You are here

Restart διαφορετικών ταχυτήτων για τις πέντε μαρίνες

12/07/2021 07:17

Με διαφορετικές ταχύτητες προχωρά η υλοποίηση και λειτουργία των πέντε μαρίνων σε παραλιακές πόλεις της Κύπρου.

Δύο από τις μαρίνες της Κύπρου βρίσκονται ήδη σε λειτουργεία ενώ, μια βρίσκεται στο αρχικό στάδιο κατασκευής και για άλλες δύο τα κατασκευαστικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.

Οι εμπλεκόμενοι εξετάζουν και επιχειρούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα εν μέσω πανδημίας, αναζητώντας τις νέες ευκαιρίες που δημιουργεί η επανεκκίνηση της οικονομίας.

Προώθηση σκαφών αναψυχής

Σε δηλώσεις στη StockWatch, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνας Αγίας Νάπας Σταύρος Καραμοντάνης, υποστήριξε ότι μέσα από την κρίση πάντα παρουσιάζονται ευκαιρίες για προσέλκυση πελατών. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι ευκαιρίες αυτές μπορούν να τύχουν αξιοποίησης για την προώθηση διακοπών με σκάφη αναψυχής ως τον πλέον ασφαλή τρόπος εν μέσω της πανδημίας.

Υποστήριξε ότι η δημιουργία κινήτρων προς τους ιδιοκτήτες σκαφών, από τα αρμόδια Υφυπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα, στα ανταλλακτικά και στις προμήθειες, αναμφίβολα θα λειτουργήσουν θετικά για την καθιέρωση της Κύπρου ως ναυτικού προορισμού υψηλών προδιαγραφών.

Σημείωσε ότι την προηγούμενη χρονιά, δόθηκε έμφαση στην προσέλκυση ιδιοκτητών πολυτελών σκαφών από γειτονικές χώρες, κυρίως από το Λίβανο, το Ισραήλ, την Αίγυπτο και την Ιταλία. Ωστόσο, πρόσθεσε πως «αν και λάβαμε περισσότερα από 200 αιτήματα ελλιμενισμού, οι κρατήσεις επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της πανδημίας και της κατηγοριοποίησης των προαναφερθέντων χωρών στην τρίτη κατηγορία».

Υπενθύμισε ότι η μαρίνα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιουνίου 2020 με διαθέσιμες 150 θέσεις ελλιμενισμού σε πρώτη φάση λειτουργίας και με συνολικά 300 θέσεις από τον Απρίλιο του 2021.

Σήμερα είπε ότι ελλιμενίζονται περί τα 80 σκάφη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα αυξημένο τόσο εντός Κύπρου όσο και από γειτονικές χώρες όπως ο Λίβανος, το Ισραήλ και η Αίγυπτος.

Με την ολοκλήρωση του έργου, η μαρίνα θα παρέχει τη δυνατότητα ελλιμενισμού 400 σκαφών στο νερό, υπηρεσίες Dry Stack για 160 σκάφη μέχρι 10 μέτρα και χώρους συντήρησης σκαφών για 80 επιπλέον σκάφη.

Σε ότι αφορά τις τελευταίες εξελίξεις στη Μαρίνα Αγ. Νάπας, οι εργασίες στην εμπορική ζώνη έχουν ολοκληρωθεί, έχει ήδη λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα εστίασης, το Coffee Berry και τον επόμενο μήνα αναμένεται να λειτουργήσει το Riva Beachouse και η υπεραγορά Αλφαμέγα. Ο χώρος στάθμευσης, με πέραν των 500 θέσεων, θα λειτουργήσει στις αρχές Ιουλίου, ενώ εντός του καλοκαιριού θα παραδοθούν και οι πρώτες επαύλεις στους ενοίκους τους.

Σε ότι αφορά τους δύο πύργους που περιλαμβάνει το master plan, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται στον ανατολικό πύργο και αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2023 ενώ έχει ήδη πωληθεί πέραν του 90% των διαμερισμάτων του. Το πλάνο προώθησης του δυτικού πύργου στην αγορά αξιολογείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πρόσθεσε ο κ. Καραμοντάνης.

Παράλληλα σημείωσε ότι έχει πωληθεί και το 20% των επαύλεων. Σύντομα μάλιστα, αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των πωλήσεων, καθώς σύμφωνα με τον κ. Καραμοντάνη άρχισε ξανά να παρουσιάζεται έντονο ενδιαφέρον από χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρική, τη Ρωσία και την Ηπειρωτική Ευρώπη.

Comeback για τη μαρίνα Λεμεσού

Στην μαρίνα Λεμεσού έχει ήδη διατεθεί ποσοστό πέραν του 75% των θέσεων ελλιμενισμού μετά τα lockdown και την επανεκκίνηση της οικονομίας, με τα σκάφη αυτή τη στιγμή να ξεπερνούν τα 500. Τα σκάφη αυτά αφορούν ντόπιους πελάτες αλλά και μόνιμους κάτοχους θέσεων ελλιμενισμού από το εξωτερικό, δήλωσε στη StockWatch ο γενικός διευθυντής της Limassol Marina Ltd Νικηφόρος Παμπακάς.

Τόνισε ότι «στα επτά χρόνια λειτουργίας της μαρίνας, περισσότερες από 7,000 αφίξεις σκαφών αναψυχής έχουν σημειωθεί, με πέραν των 275 super yachts μέχρι 111m». Οι κάτοχοι θέσεων ελλιμενισμού προέρχονται κυρίως από γειτονικές χώρες όπως το Ισραήλ, ο Λίβανος, η Τουρκία και η Ελλάδα, ενώ αρκετά σκάφη έχουν φτάσει στο νησί το τελευταίο διάστημα, κυρίως από χώρες εκτός Ευρώπης, όπως είναι η Αμερική, η Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Μέση Ανατολή, όπως ανέφερε.

Σε ότι αφορά το οικιστικό κομμάτι της μαρίνας σημειώνεται ότι ολοκληρώθηκε η τελευταία φάση του έργου της μαρίνας, του συγκροτήματος Castle Residences που διαθέτει συνολικά 61 αποκλειστικά διαμερίσματα που περιβάλλονται από θάλασσα. Συνολικά η μαρίνα διαθέτει 285 οικιστικές μονάδες, εκ των οποίων πέραν του 90% έχει ήδη πωληθεί με το 60% να αποτελεί μόνιμη κατοικία των ιδιοκτητών ή/και ενοικιαστών.

Από συνολικά 74 επαύλεις οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί, υπάρχουν 4 διαθέσιμες κατοικίες προς πώληση, στο συγκρότημα «Island Villas» και διαθέτουν ιδιωτικό θαλάσσιο χώρο ή ιδιωτική θέση ελλιμενισμού για σκάφη μήκους μέχρι 20 μέτρα, με το ενδιαφέρον των αγοραστών να βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα, σύμφωνα με τον κ. Παμπακά.

Άρχισαν οι πρώτες εργασίες στη μαρίνα Παραλιμνίου

Στη μαρίνα Λεμεσού που θα δημιουργηθεί στο χώρο του αλιευτικού καταφυγίου Αγίου Νικολάου ξεκίνησαν τα πρώτα κατασκευαστικά έργα, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.

Ο εκ των διευθυντών της εταιρείας PMV Maritime Holdings Ανθούλης Κουντούρης, δήλωσε στη StockWatch ότι «σύντομα ολοκληρώνεται η αρχική φάση του έργου που είναι η επίχωση της θάλασσας πάνω στην οποία θα κατασκευαστεί μεγάλο κομμάτι του έργου».

Το επόμενο στάδιο είναι η θεμελίωση του έργου και η ανέγερση του κύριου βραχίονα του έργου. Η οικιστική και εμπορική ανάπτυξη θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση των λιμενικών κατασκευών, διευκρίνισε.

Το έργο το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Περνέρα, στο δήμο Παραλιμνίου, μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει μικτή οικιστική και εμπορική ανάπτυξη και κατάλληλα διαμορφωμένους εξωτερικούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.

Το κόστος για την κατασκευή του έργου υπολογίζεται στα €110 εκατ. και θα καλυφθεί από συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Φορέα Ανάπτυξης, καθώς και από ροή εισοδήματος από τις προπωλήσεις ακινήτων (κυρίως από οικιστικές εγκαταστάσεις). Το έργο περιλαμβάνει 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών.

Στον προγραμματισμό με προσλήψεις η μαρίνα Λάρνακας

Η κοινοπραξία Kition Ocean Holdings που ανέλαβε την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της πόλης εργάζεται πυρετωδώς για τον προγραμματισμό για την κατασκευή του έργου στα γραφεία που έχει ήδη δημιουργήσει στον εσωτερικό χώρο του λιμανιού, δήλωσε στη StockWatch o διευθυντής του ΕΒΕ Λάρνακας, Γιώργος Ψαράς.

Παράλληλα ξεκίνησε η διαδικασία προσλήψεων προσωπικού, με στόχο εντός του επόμενου τριμήνου να πληρωθούν όλες οι βασικές θέσεις, ώστε στη συνέχεια να οργανωθούν τα διάφορα τμήματα.

Σε πρώτη φάση θα χρειαστούν γύρω στα 15 άτομα που θ’ απαρτίζουν το διοικητικό προσωπικό, ενώ άλλα 15 άτομα θα χρειαστούν για την πλήρωση του διευθυντικού προσωπικού. Σε μεταγενέστερο στάδιο θα αρχίσει η πρόσληψη των υπόλοιπων υπαλλήλων, με στόχο μέχρι το τέλος του 2021 να εργοδοτηθούν 60-70 άτομα στην Kition Ocean Holdings.

Οι επενδύσεις στις οποίες θα προβεί η κοινοπραξία για ανάπτυξη της περιοχής φθάνουν σε βάθος 15ετίας το €1 δισ. ενώ, το έργο αφορά την ανάπτυξη περιοχής περίπου 510.000μ2 και περιλαμβάνει το λιμάνι, τη μαρίνα και τη μεταξύ τους περιοχή.

Οι εργασίες στο λιμάνι περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επέκταση, αναβάθμιση και την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού για κρουαζιέρες, ενώ οι εργασίες στη μαρίνα περιλαμβάνουν επέκτασή της προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει τουλάχιστον 650 σκάφη. Οι εργασίες στην περιοχή των Φοινικούδων περιλαμβάνουν ανάμεσα σε άλλα την κατασκευή κτηρίων για οικιστική, τουριστική και γραφειακή χρήση και χώρων εστίασης και αναψυχής.

Μπαλάκι στα χέρια επίδοξων μνηστήρων η μαρίνα Πάφου

Η μαρίνα Πάφου για την οποία οι προσπάθειες απόκτησης σχετικής άδειας χρονολογείται από το 1991, πιάστηκε για πολλοστή φορά στα γρανάζια της αναθεωρητικής αρχής προσφορών (ΑΑΠ).

Ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου Γιώργος Μάης σε δηλώσεις στη StockWatch εξέφρασε την ελπίδα να είναι η τελευταία προσφυγή που έχει τεθεί στο μικροσκόπιο της ΑΑΠ για το project, μετά την προσβολή της κατακύρωσης από την εταιρεία Ernst and Young Cyprus Ltd.

Οι δικηγόροι της εταιρείας έθεσαν σειρά λόγων για τους οποίους η προβαλλόμενη απόφαση πρέπει να ακυρωθεί και ζήτησαν τη χορήγηση προσωρινών μέτρων αναστολής της διαδικασίας ανάθεσης και υπογραφής της σύμβασης μέχρι την εκδίκαση και έκδοση απόφασης στην προσφυγή, υποστηρίζοντας ότι δεν υφίστανται λόγοι δημοσίου συμφέροντος για τη μη χορήγηση προσωρινών μέτρων. 

Της Ηρώς Ευθυμίου