You are here

Λάρνακα: Αντιπλημμυρικό έργο €5 εκατ. στις Καμάρες

04/01/2023 13:50

Αρχίζει εντός Ιουνίου η κατασκευή του αντιπλημμυρικού έργου στη περιοχή Καμάρες – Βεργίνα στην Λάρνακα, έργο το οποίο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Όπως ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Αγγελος Χατζηχαραλάμπους, Διευθυντής του Συμβουλίου Αποχετεύσεων Λάρνακας (ΣΑΛ) «το Συμβούλιο ετοιμάζεται εντός του μήνα να προκηρύξει τον διαγωνισμό για την κατασκευή του αντιπλημμυρικού έργου, αφού όμως ξεκαθαριστούν κάποια θέματα που προέκυψαν με τις απαλλοτριώσεις που χρειάζεται να γίνουν. Η προκήρυξη των προσφορών είναι έτοιμη στη βάση της μελέτης που ετοίμασε ιδιώτης μελετητής για λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών».

Πρόσθεσε, ότι «υπολογίζουμε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2023, θα διαρκέσουν 14 περίπου μήνες και εκτός απροόπτου, αναμένεται τα έργα να είναι έτοιμα για την χειμερινή περίοδο 2024-2025. Το ΣΑΛ θα αναλάβει την επίβλεψη και τον συντονισμό του έργου, ενώ το Υπουργείο Εσωτερικών αναμένεται να χρηματοδοτήσει το έργο με 5 εκατομμύρια ευρώ».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Χατζηχαραλάμπους είπε πως «οι μελετητές επέλεξαν ένα σενάριο χωρίς να υπάρχουν λίμνες κατακράτησης, ενώ τα προτεινόμενα έργα είναι σχεδιασμένα για περίοδο επαναφοράς 50 χρόνων, κάτι που σημαίνει ότι η πιθανότητα υπέρβασης και πλημμύρας θα είναι 1 στα 50 ή 2%, με την προϋπόθεση ότι η συχνότητα των εντάσεων βροχόπτωσης παραμένει ως έχει».

Στη μελέτη συνέχισε «αναφέρεται επίσης ότι ο ποταμός του Καλού Χωριού, αποτελείται από τέσσερις κλάδους, τον κυρίως κλάδο του Καλού Χωριού, την περιοχή στην οποία βρίσκεται το εργοστάσιο Πελέτικο, τη βιομηχανική περιοχή Λάρνακας και τη βιομηχανική περιοχή Αραδίππου και κυρίως την οδό Πενταδακτύλου. Οι τέσσερις κλάδοι ενώνονται ανάντη της οδού Δρυάδων όπου σχηματίζεται ένα ενοποιημένο υδατόρεμα, το οποίο ακολουθεί το κανάλι από μπετόν και καταλήγει στην Αλυκή Λάρνακας μέσω του Μνημείου των Καμάρων».

Όπως είπε ο Διευθυντής του ΣΑΛ «τα έργα αφορούν μεταξύ άλλων, διαπλάτυνση των γεφυρών του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή Καλού Χωριού και στην οδό Μυρμιδόνων, διαπλάτυνση του καναλιού ανάντη της οδού Δρυάδων, αύξηση της διατομής της γέφυρας της οδού Δρυάδων και ομαλοποίηση του σχήματος του καναλιού μεταξύ οδού Δρυάδων και Λεωφόρου Λεμεσού. Στα έργα περιλαμβάνεται επίσης διαπλάτυνση της γέφυρας της λεωφόρου Λεμεσού και ενοποίηση με γέφυρα οδού Λαρίσσης, αφαίρεση αναχωμάτων και μπάζων στο κανάλι κατάντη της λεωφόρου Λεμεσού, δηλαδή προς την πλευρά του μνημείου των Καμάρων και διεύρυνση ανοιχτών χωμάτινων καναλιών στην περιοχή Πελέτικο και επένδυση με σκυρόδεμα».

Επίσης θα γίνουν έργα «στις γέφυρες οδού Αλβανικού Έπους και πλησίον του σχολείου Βεργίνας, διεύρυνση ανοιχτού χωμάτινου καναλιού στη βιομηχανική περιοχή Λάρνακας, θα γίνουν έργα στις γέφυρες της οδού Ανθέων και στις παρόδους της οδού Αγίας Άννας, ενίσχυση του δικτύου με οχετό από τη λεωφόρο Ελλάδος μέχρι την οδό Αρχ. Παϊσίου και διεύρυνση ανοικτού χωμάτινου καναλιού και επένδυση με σκυρόδεμα από τον οδό Αρχ. Παϊσίου μέχρι την οδό Ανθέων».

Στα έργα, συνέχισε ο κ. Χατζηχαραλάμπους «περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή νέου καναλιού ανατολικά του σχολείου Βεργίνας και μετατόπιση της οδού Λαρίσσης, ώστε να εφάπτεται με τη λεωφόρο Λεμεσού. Σύμφωνα με τους μελετητές δεν προβλέπονται οποιεσδήποτε παρεμβάσεις στην Αλυκή ούτε στο Μνημείο των Καμάρων» είπε και σημείωσε πως, «αντιθέτως προτείνεται η αποκατάσταση του χώρου βόρεια του Μνημείου των Καμάρων στην αρχική του μορφή, αφαιρώντας τα αναχώματα και επιτρέποντας στις απορροές του ποταμού να εισέρχονται στην Αλυκή από πολλά ανοίγματα».

Όπως εξήγησε ο Διευθυντής του ΣΑΛ, «όλα αυτά τα έργα κατέστη αναγκαίο να γίνουν μετά τις πλημμύρες της 13ης Δεκεμβρίου του 2014 που έπληξαν την περιοχή Καμάρων και προκάλεσαν υλικές ζημιές συνολικού ύψους άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ».