You are here

Προσδοκούν δυναμικό comeback οι πέντε μαρίνες

23/05/2020 09:59

Δυναμικό comeback επιχειρούν οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τις διάφορες μαρίνες, προσπαθώντας να κερδίσουν το χαμένο έδαφος μετά τοlockdown, παρότι τα δεδομένα δεν είναι ίδια για όλους τους επιχειρηματίες που προωθούν τα μεγάλα αυτά projects.

Η πανδημία και η επερχόμενη ύφεση δημιουργούν προσδοκίες για τάχιστη προώθηση των έργων των μαρίνων που έχουν εδώ και χρόνια κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίες, την ίδια στιγμή που στα πιο προχωρημένα έργα επιστρέφει η ομαλότητα.

Εκτός από τη Limassol Marina, η οποία έχει πάρει σάρκα και οστά από το 2014 και σήμερα αυτό που αναμένει είναι το σινιάλο από την κυβέρνηση για να αρχίσει και πάλι να δέχεται σκάφη από όλη την Ευρώπη αλλά και τη M.M. Makronisos Marina Ltd στην Αγία Νάπα, της οποίας τρέχουν τα κατασκευαστικά έργα με στόχο να κερδίσει το χρόνο που χάθηκε, οι άλλες τρεις μαρίνες ακόμη πελαγοδρομούν στις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Στα γρανάζια της γραφειοκρατίας η μαρίνα Πρωταρά

Σε αναμονή  για την άδεια οικοδομής για την έναρξης των λιμενικών έργων τελεί η εταιρεία PMV Marinate HoldingLtd, που έχει αναλάβει το έργο της μαρίνας Παραλιμνίου, με το διευθυντή της επένδυσης Ανθούλη Κουντουρή, να κατηγορεί ευθέως τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που καθυστερούν την έκδοση των απαιτούμενων αδειών.

Ο κ. Κουντουρής, που είναι εκ των διευθυντών του project, δήλωσε στη StockWatch, ότι «δυστυχώς η γραφειοκρατία στην Κύπρο σκοτώνει τα μεγάλα έργα που θα συνέβαλαν στην ενίσχυση της οικονομίας και της δημιουργίας μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας».

Σημείωσε ότι «τα χέρια μας είναι δεμένα δεν μπορούμε να συμβληθούμε με κανένα εργολάβο μέχρι να έχουμε τις άδειες και να καθορίσουμε τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των λιμενικών έργων. Η συμφωνία με τον εργολάβο είναι πως εντός 18 μηνών που θα αναλάβει το εργοτάξιο να το έχει έτοιμο» είπε.

Διερωτήθηκε «πως μπορώ να αναθέσω το έργο στον εργολάβο από τη στιγμή που δεν έχω στα χέρια μου την αδεία για τα λιμενικά έργα».

Τόνισε ότι «έχει πέντε χρόνια που τρέχουμε να εξασφαλίσουμε τις άδειες.  Αντί  τα διάφορα κυβερνητικά τμήματα να συνεργάζονται μεταξύ τους και να προχωρούν με συνοπτικές διαδικασίες τις άδειες των μεγάλων έργων, καθυστερούν».

Όπως ανέφερε αν και οι πωλήσεις αναμένεται πως θα ξεκινήσουν από το Σεπτέμβριο εντούτοις επιδεικνύεται μεγάλο ενδιαφέρον από την εγχώρια αγορά για τις οικιστικές μονάδες και για τα εμπορικά καταστήματα.

Το κόστος του έργου θα ανέλθει γύρω στα €110 εκ., θα περιλαμβάνει εκτός από το οικιστικό κομμάτι το οποίο θα αποτελείται από πολυτελή διαμερίσματα και το εμπορικό από καταστήματα και υπηρεσίες, θα περιλαμβάνει και τη μαρίνα η οποία θα προσφέρει 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών.

Οι κτηριακές εγκαταστάσεις θα εκτείνονται σε μια έκταση 14250 τ.μ., σε 2520 τ.μ. η εμπορική ανάπτυξη και σε 2000 τ.μ. τα διάφορα γραφεία και υπηρεσίες.

Αγώνα με το χρόνο δίνει η μαρίνα Αγίας Νάπας

Με εντατικούς ρυθμούς μετά την καραντίνα ξεκίνησαν τα έργα αποπεράτωσης της M.M. Makronisos Marina Ltd στην Αγία Νάπα, ενώ έχουν ήδη παραδοθεί τα απαραίτητα κτήρια των δημόσιων υπηρεσιών, δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ Σάββας Χριστοδούλου.

Πρόκειται είπε «για το γραφείο της αστυνομίας, του λιμεναρχείου και του τελωνείου», είπε.  Σημείωσε ότι «η μαρίνα με τις αποβάθρες και τις υπηρεσίες της λειτουργεί ήδη και είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τα πρώτα σκάφη μόλις αρθούν πλήρως όλα τα περιοριστικά μέτρα μετακίνησης».

Πρόσθεσε παράλληλα ότι από την ερχόμενη εβδομάδα θα τρέξει και η καμπάνια για τις προσφορές που θα παραχωρηθούν στους ενδιαφερόμενους επισκέπτες της μαρίνας.

