You are here

Αγία Νάπα: 6 χρόνια φαγούρας για μαρίνα

12/02/2009 06:56
Την πεποίθηση ότι το υπουργείο Εμπορίου θα είναι σε θέση να τηρήσει τις δεσμεύσεις που ανέλαβε σε σχέση με την προώθηση της μαρίνας της Αγίας Νάπας, εκφράζει ο γενικός διευθυντής του υπουργείου, Ευστάθιος Χαμπουλλάς, λίγες μόλις μέρες μετά την υπογραφή των συμβολαίων για τους δρόμους που θα οδηγούν στη μαρίνα. Παρά το ότι το έργο εκκρεμεί εδώ και έξι περίπου χρόνια, ο κ. Χαμπουλλάς εκτιμά ότι υπάρχει σήμερα μια δυναμική στο όλο θέμα, λόγω της έμφασης που δίδει η κυβέρνηση στην επίσπευση του ρυθμού υλοποίησης των αναπτυξιακών έργων. Απορρίπτοντας τις επικρίσεις των άμεσα εμπλεκομένων επιχειρηματιών για τις καθυστερήσεις, ο κ. Χαμπουλλάς εξηγεί ότι τα έργα για την κατασκευή μαρίνων αποτελούν, πλέον, προτεραιότητα για την υλοποίηση του αναπτυξιακού προϋπολογισμού του κράτους.

Μιλώντας στη StockWatch, ο κ. Χαμπουλλάς διευκρίνισε ότι ήδη το Υπουργικό Συμβούλιο άναψε το πράσινο φως για δύο προτάσεις οι οποίες τώρα βρίσκονται στα χέρια του Γενικού Εισαγγελέα για γνωμάτευση. «Έχει ήδη εγκριθεί η πρόταση για διορισμό πενταμελούς διαχειριστικής επιτροπής η οποία θα διαχειρίζεται τις μαρίνες που θα κατασκευαστούν με συμβόλαια, συμπεριλαμβανομένης της Αγίας Νάπας, Λεμεσού και Πάφου», είπε, αναφερόμενος στις άλλες μαρίνες που βρίσκονται εδώ και καιρό στα σκαριά.

Παράλληλα, είπε, εγκρίθηκε και η πρόταση για πρόσληψη του προσωπικού το οποίο θα επιβλέπει τις μαρίνες.

«Οι διαδικασίες προχωρούν σύμφωνα με τη δέσμευση του υπουργείου ενώπιον της βουλής πριν δέκα περίπου ημέρες», ανέφερε. «Έτσι έχουν ετοιμαστεί και αποσταλεί όλα τα σχετικά έγγραφα στο Γενικό Εισαγγελέα για νομοτεχνικό έλεγχο. Αμέσως μετά την απάντηση του Γενικού Εισαγγελέα θα προσκληθεί η ενδιαφερόμενη κοινοπραξία να υποβάλει προσφορά και να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση».

Ως ένδειξη των θετικών προθέσεων της κυβέρνησης, ο κ. Χαμπουλλάς παραπέμπει στη συμφωνία για την κατασκευή του δρόμου που θα οδηγεί προς τη μαρίνα. Οι υπογραφές έπεσαν την περασμένη Δευτέρα και τα έργα κατασκευής του δρόμου αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο Μάρτιο με στόχο να συμπληρωθούν σε 40 εβδομάδες.

Οι άμεσα εμπλεκόμενοι με το έργο τις μαρίνας παραμένουν επιφυλακτικοί για την τήρηση των νέων χρονοδιαγραμμάτων. Χαρακτηρίζουν δώρο άδωρο την απόφαση της κυβέρνησης για κατασκευή του δρόμου, καθώς, όπως υποστηρίζουν, το αίτημα τους για δημιουργία μαρίνας χρονολογείται από το 2002.

Ο γραμματέας και πρόεδρος του ΕΒΕ Αμμοχώστου, Ιάκωβος Χατζηβαρνάβας, σε δηλώσεις του στη StockWatch εξέφρασε επιφυλάξεις κατά πόσο η κυβέρνηση θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της αφού, όπως υποστήριξε, εδώ και 6 χρόνια παραμένουν στα συρτάρια.

«Η συνεχής αναβλητικότητα που υπάρχει στο όλο ζήτημα δεν μας επιτρέπει αισιοδοξία. Εμείς αυτό που ζητούμε είναι να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των όρων εντολής μεταξύ υπουργείου και επιχειρηματιών μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, όπως ήταν και η δέσμευση του υπουργού Εμπορίου».

Ο κ. Χαμπουλλάς αντιστρέφει τις επικρίσεις ότι το έργο καθυστέρησε ρίχνοντας το μπαλάκι στο δήμο Αγίας Νάπας, αποδίδοντας την καθυστέρηση των 6 χρόνων στην αναμονή της έγκρισης του τοπικού σχεδίου του δήμου, το όποιο εγκρίθηκε τους τελευταίους μήνες του 2008.

Αναφορικά με το όλο έργο, ο κ. Χαμπουλλάς εξήγησε ότι η μαρίνα η οποία θα γίνει στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αγίας Νάπας και Αγίας Θέκλης θα είναι χωρητικότητας 600 σκαφών αναψυχής, ενώ η έκταση της χερσαίας ανάπτυξης σύμφωνα με τις πρόνοιες του τοπικού σχεδίου του δήμου Αγίας Νάπας θα ανέρχεται στις 30 χιλ. τετραγωνικά μέτρα.

Οι επιτρεπόμενες κατασκευές, σημείωσε επίσης, περιλαμβάνουν διαμερίσματα, κέντρα αναψυχής, καταστήματα, χώρους πρασίνου, πισίνα, εστιατόρια και χώρους στάθμευσης.

Ο δήμαρχος Αγίας Νάπας, Αντώνης Τσόκκος, χαρακτήρισε τη μαρίνα ως το σημαντικότερο έργο υποδομής μετά τον αυτοκινητόδρομο, η οποία θα δώσει, όπως είπε, ώθηση στο τουριστικό θέρετρο και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Την κοινοπραξία που θα αναλάβει τις μαρίνες απαρτίζουν οι εταιρείες Αδελφοί Καραμοντάνη, Atlas Pantou, G&A Toumazis, Fama Marina και το ΕΒΕ Αμμοχώστου.

Το όλο έργο αναμένεται να κοστίσει πέραν των €100 εκ. και θα γίνει με τη μέθοδο BOT.

Της Ηρώς Ευθυμίου