You are here

Πράσινο φως για αυτοκινητόδρομο Αστρομερίτη - Ευρύχου

17/03/2021 16:12

Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα την πρόταση που υπέβαλε το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για την υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Αστρομερίτη – Ευρύχου, ως Έργου σημαντικού δημοσίου συμφέροντος.

O αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη – Ευρύχου, θα αρχίζει από τον υφιστάμενο δρόμο Τροόδους, νότια του Αστρομερίτη και θα καταλήγει στη διασταύρωση προς Καλοπαναγιώτη – Κύκκο. Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι 4 λωρίδων και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων 1 ανισόπεδο κόμβο, 4 υπέργειες και υπόγειες διαβάσεις και 1 τερματικό κυκλικό κόμβο. Το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 11,3 χιλιόμετρα και ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα €70 εκατομμύρια συν ΦΠΑ, αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Η προώθηση του πιο πάνω έργου, προστίθεται, συμπεριλαμβάνεται στις εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Ορεινών Κοινοτήτων (ΕΣΑΟΚ) και έχει συμπεριληφθεί στο τριετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2023.  Η προσφοροδότηση του Έργου προγραμματίζεται εντός του 2021. 

Το έργο, σημειώνεται, «στοχεύει στην επίλυση των προβλημάτων οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας, στη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των περιοχών Σολέας και Τροόδους, και θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη, στην κοινωνική συνοχή και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής».

Προστίθεται ότι ο δρόμος εξυπηρετεί τη διακίνηση των κοινοτήτων της περιοχής, αλλά αποτελεί και την κύρια πρόσβαση προς το Τρόοδος και τα ορεινά θέρετρα για τους κατοίκους της  Λευκωσίας, αλλά και για χιλιάδες ξένους επισκέπτες.

Διευκρινίζεται παράλληλα ότι η προτεινόμενη όδευση έχει επιλεγεί μετά από περιβαλλοντική μελέτη ως η βέλτιστη σε σχέση με τον επηρεασμό της περιοχής Natura και έχει διαφανεί ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις που να μην διέρχονται από την περιοχή αυτή, ή να επηρεάζουν σε μικρότερο βαθμό την περιοχή Natura, χωρίς δυσμενέστερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην εύφορη γεωργική περιοχή του Κουτραφά.

Η γη που απαιτείται για την προτεινόμενη όδευση έχει δεσμευτεί με έλεγχο των αναπτύξεων από το 2006 και αποτελεί τη βάση σχεδιασμού για άλλες υπηρεσίες κοινής ωφελείας, ως προς την επέκταση των δικτύων τους, αναφέρεται.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ενδεχόμενο βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου, δεν κρίνεται ως αποδεκτή επιλογή επειδή δεν μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους του Έργου, ούτε να προσφέρει το αναμενόμενο επίπεδο εξυπηρέτησης και οδικής ασφάλειας για το εθνικό οδικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί την περιοχή, αλλά και την πρόσβαση της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας προς το Τρόοδος και τα ορεινά θέρετρα.

«Το σημαντικό αυτό Έργο, το οποίο αναμένουν οι τοπικές κοινωνίες και η επαρχία Λευκωσίας εδώ και δεκαετίες,  σε συνδυασμό και με το Σχέδιο Στεγαστικής Πολιτικής που εξαγγέλθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Εσωτερικών, αναμένεται ότι θα συμβάλει στην αναζωογόνηση των περιοχών, στον περιορισμό της αστυφιλίας και στην παραμονή των κατοίκων της περιοχής στις κοινότητες τους», σημειώνεται.

Μετά την πρόθεση της Περιβαλλοντικής Αρχής για έκδοση αρνητικής γνωμάτευσης για την κατασκευή του Έργου, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, λαμβάνοντας υπόψη τους πιο πάνω λόγους, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το Έργο εξασφάλισε το 2006 περιβαλλοντική έγκριση και ότι  η περιβαλλοντική μελέτη που κατατέθηκε το 2020 έκρινε ότι το Έργο είναι περιβαλλοντικά αποδεκτό και βιώσιμο, προχώρησε με την κατάθεση της πρότασης προς το Υπουργικό Συμβούλιο για χαρακτηρισμό του αυτοκινητόδρομου ως Έργο σημαντικού δημοσίου συμφέροντος ούτως ώστε να μπορέσει να προχωρήσει η υλοποίησή του, αναφέρεται.