You are here

Π. Έλληνας, ImarComms: Στόχος €1 δισ. πωλήσεις χαλλουμιού

22/10/2022 06:00

Οι πωλήσεις χαλλουμιού παγκοσμίως είναι σε ανοδική πορεία, με το σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να φθάνει το 16,4% τα τελευταία 5 χρόνια, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ImarComms Digital, Περικλής Έλληνας.

Σε συνέντευξή του στη StockWatch με αφορμή την ανάθεση στην εταιρεία του στρατηγικού σχεδίου δράσης για την προώθηση του χαλλουμιού, ο κ. Έλληνας σημειώνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης διαφαίνεται ότι θα συνεχιστεί και για τα επόμενα 5 χρόνια, αυξάνοντας τις διεθνείς πωλήσεις κοντά στο €1 δισ. μέχρι το 2027.

Επισημαίνει ότι η εταιρεία συνέταξε ψηφιακή στρατηγική για την προβολή και προώθηση του χαλλουμιού σε Κίνα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Μέση Ανατολή και ΗΠΑ.

Στη συνέντευξή του στη StockWatch, ο κ. Έλληνας σημειώνει ότι η εταιρεία τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται όλο και περισσότερο σε διεθνείς αγορές, σε έργα ιδιωτικών συμφερόντων για συναφείς υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ και στρατηγικής.

Αναφέρεται ακόμη, στο In Class DMI PRO της ImarComms Digital που επιχορηγείται τώρα και από την ΑΝΑΔ.

Η συνέντευξη

Ερ.: Λίγα λόγια για την ImarComms.

Απ.: Η ImarComms είναι η πρώτη εταιρεία που εξειδικεύεται σε όλους τους τομείς του διαδραστικoύ μάρκετινγκ στην Κύπρο από το 2010, φέρνοντας πάνω από μια εικοσαετία εμπειρίας σε στρατηγικές διαδικτυακού μάρκετινγκ και ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες.

Η ImarComms ειδικεύεται στο Digital Strategy, Social Media Management, Content Marketing, Digital Advertising, Digital PR and Creative Concept Development, μεταξύ άλλων, ενώ δραστηριοποιείται ενεργά και σε διεθνείς αγορές.

Έχει βραβευτεί με το διεθνώς αναγνωρισμένο Marketing Excellence Award για την καλύτερη διαδραστική καμπάνια της χρονιάς και είναι επίσης, ο δημιουργός του "The I Report", του πρώτου διαδραστικού εργαλείου για την καταγραφή διαδικτυακών πωλήσεων και της διαδικτυακής συμπεριφοράς των καταναλωτών σε τακτική βάση.

Η ImarComms είναι παγκόσμιος συνεργάτης του Digital Marketing Institute, προσφέροντας μια πλήρη γκάμα επαγγελματικών προγραμμάτων και παγκόσμιων πιστοποιήσεων, τα οποία διδάσκονται με φυσική παρουσία, αλλά και διαδικτυακά σε όλο τον κόσμο.

Ερ.: Η ImarComms Digital ανέλαβε πρόσφατα το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση του χαλλουμιού. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Απ.: Ναι, είμαστε πολύ χαρούμενοι γι' αυτή τη συνεργασία γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε γνώσεις και εμπειρίες δεκαετιών σε παγκόσμιο επίπεδο στους τομείς του μάρκετινγκ και της διαφήμισης, της έρευνας αγοράς σε 4 ηπείρους, της διεθνούς δικτύωσης και αξιοποίησης ομάδων εργασίας και πολύπειρων εμπειρογνωμόνων, όπως και της ενεργοποίησης του ψηφιακού μάρκετινγκ και παγκόσμιων εργαλείων και πρακτικών στα οποία εξειδικευόμαστε, για να συντάξουμε τη ψηφιακή στρατηγική για την προβολή και προώθηση του χαλλουμιού σε Κίνα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Μέση Ανατολή και ΗΠΑ.

