You are here

Δεν αγγίζει την Κύπρο η καμπάνια flight shame

24/06/2019 07:16

Καθησυχαστικοί για τις επιδράσεις της καμπάνιας flight shame στον κυπριακό τουρισμό είναι οι αρμόδιοι φορείς, καθώς η περιβαλλοντική καμπάνια κατά της χρήσης αεροπορικών αερογραμμών δεν φαίνεται να αγγίζει, μέχρι στιγμής, τις ροές τουριστών στο νησί.

Το φαινόμενο έχει να κάνει με την «ντροπή» που οι περιβαλλοντιστές προσπαθούν να διαχύσουν σε όσους ταξιδεύουν με αεροπλάνα λόγω των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αντί αεροπλάνα, οι ταξιδιώτες καλούνται να επιλέγουν άλλα πιο ήπια προς το περιβάλλον μέσα όπως είναι τα τρένα.

Σε σύγκριση με τη λήψη του τρένου, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μια πτήση είναι κάπου περίπου επτά έως 11 φορές υψηλότερες.

Επιπλέον, σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα μια πτήση επιστροφής από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη έχει τις ίδιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις με τη θέρμανση του σπιτιού για ένα χρόνο.

Το υφυπουργείο τουρισμού δεν διαβλέπει να έχουν επηρεαστεί μέχρι στιγμής οι εισροές τουριστών από το συγκεκριμένο θέμα .

«Το θέμα παρακολουθείται και αν κριθεί αναγκαίο σίγουρα θα προβούμε σε ενέργειες για τυχόν μελλοντικές επιδράσεις», ανέφερε στη StockWatch ο υφυπουργός τουρισμού Σάββας Περδίος, καθησυχάζοντας τους τουριστικούς φορείς που εξέφρασαν προβληματισμό για τις επιδράσεις της καμπάνιας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Top Kinisis Ντίνος Κάκκουρας σημειώνει στη Stockwatch ότι αυτή η εκστρατεία ξεκίνησε από κάποιες σκανδιναβικές χώρες και προς το παρόν δεν επηρεάζει την Κύπρο. «Θα επηρεάσει όμως σε περίπτωση που υπάρξει επέκταση σε όλη την ΕΕ».

Ο κ. Κάκκουρας αναφέρει ότι δεν είναι λύση να μην ταξιδεύεις για να προστατέψεις το περιβάλλον, αναφέροντας ότι υπάρχουν εκατοντάδες άλλοι τρόποι για προστασία του περιβάλλοντος.

«Η Κύπρος πρέπει να παίρνει δραστικά μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και να κάνει ότι είναι δυνατόν για να νιώθουν οι ταξιδιώτες ότι ταξιδεύουν σε ένα μέρος που προστατεύει το περιβάλλον», τονίζει.

Το Flygskam (το κινητό κίνημα της ντροπής) σάρωσε τη Σουηδία και τώρα, κάνει το δρόμο του σε όλη την υδρόγειο, προκαλώντας έντονο προβληματισμό σε επίσημους φορείς στην Ευρώπη και αλλού, αλλά και στις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες.

Πέραν της Σουηδίας, υπάρχουν παρόμοιες κινήσεις σε ορισμένες άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Κατά τη διάσκεψη της ΙATA στη Σεούλ, ο επικεφαλής της δήλωσε:

«Ανεξέλεγκτα, αυτό το συναίσθημα θα αυξηθεί και θα εξαπλωθεί. Αυτό θα έβλαπτε σοβαρά τα κέρδη. Πρέπει να σταματήσει (προφανώς). Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν μαγικά καύσιμα στον ορίζοντα και μολονότι μπορεί να επιτευχθεί αύξηση της αποδοτικότητας κατά 1-2% ετησίως, ο τομέας αυτός ακυρώνει εντελώς αυτά με αύξηση κατά 4-5% ετησίως», σημείωσε.

Της Γεωργίας Χαννή