You are here

Πως μοιράζει τη διαφήμιση η Cyta

16/04/2010 09:57
Επιστημονικές μεθόδους υποστηρίζει πως εφαρμόζει η Cyta όσον αφορά τη διαχείριση του κονδυλίου διαφήμισης €3,2 εκ. που μοιράζει σε εγχώρια ΜΜΕ.

Σε επιστολή του προς το γενικό διευθυντή του υπουργείου Οικονομικών, η οποία κοινοποιήθηκε και στη βουλή, ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Cyta Φώτης Σαββίδης, παραθέτει στοιχεία για το πώς κατανεμήθηκε η πίτα της διαφήμισης του οργανισμού για το 2009.

Η Cyta ζητά αποδέσμευση ολόκληρου του κονδυλίου ύψους €11 εκ. που προϋπολόγισε για σκοπούς προβολής «ώστε να δοθεί η απαραίτητη ευελιξία στον οργανισμό να αντιμετωπιστεί επί ίσοις όροις στην αγορά αλλά και να εξοικονομήσει σημαντικά κονδύλια στη διαπραγμάτευση με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης».


Όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία, το κόστος για διαφήμιση της Cyta στα συγκροτήματα εφημερίδων, τηλεοπτικών σταθμών και ραδιοσταθμών ανήλθε το 2009 στα €3,2 εκ., ενώ τα υπόλοιπα κονδύλια χρησιμοποιήθηκαν για άλλους τρόπους προβολής.

Το μεγαλύτερο μέρος της διαφήμισης απορρόφησε το Συγκρότημα Δίας καθώς έλαβε έσοδα €666,8 χιλ. αποτελώντας το 20,88% του συνολικού κονδυλίου της Cyta.

Ακολούθησε το Συγκρότημα Φιλελεύθερος με διαφημίσεις κόστους €460,9 χιλ. (ποσοστό 14,43%) και ο ΑΝΤ1 με €452,1 χιλ. (14,16%).

Ακολουθούν με μικρότερα κονδύλια διαφήμισης το Συγκρότημα LTV & Alpha (€295 χιλ. ή 9,24%), το ΡΙΚ (294,8 χιλ. ή 9,23%), το Μέγα (€234,8 χιλ. ή 7,35%), οι Ειδικές Εκδόσεις (€222,6 χιλ. ή 6,97%), η εφημερίδα Πολίτης (€209,6 χιλ. ή 6,56%) και το Plus TV (€155 χιλ. ή 4,85%).

Μικρότερα ποσά €74,3 χιλ. ή 2,33% και €68,4 χιλ. ή 2,14% έλαβαν οι εφημερίδες Αλήθεια και Χαραυγή.

Εδώ και τώρα αποδέσμευση

Στην επιστολή, υπογραμμίζεται ότι σε περίπτωση που δεν εγκριθεί το συντομότερο ο προϋπολογισμός διαφήμισης 2010 και δεν αποδεσμευτεί ολόκληρο το κονδύλι, ο Οργανισμός δεν θα μπορέσει να προχωρήσει έγκαιρα στον προγραμματισμό των εκστρατειών και προωθητικών ενεργειών του και δεν θα μπορέσει να διαπραγματευθεί με συγκροτήματα ΜΜΕ για εξασφάλιση εκπτώσεων, με αποτέλεσμα την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Εξαιτίας των δεσμεύσεων των κονδυλίων, επισημαίνει η επιστολή, επηρεάζεται η εύρυθμη λειτουργία της Cyta η οποία αναγκάστηκε να αναστείλει εκστρατεία που ήταν προγραμματισμένη να αρχίσει αμέσως μετά το Πάσχα και αφορά τη συμμετοχή της στην Κρατική Έκθεση όπου υπάρχει αριθμός προσφορών για προώθηση προϊόντων.

Της Γεωργίας Χαννή