίδης αναφέρει ότι η όποια πτώχευση αεροπορικής εταιρείας που έχει προγράμματα για την Κύπρο αποτελεί πλήγμα. «Αυτό καλεί όλους σας σε εγρήγορση και εξεύρεση εναλλακτικών διευθετήσεων για κάλυψη του προγράμματος της εταιρείας και των συνεπακόλουθων αεροπορικών διευθετήσεων των τουριστών που προγραμμάτισαν είτε προγραμματίζουν τις διακοπές τους στην Κύπρο μέσω της Germania».

Έλλειμμα χρηματοδότησης

Ο γερμανικός αερομεταφορέας Germania ανακοίνωσε σήμερα μέσω της ιστοσελίδας του ότι κηρύσσει πτώχευση και ακυρώνει όλες τις πτήσεις που προβλεπόταν να εκτελέσουν τα αεροσκάφη του.

Η εταιρεία χαμηλού κόστους, με 37 αεροσκάφη στον στόλο της και έδρα το Βερολίνο, εξυπηρετούσε κυρίως επιβάτες από τη Γερμανία και την Ελβετία οι οποίοι ταξίδευαν προς τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.

Έκανε επίσης δρομολόγια από τη Γαλλία, με αναχωρήσεις από την Τουλούζη, καθώς και από τα αεροδρόμια Arlanda της Στοκχόλμης και Gatwick του Λονδίνου.

Μετέφερε πάνω από 4 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η διεύθυνση της γερμανικής εταιρείας εξήγησε σε ανακοίνωση της ότι δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να «καλύψει τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της σε ρευστότητα».

«Απρόβλεπτες εξελίξεις», όπως «οι μεγάλες αυξήσεις της τιμής της κηροζίνης το περασμένο καλοκαίρι και η ταυτόχρονη υποχώρηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου, οι μεγάλες καθυστερήσεις της ένταξης αεροσκαφών στον στόλο μας και ο ασυνήθιστα υψηλός αριθμός συντηρήσεων που χρειάστηκαν τα αεροσκάφη της εταιρείας μας αποτέλεσαν βαρύ φορτίο για την επιχείρηση», υπογράμμισε η εταιρεία.

Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι όσοι είχαν αγοράσει εισιτήριο από ταξιδιωτικό γραφείο στο πλαίσιο κάποιου πακέτου που συμπεριλαμβάνει πτήση και διαμονή «μπορούν να έλθουν σε επαφή με τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα για να τους κλείσει άλλη πτήση», αλλά για τους επιβάτες που «έκλεισαν εισιτήριο απευθείας» από την εταιρεία «δυστυχώς δεν υπάρχει» καμία δυνατότητα να εξυπηρετηθούν.

Της Γεωργίας Χαννή