You are here

ΕΠΑ: Πρόστιμο €237 χιλ. στην MTN

21/11/2019 10:44

Η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού κατέληξε ότι στοιχειοθετείται παράβαση του άρθρου 6(1)(β) των περί της Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμων του 2008 και 2014 από μέρους της MTN Cyprus Limited («MTN»).

Αντικείμενο της υπόθεσης αποτέλεσε η καταγγελία της Golden Telemedia Limited ημερομηνίας 15/9/2014, εναντίον της MTN, αναφορικά με πιθανολογούμενη από μέρους της, παράβαση του άρθρου 6(1)(β) του Νόμου.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή με την απόφαση της έκρινε ότι η ΜΤΝ ως πάροχος υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας κατέχει δεσπόζουσα θέση σε ότι αφορά στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, έναντι των συνδρομητών της, αλλά και έναντι των Παρόχων Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης που επιθυμούν να προσφέρουν Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης στους συνδρομητές της.

Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών που αφορούν τη μετάδοση πληροφορίας/περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των οποίων η τιμολόγηση πραγματοποιείται μέσω της χρέωσης των κλήσεων προς Κωδικούς Αριθμούς του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης. Οι υπηρεσίες αυτές, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν (α) τις υπηρεσίες ηχητικής πληροφόρησης και (β) τις υπηρεσίες μηνυμάτων αξίας.

Η MTN από την αρχή της συνεργασίας της με την GT, ήτοι αρχές του 2005, αρνείτο να παράσχει στην GT υπηρεσίες τερματισμού κλήσεων των Συνδρομητών Συμβολάιου κινητής τηλεφωνίας, διά της φραγής κλήσεων, προς Υπηρεσίες Ηχητικής Πληροφόρησης με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η παροχή τέτοιων υπηρεσιών στους εν λόγω καταναλωτές (δηλαδή τους πελάτες της ΜΤΝ).

Ειδικότερα, την περίοδο από το 2005 έως το 2007 οι συνδρομητές συμβολαίων της ΜΤΝ δεν είχαν πρόσβαση σε υπηρεσίες ηχητικής πληροφόρησης, ενώ από το 2007 έως και τον Ιούλιο 2015, η ΜΤΝ έθετε στους συνδρομητές συμβολαίων της περιορισμούς ως προς τη χρήση αφού για να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις εν λόγω υπηρεσίες έπρεπε να καταβάλουν το ποσό των €170 ως χρηματική εγγύηση. Η πλήρης άρση του περιορισμού που οδήγησε στην απρόσκοπτη παροχή της υπηρεσίας, ως προκύπτει από τα στοιχεία του διοικητικού φακέλου, επιτεύχθηκε τον Ιούλιο του 2015.

Ως αποτέλεσμα της απόφαση της MTN, την περίοδο 2005 έως και τις αρχές Ιουλίου 2015, να φράξει ή/και να περιορίσει τις κλήσεις προς ΥΗΠ από τους κατόχους συνδρομητικής κινητής τηλεφωνίας της, η GT δεν ήταν σε θέση να προσφέρει ΥΗΠ στους συνδρομητές συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας της εταιρείας ΜΤΝ. Αυτή η απόφαση είχε ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της διάθεσης υπηρεσιών ΥΗΠ προς ζημιά των καταναλωτών, για περίοδο 10 ετών (από το 2005 έως το 2015). Η Επιτροπή, στη βάση των ενώπιόν της στοιχείων, ομόφωνα αποφάσισε ότι παραβιάζεται το άρθρο 6(1)(β) του Νόμου από μέρους της ΜΤΝ.