You are here

Υλοποιείται ο δρόμος Λάρνακας – Δεκέλειας με κόστος €17,7 εκατ.

13/07/2022 12:30

Έπεσαν σήμερα οι υπογραφές για την έναρξη υλοποίησης του έργου διεύρυνσης και βελτίωσης του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, Φάση Γ, για τον οποίο χρειάστηκε η απαλλοτρίωση περίπου 22,131 τ.μ. ιδιωτικής γης  με ένα κόστος €6 εκατ., δήλωσε  ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Νουρής, δικαιολογώντας τη μεγάλη καθυστέρηση στην προώθηση του έργου.

Τόνισε ότι πρόκειται για ένα ακόμα έργο υποδομής ύψιστης σημασίας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Λάρνακας που ξεκινά από το Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας και επεκτείνεται μέχρι και τη στροφή προς την Πύλα.

«Είναι ύψιστης σημασίας γιατί είναι ένας δρόμος με χαρακτήρα πολυλειτουργικό, ο οποίος σήμερα βρίσκεται σε κακή κατάσταση, τόσο ως προς το επίπεδο οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας, αλλά και αναφορικά με τις διευκολύνσεις και την εξυπηρέτηση των αναπτύξεων και των χρηστών του δρόμου.  Το όραμα του Υπουργείου Εσωτερικών και του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, που σχεδίασε το Ρυθμιστικό Σχέδιο, είναι να  μετατρέψουμε τον δρόμο σε μια σύγχρονη αστική λεωφόρο, που δίδει τον πρέποντα χώρο στους πεζούς, στους ποδηλάτες, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στο αυτοκίνητο συνδυάζοντας το πράσινο με τις δεντροστοιχίες που χωροθετούνται», τόνισε.

Ο κ. Νουρής επεσήμανε ότι η Γ Φάση είναι η συνέχεια των προηγούμενων φάσεων που ήδη  υλοποιήθηκαν και αρχίζουν από το λιμάνι της πόλης ενώ ωριμάζει για την επόμενη περίοδο το έργο επέκτασης της ανάπλασης του δρόμου αυτού, στα όρια της Πύλας που θα αποτελέσει και την επόμενη φάση του έργου. Με αυτό τον τρόπο  θα συντελεστεί μια συνολική αναβάθμιση ολόκληρου του θαλάσσιου μετώπου της πόλης».

Η νέα διευρυμένη λεωφόρος τεσσάρων λωρίδων,, μήκους 7,2 χιλιομέτρων, πέραν από συλλεκτήριος δρόμος θα πλαισιώνεται σχεδόν σε όλο της το μήκος, από εμπορικές και τουριστικές αναπτύξεις και βεβαίως θα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου δρόμου με πλατιά πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομο νησίδες πρασίνου, τέσσερεις νέους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, φωτοελεγχόμενες διαβάσεις πεζών τύπου pelican, πρόνοιες για την ασφαλή διακίνηση ΑμεΑ αλλά και υπερυψωμένο οδόστρωμα στις συμβολές των υπηρεσιακών δρόμων για διευκόλυνση της διέλευσης των πεζών και ποδηλατιστών.

Θα κατασκευαστούν επίσης 345 νέοι χώροι στάθμευσης επί της προτεινόμενης όδευσης και 14 χώροι στάθμευσης για ΑΜΕΑ, αλλά και νέοι κόλποι για τη στάση λεωφορείων.

Το έργο, διευκρίνισε γίνεται πραγματικότητα με την συμμετοχή στο κόστος και των δήμων Λάρνακας, Λιβαδιών αλλά και της κοινότητας της  Ορόκλινης που αθροιστικά θα συνεισφέρουν το 1/5 της δαπάνης με το υπόλοιπο να καλύπτεται από το κεντρικό κράτος.

Στο δικό του χαιρετισμό ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος, δήλωσε ότι «για να είμαστε ειλικρινείς πρόκειται για ένα έργο το οποίο ταλαιπωρήθηκε αρκετά αλλά από σήμερα μπαίνει σε πορεία υλοποίησης».

Τόνισε ότι στην επαρχία Λάρνακας η κυβέρνηση Αναστασιάδη τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σε αναπτυξιακά έργα γύρω στα €360 εκατ. και εάν προσθέσουμε και ένα προσθέσουμε και την επένδυση της μαρίνας και λιμάνι Λάρνακας με κόστος €1,2 δισ., οι συνολικές επενδύσεις σε έργα υποδομής και άλλα στο δήμο Λάρνακας ξεπερνούν το €1,5 δισ.

Το έργο είναι πολεοδομικό και η χρηματοδότηση του συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ θα γίνει με τη συμβολή του κράτους  κατά 80% από το κράτος και 20% των τοπικών αρχών. Η διάρκεια κατασκευής υπολογίζεται στους 30 μήνες ενώ οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός των 2-3 επόμενων μηνών.

Της Ηρως Ευθυμίου