Η συνεργασία προέκυψε, στο πλαίσιο υλοποίησης του οράματος του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας για προώθηση του κυπριακού χαλλουμιού σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές και στην αναζήτηση ικανών και έμπειρων συνεργατών που εξειδικεύονται στον τομέα αυτό.

Ερ.: Ποιες οι δράσεις που προγραμματίζετε για την προώθηση του χαλλουμιού; Προχωρήσατε ήδη στη δημιουργία της ιστοσελίδας, halloumi.cy.

Απ.: Ναι πέραν από την ιστοσελίδα, που είναι το εφαλτήριο των ψηφιακών ενεργειών της στρατηγικής μας αλλά και το κύριο επίσημο μέσο ενημέρωσης και πληροφόρησης για το κυπριακό χαλλούμι ΠΟΠ εκ μέρους της Κυπριακής Δημοκρατίας, δημιουργήθηκαν δράσεις και υλικό προώθησης και προβολής για τις εν λόγω αγορές στη γλώσσα της κάθε αγοράς, ούτως ώστε να υπάρχει αμεσότητα και ξεκάθαρα μηνύματα ως προς την ιστορία, προέλευση, σύσταση και χρήση του κυπριακού χαλλουμιού.

Ερ.: Ποιες οι δυνατότητες ανάπτυξης και προώθησης του κυπριακού χαλλουμιού;

Απ.: Τα παγκόσμια στοιχεία της έρευνας για το εν λόγω έργο έδειξαν περίτρανα ότι οι πωλήσεις χαλλουμιού παγκοσμίως, είναι σε ανοδική πορεία με το σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) να φθάνει το 16,4% τα τελευταία 5 χρόνια. Ένας ρυθμός ανάπτυξης που διαφαίνεται ότι θα συνεχιστεί και για τα επόμενα 5, αυξάνοντας τις διεθνείς πωλήσεις κοντά στο €1 δισ. μέχρι το 2027. Με λίγα λόγια, οι δυνατότητες ανάπτυξης υπάρχουν και επιβάλλεται να γίνουν οι ανάλογες ενέργειες για να αξιοποιηθούν στο έπακρο.

Ερ.: Πέραν της ανάθεσης αυτής, έχετε αναλάβει και άλλα μεγάλα projects?

Απ.: Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούμαστε όλο και περισσότερο σε διεθνείς αγορές, σε έργα ιδιωτικών συμφερόντων για συναφείς υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ και στρατηγικής, όπως την προώθηση δίγλωσσης ψηφιακής πλατφόρμας marketplace σε Ασιατική αγορά και συγκεκριμένα στη Myanmar των 65 εκατομμυρίων κατοίκων σε Burmese & Αγγλικά. Εκεί, αναλάβαμε τη δημιουργία νέου εταιρικού Brand και την ανάπτυξη καναλιών Social Media από το μηδέν, με εκατοντάδες χιλιάδες ενεργούς ακόλουθους και το κτίσιμο της μάρκας και της υπηρεσίας αυτής για 3 συναπτά έτη σε πολύ αντίξοες πολιτικές συνθήκες. 

Παράλληλα, αναλάβαμε την προώθηση και εγκατάσταση ενός καινούργιου app τύπου Viber, με πολύγλωσσο μεταφραστή σε τρεις Ηπείρους: Ασία, Μέση Ανατολή και ΗΠΑ, με εντυπωσιακά αποτελέσματα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Επίσης μεταξύ άλλων, αναλάβαμε το Branding, την προώθηση και ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων ενός νέου καινοτόμου κυπριακού AML software σε Μέση Ανατολή, Ελλάδα και Κύπρο και τη ψηφιακή προβολή του σε διεθνή συνέδρια και πολύ εξειδικευμένα κοινά στόχευσης μέσω Linkedin, Google Ads & YouTube videos, δημιουργώντας μεγάλη ανταπόκριση, ενδιαφέρον και επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα ενεργοποιώντας δοκιμαστικές εγγραφές.

