You are here

Βιάζονται για νέα γέφυρα Πεδιαίου στο Στρόβολο

13/02/2020 07:00

Το δημαρχείο Στροβόλου κρίνει ως επείγουσα την κατασκευή της νέας γέφυρας Πεδιαίου παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως, διαμηνύοντας ότι θα ασκήσει πιέσεις στα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης του σχετικού έργου.

Η νέα γέφυρα εμπίπτει στο πλαίσιο έργου για την κατασκευή νέου δρόμου πρωταρχικής σημασίας και δύο νέων γεφυρών πάνω από τον Πεδιαίο ποταμό, το οποίο υπολογίζεται να έχει κόστος €12 εκ.

Η έμφαση που δίνει το υπουργείο στην γέφυρα της Αλεξανδρουπόλεως ενδεχομένως να προκαλέσει αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής και οδηγών, καθώς θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό κομφούζιο μέχρι την ολοκλήρωση του υπόλοιπου μέρους του έργου, που περιλαμβάνει τον νέο δρόμο (και άλλη γέφυρα).

Το ρυθμιστικό σχέδιο του έργου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δημαρχείου έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν απόψεις και εισηγήσεις οι οποίες αναμένεται να συζητηθούν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που θα πραγματοποιηθεί στις 17 Φεβρουαρίου.

Όπως δήλωσε στη StockWatch ο δήμαρχος Στροβόλου Ανδρέας Παπαχαραλάμπους, μέχρι την πανδημοτική συνάντηση της 17ης Φεβρουαρίου, θα γίνονται δεκτές εισηγήσεις, ερωτήσεις και ενστάσεις που, όπως ανέφερε, ήδη άρχισαν να καταφθάνουν και να εξετάζονται από το δημαρχείο, το τμήμα πολεοδομίας και το τμήμα δημοσίων έργων.

Πρόσθεσε ότι για τις διάφορες παρατηρήσεις που διατυπώνονται υπάρχουν απαντήσεις. Αναφερόμενος σε ενστάσεις που ενδεχομένως να εκφράσουν δημότες, είπε ότι «θα τις ακούσουμε και εάν είναι εύλογες θα εξετάσουμε αν μπορούν να διορθωθούν οι ανησυχίες».

Στις 25 Φεβρουαρίου η απόφαση δημοτικού συμβουλίου

Μετά την πανδημοτική συγκέντρωση, το δημοτικό συμβούλιο θα συνέλθει στις 25 Φεβρουαρίου για τη λήψη απόφασης σχετικά με την απόρριψη ή αποδοχή του έργου, ως έχει ή ζητώντας αλλαγές στα σχέδια.

Ο κ. Παπαχαραλάμπους εξέφρασε την εκτίμηση ότι το δημοτικό συμβούλιο θα αποδεχθεί το έργο. «Φαίνεται να μας ικανοποιεί» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι το να ζητηθούν αλλαγές στα σχέδια «δεν είναι κάτι απλό».

Σε ότι αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, ο κ. Παπαχαραλάμπους ανέφερε πως «δεν εξαρτάται από εμάς», καθώς στο έργο εμπλέκεται το τμήμα πολεοδομίας και το τμήμα δημοσίων έργων. Εξέφρασε ωστόσο την εκτίμηση ότι το έργο θα ξεκινήσει σε ένα χρόνο.

«Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέζουμε τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα να προχωρούν, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι ήδη πιεσμένα και υποστελεχωμένα», είπε.

Στα 12 εκ. το κόστος για νέο δρόμο και γέφυρες

Οι βασικές παράμετροι του έργου αφορούν κατασκευή δρόμου που θα συνδέει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου, βελτίωση τμημάτων των οδών Βοσπόρου, Αλεξανδρουπόλεως και Κανάρη, κατασκευή νέας γέφυρας μεταξύ της λεωφόρου Στροβόλου και της οδού Ελαιώνων και νέα γέφυρα παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως.

Το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται (εξαιρουμένου του κόστους αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις) στα €12 εκ., εκ των οποίων τα €3 εκ. αναμένεται να καλύψουν το κόστος κατασκευής της νέας γέφυρας παρά την οδό Αλεξανδρουπόλεως.

Στο κόστος υλοποίησης των έργων συμμετέχει κατά 80% το κράτος και 20% η τοπική αρχή.

«Βιαζόμαστε για την γέφυρα, είναι επείγον επειδή πλημμυρίζει» σημείωσε ο κ. Παπαχαραλάμπους εξηγώντας γιατί σε δηλώσεις του διαχωρίζει το έργο σε δύο φάσεις, προσθέτοντας ότι τα κατασκευαστικά σχέδια για την συγκεκριμένη γέφυρα είναι πιο απλά.

Όπως ανέφερε, η μελέτη των κατασκευαστικών σχεδίων για τα δύο μέρη του έργου θα τρέχει ταυτόχρονα, ωστόσο «για να κερδίζουμε χρόνο, θα αρχίσει πρώτα η γέφυρα» είπε, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει καθυστέρηση στην έναρξη του έργου.

Δεν ήταν στις προτεραιότητες

Αν και μεγάλης σημασίας, η προώθηση του συγκεκριμένου έργου έχει καθυστερήσει αρκετά, με τον δήμαρχο να αποδίδει το γεγονός σε διάφορους παράγοντες, αναφέροντας ότι διαχρονικά «δεν το είχαμε ιεραρχήσει ψηλά στις προτεραιότητές μας».

Σημείωσε επίσης, πως τα κυβερνητικά τμήματα πάντα συνέδεαν τις δύο φάσεις του έργου (δρόμο και γέφυρα) και πως το δημαρχείο καθυστερούσε στο να δώσει τις αναγκαίες απαντήσεις.

«Φαίνεται με βάση τις ρυθμίσεις και τις αλλαγές στα σχέδια που έχουμε τώρα, ότι σε μεγάλο βαθμό μας ικανοποιεί», είπε ο κ. Παπαχαραλάμπους σημειώνοντας δεν είναι απλό το έργο και πως έχουν ρυθμιστεί ζητήματα, όπως για παράδειγμα η εμπορικότητα του δρόμου Μακεδονιτίσσης.

Αναζωογόνηση του πυρήνα παλαιού Στροβόλου

Το μεγαλύτερο όφελος που αναμένεται να προκύψει από τον νέο δρόμο που θα συνδέει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου, είναι η αποσυμφόρηση των οικιστικών περιοχών και των δρόμων στις παρακείμενες γειτονιές του Στροβόλου και ιδιαίτερα στον παλαιό πυρήνα Στροβόλου.

Αυτό θα επιτρέψει στο δήμο Στροβόλου να προωθήσει την εφαρμογή του σχεδίου περιοχής του πυρήνα Στροβόλου για ποιοτική και λειτουργική αναβάθμισή του, κάτι που καθιστά αλληλένδετα τα δύο έργα.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, υπογράφηκε συμφωνία μεταξύ του δήμου Στροβόλου και ομάδας αρχιτεκτόνων που κέρδισαν τον διαγωνισμό για την ανάπλαση του παλαιού πυρήνα Στροβόλου και η ετοιμασία των σχεδίων βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το έργο που περιλαμβάνει τη σταδιακή προβολή και διαμόρφωση έξι σημείων στον παλαιό Στρόβολο που συνδέεται με το Γραμμικό Πάρκο, εκτιμάται ότι θα κοστίσει γύρω στα €4 εκ. και σύμφωνα με τον κ. Παπαχαραλάμπους θα βασιστεί στην ιδέα του «Slow City».

Της Μαρίας Χαμπή