You are here

Τι «πήραν» τα κανάλια στις εκλογές

26/05/2011 13:23
Με χίλια και πλέον πολιτικά σποτ βομβάρδισαν τους τηλεθεατές τα πολιτικά κόμματα στις τελευταίες εκλογές, δαπανώντας πολύ μεγαλύτερα ποσά σε σχέση με τις εκλογές του 2006.

Με βάση στοιχεία της Nielsen, η διαφημιστική δαπάνη των κομμάτων στα κανάλια παγκύπριας εμβέλειας από τις 26 Ιανουαρίου μέχρι και τις 15 Μαΐου του 2011 ήταν αυξημένη κατά €496,434 σε σύγκριση με το 2006, αγγίζοντας το €1,2 εκ.

Αυξημένα κατά 192 σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές ήταν και τα τηλεοπτικά σποτ.

Επί της ουσίας, τα πέντε παγκύπρια κανάλια, δηλαδή το ΡΙΚ1, το ΡΙΚ2, το MEGA, ο ΑΝΤ1, το Σίγμα και το Plus, πρόβαλαν 1046 τηλεοπτικά σποτ συνολικής χρονικής διάρκειας 21,020 δευτερολέπτων, δηλαδή για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις αναλώθηκαν πέντε ώρες και πενήντα λεπτά.

Με βάση τα πιο πάνω στοιχεία, το μέσο τιμολογούμενο κόστος ανά δευτερόλεπτο ανήλθε στα €58.

Να σημειωθεί ότι το 2006 προβλήθηκαν 854 διαφημιστικές σφήνες διάρκειας 21,611 δευτερολέπτων συνολικής αξίας €723,439. Το μέσο κόστος ανά δευτερόλεπτα είχε φθάσει τα €33 προ πενταετίας.

Το ΑΚΕΛ έριξε τα περισσότερα χρήματα

Το ΑΚΕΛ, σύμφωνα με τη Nielsen, δαπάνησε τα περισσότερα χρήματα στην τηλεοπτική διαφήμιση ενώ το ΔΗΚΟ είχε το μεγαλύτερο αριθμό σε τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ και διάρκεια διαφημίσεων.

Αναλυτικά, το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης για το ΑΚΕΛ ανήλθε στις €387 χιλ. Ο αριθμός των τηλεοπτικών σποτ έφτασε τα 173 και η διάρκεια τους ήταν 5,076 δευτερόλεπτα.

Δεύτερο κόμμα στην τηλεοπτική διαφήμιση αναδεικνύεται ο ΔΗΣΥ, με συνολική δαπάνη €290 χιλ. και αριθμό τηλεοπτικών σποτ 155, ενώ η διάρκεια τους άγγιξε τις 4,185 δευτερόλεπτα.

Ακολουθεί το ΔΗΚΟ με 322 τηλεοπτικά σποτ και διάρκεια 6,209 δευτερόλεπτα και με συνολικό κόστος €283 χιλιάδες. Η ΕΔΕΚ δαπάνησε €148 χιλιάδες, ενώ ο αριθμός των τηλεοπτικών σποτ έφτασε τα 225 με συνολική διάρκεια 2,904 δευτερόλέπτων.

Την ίδια ώρα στις €101 χιλ. ανήλθε το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης για το ΕΥΡΩΚΟ, με 94 τηλεοπτικά σποτ διάρκειας 1,621 δευτερολέπτων.

Πολύ οικονομική φαίνεται ότι ήταν τηλεοπτική διαφήμιση για τους Οικολόγους οι οποίοι πλήρωσαν μόλις €13 χιλ. για 72 τηλεοπτικά σποτ που προβλήθηκαν με συνολική χρονική διάρκεια 965 δευτερόλεπτα.

Να σημειωθεί ότι ο αριθμός των διαφημιστικών σποτ μπορεί σε κάποια κόμματα να είναι πιο αυξημένος και η συνολική δαπάνη να είναι πιο μειωμένη αλλά αυτό εξαρτάται από την ώρα προβολής και του τηλεοπτικού προγράμματος που προβάλλοντα.

Κερδισμένα τα τηλεοπτικά κανάλια

Σε ότι αφορά τη διαφημιστική πίτα που εξασφάλισε το κάθε τηλεοπτικό κανάλι, περισσότερο κερδισμένο από τις βουλευτικές εκλογές βγήκε το Σίγμα το οποίο για 280 σποτ διάρκειας 4,640 δευτερολέπτων έβαλε στα ταμεία του €332 χιλ.

Ακολουθεί ο ΑΝΤ1 του οποίου το διαφημιστικό μερίδιο ανήλθε στις €315 χιλ. για 222 πολιτικές διαφημίσεις διάρκειας 4,269, ενώ το MEGA έλαβε €304,5 χιλ. για 220 διαφημίσεις διάρκειας 4,271 δευτερολέπτων.

Το ΡΙΚ, έκοψε μεν, πρώτο το νήμα σε ότι αφορά την τηλεθέαση την περασμένη Κυριακή στις πολιτικές εκπομπές, ωστόσο εξασφάλισε €120 χιλ. από 203 διαφημίσεις διάρκειας 4,515 δευτερολέπτων.

Ταυτόχρονα το Plus για 104 τηλεοπτικά σποτ διάρκειας 2,831 δευτερολέπτων έλαβε €48 χιλ. και το ΡΙΚ2 για 17 σποτ διάρκειας μόλις 495 δευτερολέπτων εξασφάλισε €9,5 χιλ.

Της Ελευθερίας Παϊζάνου