Ερ.: Διαβλέπω μιαν εξωστρεφή επικοινωνιακή στρατηγική. Έχετε επαφές με κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς για ενδεχόμενη συνεργασία;

Απ.: Τα καλά αποτελέσματα, η σοβαρότητα και η αποτελεσματικότητα, ελκύουν συνεχώς ενδιαφέρουσες συνεργασίες που σε αυτή την φάση, οι επαφές έρχονται από μόνες τους. 

Αυτές αποτελούν τεράστιες προκλήσεις για εμάς και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που οι συνεχείς μας προσπάθειες, η προσήλωση στους στόχους και τις αξίες μας σε πολύ δύσκολες εποχές, αλλά και ο απόλυτος σεβασμός, η εκτίμηση και η ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση προς τους πελάτες μας ευδοκιμούν, αναγνωρίζονται και εκτιμούνται από την αγορά. 

Ερ.: Το In Class DMI PRO της ImarComms Digital επιχορηγείται τώρα και από την ΑΝΑΔ. Ποιες οι προοπτικές του; Μπορείτε να μας ενημερώσετε και για το νέο εγχείρημα πρακτικής εκπαίδευσης για τη δημιουργία ψηφιακής στρατηγικής των εταιρειών;

Απ.: Το DMI PRO –Professional Diploma in Digital Marketing, είναι ένα παγκοσμίου φήμης και εγνωσμένης αξίας πρόγραμμα, με το οποίο έχουμε εκπαιδεύσει εκατοντάδες επαγγελματίες του χώρου σε διάφορες επαγγελματικές βαθμίδες, όπως ιδιοκτήτες και διευθυντές επιχειρήσεων, διευθυντές μάρκετινγκ και στελέχη ψηφιακού μάρκετινγκ, νεαρούς επαγγελματίες και απόφοιτους πανεπιστημίων, όπως και φοιτητές που θέλησαν να αλλάξουν σταδιοδρομία και να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση του Digital Marketing.

Στόχος μας, ήταν να το εντάξουμε στις επιχορηγήσεις της ΑΝΑΔ για να γίνει ακόμη πιο προσιτό στο ευρύ κοινό και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες του χώρου, να έχουν ίσες ευκαιρίες και πιο εύκολη πρόσβαση, σε μια παγκοσμίας φήμης πιστοποίηση του Certified Digital Marketing Professional από το Digital Marketing Institute, αλλά και να εκπαιδευτούν στα πιο σύγχρονα εργαλεία και παγκόσμιες πρακτικές της ψηφιακής βιομηχανίας, εφόσον η ύλη είναι διαπιστευμένη από τους γίγαντες του ψηφιακού μάρκετινγκ όπως Facebook, Twitter, Linkedιn, Google , CocaCola, Microsoft, και Hubspot, μεταξύ άλλων.

Παρέχουμε επίσης, πιο εξειδικευμένα προγράμματα σε συγκεκριμένους τομείς του Digital Marketing όπως Social Media, Search Marketing & Digital Strategy, ενώ παράλληλα διοργανώνουμε μονοπεπιχειρησιακά και πολυεπιχειρησιακά σεμινάρια & workshops για τους εν λόγω τομείς με έμφαση το Digital Strategy Development, το οποίο θα προσφέρουμε πολύ σύντομα την 1η και 8η Νοεμβρίου με την πλήρη επιχορήγηση της ΑΝΑΔ για ζωτικής σημασίας προγράμματα σε διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων.

Ερ.: Πόσο σημαντική είναι η επικοινωνιακή στρατηγική για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης; Τί θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη;

Απ.: Η εταιρική στρατηγική γενικότερα, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι κάθε οργανισμού, μέσω του οποίου κατευθύνονται τα διάφορα εταιρικά όργανα και οι ενέργειες τους για να λειτουργήσουν προς υλοποίησή της. 

