You are here

Τα συμβόλαια κερδίζουν έδαφος στην κινητή

10/10/2018 06:19

Εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών τηλεπικοινωνιών για την προσέλκυση νέων πελατών με τα συμβόλαια να κερδίζουν έδαφος στη μάχη των μεριδίων στην κινητή τηλεφωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου Επιτρόπου Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων(ΓΕΡΗΕΤ), η Cyta κατέχει την πρώτη θέση στα μερίδια αγοράς, τόσο στους συνδρομητές συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας, όσο και των χρηστών προπληρωμένης τηλεφωνίας.

Οι ανταγωνιστές της, όμως, συνεχίζουν να ροκανίζουν το μερίδιο αγοράς της, που υποχωρεί σταδιακά στο περίπου μισό της αγοράς.

Το μερίδιο αγοράς της Cyta στους συνδρομητές συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας ανέρχεται το εξάμηνο του 2018 στο 56,25% από 57,07% τον Δεκέμβριο του 2017 και 58,44% τον Ιούνιο του 2017.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, στη δεύτερη θέση σε σχέση με τα μερίδια αγοράς κινητής τηλεφωνίας, είναι η MTN που εισήλθε στην αγορά το 2004.

Το μερίδιο αγοράς της MTN στους συνδρομητές συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε το εξάμηνο του 2018 στο 33,02% από 32,83% τον Δεκέμβριο του 2017.

Εκπρόσωπος της Cyta ανέφερε στη StockWatch ότι η αγορά των προγραμμάτων συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας παρουσιάζει ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια, ωστόσο υπήρξε και μεγάλη άνοδος στην αξία των υπηρεσιών που περιλαμβάνουν.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται τα προγράμματα συμβολαίου, με δέσμευση 12 ή και 24 μηνών, εξασφαλίζουν στον πελάτη καλύτερες τιμές στη συνδρομή του, τη δυνατότητα αγοράς νέας συσκευής κινητής τηλεφωνίας με δόσεις (24 δόσεις), συχνά χωρίς να απαιτείται χρηματική προκαταβολή, δωρεάν χρόνο ομιλίας/SMS/Mobile internet, επιπρόσθετες υπηρεσίες που αξιολογούνται θετικά από τους χρήστες και τη δυνατότητα χρήσης του προγράμματός του ακόμα και όταν βρίσκεται στο εξωτερικό, σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσον αφορά στην Primetel, στους συνδρομητές συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας, αύξησε το ποσοστό της στο 10,34% από 9,96% τον Δεκέμβριο του 2017.

Ο Product Development Executive της PrimeTel Νικόλαος Παναγιώτου σημειώνει ότι η τιμολογιακή πολιτική των παρόχων τα τελευταία χρόνια, τόσο στην Κύπρο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει μειώσει το κόστος ενός προγράμματος συμβολαίου για τον τελικό καταναλωτή πλησιάζοντας πολλές φορές εκείνο ενός προπληρωμένου προγράμματος.

«Ο κάθε χρήστης έχει διαφοροποιημένες ανάγκες και κάποιες από αυτές καλύπτονται από ένα προπληρωμένο πρόγραμμα με ένα πολύ μικρό μηνιαίο έξοδο. Η σταθερά αυξητική πορεία των συνδρομητών συμβολαίου έναντι της καρτοκινητής όμως οφείλεται σε ένα σύνολο από οφέλη τα οποία προσελκύουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς και κάνουν τα συμβόλαια να κερδίζουν συνεχώς έδαφος», αναφέρει.

Ως κανόνας, τα προγράμματα συμβολαίου, δεσμεύουν τους καταναλωτές για 24 μήνες. «Αυτή η δέσμευση, τους επιτρέπει να αποκτήσουν το Smartphone της επιλογής τους, ακόμη και ένα τελευταίο high-end μοντέλο, αποπληρώνοντάς το σε βάθος 24 μηνών μέσω του λογαριασμού τους. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που μια συσκευή παρέχεται σε προνομιακή τιμή, όταν συνδυαστεί με ένα πρόγραμμα συμβολαίου, μειώνοντας περαιτέρω το συνολικό κόστος απόκτησης της», επισημαίνει.

Σε ότι αφορά τις χρεώσεις ομιλίας, SMS και δεδομένων, τα προγράμματα συμβολαίου, πέραν των χαμηλότερων χρεώσεων σε σχέση με την καρτοκινητή, δίνουν την επιλογή μεγάλης ή και απεριόριστης χρήσης.

Τέλος, τα προγράμματα συμβολαίου είναι εκείνα που συμμετέχουν σε όλες τις συνδυαστικές προσφορές των παρόχων για ένα νοικοκυριό, μειώνοντας το συνολικό τηλεπικοινωνιακό κόστος ολόκληρης της οικογένειας.

Προπληρωμένη

Στους χρήστες προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας το μερίδιο της Cyta ανέρχεται στο 50,30% από 50,31% τον Δεκέμβριο του 2017 και 51,70% τον περσινό Ιούνιο.

Το μερίδιο της MTN στους χρήστες προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας φθάνει το 38,88% από 39,31%. Η Primetel στους χρήστες προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας έχει μερίδιο 8,38% από 8,89%.

Όσον αφορά στον συνολικό αριθμό των χρηστών κινητής τηλεφωνίας το πρώτο εξάμηνο του 2018 παρουσίασε αύξηση κατά 12,368 χρήστες φθάνοντας το 1,19 εκ. Ο συνολικός αριθμός είναι ο ψηλότερος που υπήρξε τα τελευταία χρόνια.

Το συνολικό μερίδιο αγοράς της Cyta στην κινητή (προπληρωμένη και συμβόλαια) μειώθηκε στο τέλος Ιουνίου 2018 στο 53,93% από 54,33% τον Δεκέμβριο του 2017 και 55,58% τον Ιούνιο του 2017. Το συνολικό μερίδιο αγοράς της MTN ανήλθε τέλος Ιουνίου στο 35,3% από 35,46% τον Δεκέμβριο και 35,52% τον Ιούνιο του 2017.

To μερίδιο αγοράς της Primetel που ιδρύθηκε το 2006 αυξήθηκε τέλος Ιουνίου στο 9,77% από 9,32% τον Δεκέμβριο και 6,74% τον Ιούνιο του 2017.

Σταθερή τηλεφωνία

Αναφορικά με τη σταθερή τηλεφωνία, την πρώτη θέση κατέχει το εξάμηνο του 2018 η Cyta με το μερίδιο της να πέφτει κάτω από το 70%, στο 69,85%.

Ακολουθεί η Primetel με μερίδιο 14,06% και η Cablenet με 8,9%. Το μερίδιο της MTN στη σταθερή τηλεφωνία ανέρχεται στο 7,19%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018 ο αριθμός συνδρομητών ευρυζωνικής πρόσβασης αυξήθηκε κατά 8,244 συνδρομητές ή ποσοστό 2,79% σε σχέση με το 2017.

Στους «νέους» συνδρομητές οι παροχείς που κερδίζουν είναι η Cyta που παίρνει σχεδόν το 66% και ακολουθεί η MTN με 25%.

Στους συνδρομητές διαδίκτυου, IPTV/CableTV και σταθερής, Primetel και Cyta παρουσιάζουν αύξηση ενώ η Cablenet μείωση. Το μερίδιο της Cyta ανέρχεται στο 62,2%, της Cablenet στο 25,1% και της Primetel στο 12,4%.

Της Γεωργίας Χαννή