You are here

Γ. Καραβέλλας: Μερίδιο 40% στην κινητή μέχρι το 2012

27/06/2011 07:04
Επιθετικές κινήσεις για αύξηση του μεριδίου της στην κινητή τηλεφωνία στο 40% σχεδιάζει η MTN.

Σε συνέντευξη του στη StockWatch, ο γενικός διευθυντής λιανικών πωλήσεων της MTN, Γιώργος Καραβέλλας, μιλά για τα φιλόδοξα πλάνα της εταιρείας και σταχυολογεί τις βασικές παραμέτρους της στρατηγικής της.

Σύμφωνα με τον κ. Καραβέλλα, η MTN αυξάνει συνεχώς το μερίδιο αγοράς της και στόχος της είναι να αποκτήσει μερίδιο 50% μέχρι το τέλος της δεκαετίας – δηλαδή να ξεπεράσει το μερίδιο της Cyta.

Με 255 χιλ. συνδρομητές η MTN υπολογίζεται ότι κατέχει σήμερα μερίδιο κοντά στο 28% και, σύμφωνα με τον Καραβέλλα, είναι κερδοφόρα.

«Στοχεύουμε σε μερίδιο 40% (την επόμενη διετία) διότι διαθέτουμε τα εχέγγυα για ανάπτυξη της συνδρομητικής μας βάσης».

5 πάροχοι μέχρι το 2012

Οι προθέσεις της MTN προμηνύουν την εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας, στην οποία έχει δραστηριοποιηθεί τελευταίως και η Primetel.

Ο κ. Καραβέλλας εκτιμά ότι οι πάροχοι «ενδεχομένως να αυξηθούν σε 5 μέχρι το τέλος του 2012. Εάν προσθέσουμε ακόμη 2 σε περίπτωση λύσης του πολιτικού προβλήματος αντιλαμβάνεστε ότι είναι πολύ μεγάλος αριθμός για το μέγεθος της κυπριακής αγοράς».

Ο γενικός διευθυντής πωλήσεων της MTN παραδέχεται ότι η αγορά έχει ήδη ωριμάσει, αφού ο βαθμός διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας φθάνει το 130%.

«Φυσιολογικά οι νέοι παίκτες θα πάρουν μερίδιο από τη δεξαμενή του μεγαλύτερου παροχέα της αγοράς που αυτή τη στιγμή είναι κρατικός. Το δικό μας μερίδιο στην προπληρωμένη κινητή τηλεφωνία συνεχίζει να αυξάνεται και θα δώσουμε τη μάχη με σοβαρό στρατηγικό πλάνο», αναφέρει.

Ο κ. Καραβέλλας δεν βλέπει τον κορεσμό της αγοράς κινητής τηλεφωνίας ως ανυπέρβλητο εμπόδιο στην αύξηση του μεριδίου της MTN στην αγορά.

«Η εισδοχή νέων παιχτών στην αγορά μας ωθεί στην εντατικοποίηση του στρατηγικού πλάνου που διαθέτουμε», σημειώνει.

Η σημασία του δικτύου καταστημάτων

Βασικός πυλώνας της στρατηγικής της MTN είναι η αξιοποίηση του δικτύου των 27 καταστημάτων που διαθέτει. Μέσω των καταστημάτων, η εταιρεία επιδιώκει τη ζεύξη των συσκευών που πωλεί η MTN με τις υπηρεσίες της.

Στον τομέα των συσκευών η εταιρεία υπολογίζει ότι έχει μερίδιο 40%. «Η πώληση συσκευών δεν είναι πλέον αυτοσκοπός αλλά εργαλείο για να προσφέρουμε υπηρεσίες που είναι το βασικό αντικείμενο εργασιών της ΜΤΝ Κύπρου», σύμφωνα με τον κ. Καραβέλλα.

Η MTN ποντάρει επίσης στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών λόγω κρίσης και στη ραγδαία ανάπτυξη των «έξυπνων συσκευών».

«O σύγχρονος τρόπος ζωής έχει τον χαρακτήρα ‘on the go’, συνεπώς τόσο το κινητό όσο και ο φορητός υπολογιστής πρέπει να συνδέονται ασύρματα στο διαδίκτυο σε κάθε σημείο της Κύπρου», αναφέρει.

Ο ανταγωνισμός με τη Cyta

Μετά από επτά χρόνια παρουσίας στον εγχώριο κλάδο τηλεπικοινωνιών, η MTN δηλώνει ότι δεν την προβληματίζει ο ανταγωνισμός με ένα από τους πιο πετυχημένους ημικρατικούς οργανισμούς.

«Η πρόκληση έγκειται στον εντοπισμό των αδύνατων σημείων κάθε ανταγωνιστή και εκεί να καταρτίσουμε τη στρατηγική μας για γρήγορη και πετυχημένη ανάπτυξη», αναφέρει.

«Στη σημερινή εποχή αυτό που καθορίζει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων είναι η ικανότητα προσαρμογής, η αλλαγή κουλτούρας και πάνω από όλα η γρήγορη λήψη αποφάσεων».

Οι κρατικές τηλεπικοινωνίες, προσθέτει, τυγχάνουν «μερικής προστασίας και ενίοτε ευνοϊκής μεταχείρισης σε θέματα εκτός ρυθμιστικού πλαισίου».

«Συνεπώς προσωπικά υποστηρίζω τη σταδιακή αποκρατικοποίηση του συγκεκριμένου οργανισμού για δημιουργία υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας γενικότερα», καταλήγει.

Της Ηρώς Ευθυμίου

Διαβάστε την συνέντευξη εδώ.