Εάν παρομοιάσουμε την εταιρική στρατηγική με το ανθρώπινο σώμα, τότε θα της δίναμε το ρόλο του μυαλού στην κεφαλή του σώματος. 

Η επικοινωνιακή στρατηγική είναι το στόμα αυτής της κεφαλής που επικοινωνεί προς τα εταιρικά όργανα, το καταναλωτικό κοινό, τους πελάτες και συνεργάτες της εταιρείας, τους στόχους, το όραμα και τις υπηρεσίες και προϊόντα που προσφέρει, ενώ παράλληλα προωθεί και διαφημίζει μέσω των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, την εταιρική της πολιτική, στάση και κουλτούρα για πολλά κοινωνικά και επιχειρηματικά θέματα. 

Οπόταν αντιλαμβάνεστε ότι ένα σώμα χωρίς στόμα απλά ενεργεί, αλλά δεν επικοινωνεί με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του αλλά και η καλή συνεννόηση του με όλους τους εταίρους του, πόσο μάλλον τους πελάτες του! 

Στη ψηφιακή εποχή που διανύουμε, δεν είναι αρκετό το σώμα απλά να μιλά …αλλά να μιλά και να επικοινωνεί, στη διάλεκτο της εποχής που δεν είναι άλλη από τα ΜΚΔ και τα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης μεταξύ άλλων.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι πάντα έτοιμες να επικοινωνούν στη διάλεκτο του καταναλωτή και όχι σε αυτή που ξέρουν ή που αντιλαμβάνονται μόνο αυτοί!

Γι ‘αυτό χρειάζεται η δημιουργία ψηφιακής στρατηγικής σε κάθε οργανισμό, για να μπορεί να επικοινωνεί και να λειτουργεί στις επικοινωνιακές συχνότητες της εποχής και σε αυτές που επικοινωνούν και λειτουργούν οι πελάτες τους, επαυξάνοντας το ROI και μέσα από τη ψηφιακή επικοινωνία και όχι μόνο, μέσα από την παραγωγή και διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών του.

Ερ.: Ποιες οι προοπτικές του ψηφιακού μάρκετινγκ στην Κύπρο;

Απ.: Όταν πρωτοξεκινήσαμε να παρέχουμε υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ στην Κύπρο το 2010, λίγοι πίστευαν στην ραγδαία ανάπτυξη και dominance του κλάδου αυτού στις επικοινωνίες. 

Φαινόταν περισσότερο σαν μόδα και το trend της εποχής. Με την πάροδο του χρόνου όμως, πολλοί επαγγελματίες στο χώρο της επικοινωνίας, μεταπήδησαν και εξειδικεύτηκαν στον κλάδο αυτό, εφόσον και οι διεθνείς εξελίξεις του χώρου, το επέβαλλαν. 

Τώρα στις αναπτυγμένες αγορές το 70+% των κονδυλίων μάρκετινγκ και διαφήμισης, επενδύονται σε ψηφιακές ενέργειες και διαφημίσεις, ενώ στην Κύπρο από το 15% στην προ κορωνοϊού εποχή, ξεπεράσαμε το 35% για τις μεγάλες επιχειρήσεις και το 65+% για τις μικρομεσαίες, αντιλαμβανόμενοι δια μέσου πανδημίας, τη σημαντικότητα αυτού του τρόπου επικοινωνίας. Οπόταν έχουμε ακόμη περιθώριο για το 90%, στο οποίο πιστεύω θα σκαρφαλώσουμε σύντομα, είτε το προβλέψουμε και εντάξουμε στη ψηφιακή μας στρατηγική, είτε το αφήσουμε να μας το επιβάλουν οι εξελίξεις «κατόπιν εορτής…».

Της Γεωργίας Χαννή