Σημειώνεται ότι το έργο είναι χωροθετημένο ανάμεσα στις παραλίες Αγίας Θέκλας και Μακρόνησου και προνοεί την κατασκευή 220 ευρύχωρων, πολυτελών διαμερισμάτων σε δύο εντυπωσιακούς πύργους.

Το έργο θα συμπληρώνουν ακόμη 35 πολυτελείς επαύλεις, η μαρίνα η οποία θα είναι δυναμικότητας ελλιμενισμού και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών 600 σκαφών, ναυπηγείο, καθώς και μια σειρά από επιλεγμένα καταστήματα και εστιατόρια.

Σφύζει από ζωή και πάλι η μαρίνα Λεμεσού

Από την άλλη οι υπεύθυνοι της μαρίνας Λεμεσού, κρέμονται από τα χείλη της κυβέρνησης, αναμένοντας το πράσινο για την επανέναρξη της διακίνησης των σκαφών από το εξωτερικό.

Όπως δήλωσε στη StockWatch, η υπεύθυνη μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων Μαρία Νικολάου, το 2019 στη  μαρίνα Λεμεσού προσάραξαν πέραν των 1200 σκαφών από τις γειτονικές και άλλες χώρες της Ευρώπης.

Πρόσθεσε ότι ήδη η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι επιτρέπει τη μετακίνηση των σκαφών των ιδιοκτητών των επαύλεων και διαμερισμάτων της μαρίνας υπό τους όρους ασφαλείας  που ισχύουν σε όλους τους χώρους που λειτούργησαν μετά το lockdown που υπέβαλε ο κορωνοϊός.

Όσον αφορά το εμπορικό κομμάτι, με τα εστιατόρια, τις καφετέριες και μπαράκια έχουν ήδη ανοίξει τις πύλες τους και δέχθηκαν και τους πρώτους τους πελάτες στο πλαίσιο πάντα των μέτρων ασφαλείας του υπουργείου υγείας, είπε.

Η μαρίνα Λεμεσού διαθέτει συνολικά 74 επαύλεις. Οι επαύλεις «Peninsula Villas» οι οποίες έχουν πωληθεί και παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους και άλλες 12 στο συγκρότημα «Island Villas» οι οποίες διαθέτουν ιδιωτική θέση ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 60 μέτρων.

Το οικιστικό κομμάτι της μαρίνας Λεμεσού συνθέτουν  επίσης 211 πολυτελή διαμερίσματα και άλλες 61 κατοικίες στο  συγκρότημα Castle Residences.

Από εβδομάδα σε εβδομάδα η μαρίνα Λάρνακας

Στην πρίζα βρίσκονταιακόμη οι αρχές της Λάρνακας οι οποίες αδημονούν για την ολοκλήρωση της εξέτασης του ογκωδέστατου φάκελου της πρότασης της κοινοπραξίας AMPA & Israel Shipyards Ltd για την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας.

Η προβλεπόμενη επένδυση προβλέπεται ότι θα αγγίξει τα €1,2 δις.

Όπως δήλωσε στη StockWatch, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου μεταφορών Σταύρος Μιχαήλ, αναμένεται πως την ερχόμενη εβδομάδα θα ολοκληρωθεί η εξέταση από τη νομική υπηρεσία και θα χρειαστούν ακόμη μια εβδομάδα πριν πέσουν οι τελικές υπογραφές για την εκτέλεση του έργου από την ισραηλινή κοινοπραξία.

Στις προσδοκίες και το έργο μαρίνας Πάφου

Όσον αφορά το έργο της μαρίνας Πάφου πριν μερικές εβδομάδες ο υπουργός τουρισμού Σάββας Περδίος ανακοίνωσε την προκήρυξη του διαγωνισμού για διενέργεια μελέτης, η οποία θα καταδείξει εάν το έργο μπορεί να συνυπάρξει με το κέντρο υποδοχής κρουαζιερόπλοιων.

Από το πόρισμα της μελέτης θα κριθεί εάν ο συνδυασμός των δύο projects θα είναι βιώσιμος από τεχνικής και οικονομικής απόψεως ώστε να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές που είναι το ζητούμενο.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου Ανδρέας Δημητριάδης, δήλωσε ότι με βάση το αρχικό πλάνο της κυβέρνησης η μαρίνα Πάφου θα είναι δυναμικότητας 1000 σκαφών (650 σκάφοι στη θάλασσα και 350 θέσεις για σκάφοι στο χερσαίο χώρο).

Θα περιλαμβάνει επίσης οικιστική ανάπτυξη και άλλες εμπορικές αναπτύξεις ώστε το έργο να είναι βιώσιμο και ο επενδυτής να έχει εισοδήματα. Ενδεχομένως, πρόσθεσε, ο επενδυτής να προχωρήσει και στην ανέγερση πολυτελούς ξενοδοχείου.

Το κόστος σύμφωνα με τη προηγούμενη προσφορά υπολογίζεται γύρω στα €200 εκ.

Της Ηρώς Ευθυμίου