You are here

Δράσεις υφυπουργείου για ανάκαμψη τουρισμού

22/09/2020 09:47

Διάφορες δράσεις υλοποιεί και τροχοδρομεί το υφυπουργείο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Σε άρθρο του ο υφυπουργός τουρισμού, επισημαίνει ότι υλοποιούνται πολλές δράσεις στο πλαίσιο της νέας Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού 2030 τονίζοντας, ωστόσο, ότι τη διετία 2021-22 θα πρέπει οι προσπάθειες να εντατικοποιηθούν ούτως ώστε ο τουριστικός τομέας να είναι σε θέση να ανακάμψει πλήρως μέχρι το 2023-24.

Κάποιες από τις ενέργειες που έγιναν ή θα γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση από το Υφυπουργείο είναι οι εξής:

-Τροποποίηση του τουριστικού μας μάρκετινγκ στο εξωτερικό. Θα δοθεί ακόμη περισσότερη έμφαση σε ψηφιακή διαφήμιση, η οποία επιτρέπει στόχευση σε περιοχές με αεροπορική σύνδεση προς το νησί, αλλά και σε συγκεκριμένες ηλικίες δυνητικών ταξιδιωτών, με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.

-Ανάπτυξη ξένων γλωσσών. Το Υφυπουργείο θα επιχορηγήσει πιστοποιημένα σεμινάρια Ελληνικής (για τους μη Ελληνόφωνους), Γαλλικής, Γερμανικής και Ρωσικής γλώσσας, για άτομα τα οποία εργάζονται στην τουριστική βιομηχανία. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια βάση επικοινωνίας με επισκέπτες, η οποία θα βελτιώσει το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών.   

-Περαιτέρω ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού. Θα δοθούν αυξημένα κίνητρα ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού οι οποίες θα μπορέσουν να ελαφρύνουν το πρόβλημα εποχικότητας που αντιμετωπίζει η χώρα. Αυξημένες πιστώσεις θα διατεθούν επίσης για niche μάρκετινγκ μέσω influencers ειδικών μορφών τουρισμού.

-Σχέδια χορηγιών για βελτίωση τουριστικού προϊόντος. Το Υφυπουργείο επεξεργάζεται εξειδικευμένα σχέδια χορηγιών για αναβάθμιση τραπεζιών και καθισμάτων σε χώρους εστίασης, καλάθων σε δημόσιους χώρους, προσβασιμότητας παραλιών και άλλων σημείων ενδιαφέροντος, για άτομα με κινητικές δυσκολίες, υποδομών φύλαξης ποδηλάτων, καταδυτικού εξοπλισμού, κρεβατιών και ομπρελών σε παραλίες, δημόσιων χώρων υγιεινής και χώρων γευσιγνωσίας κρασιών, εντός οινοποιείων

-Αυθεντική διαδρομή εμπειριών – δημιουργία αυθεντικής διαδρομής μέχρι 300 χιλιομέτρων στα ορεινά, την ύπαιθρο και τις ακριτικές περιοχές, η οποία θα προβάλλεται ψηφιακά, δίδοντας έτσι την ευκαιρία σε ταξιδιώτες να επιλέξουν εξατομικευμένες εμπειρίες για τις διακοπές τους, και να κάνουν κρατήσεις διαδικτυακά.

-Πιστοποίηση τουριστικών επιχειρήσεων/σημείων ενδιαφέροντος – θα εδραιωθούν περαιτέρω διάφορα πρότυπα πιστοποίησης του Υφυπουργείου Τουρισμού π.χ. Cyprus Wine Routes, Cyprus Breakfast, Taste of Cyprus, Blue Flag Beaches, E4 Nature Trails κτλ. Επίσης, θα δημιουργηθούν και άλλα πρότυπα πιστοποίησης όπως σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος ‘Eco-sites’, αναβαθμισμένες θεματικές παραλίες, χωριά με ιδιαίτερη αισθητική και κάβες της κουμανδαρίας και άλλα.

-Επίσπευση νομοθεσιών που διέπουν τον τουρισμό. Το Υφυπουργείο ήδη βρίσκεται σε διαδικασία εναρμόνισης διάφορων νομοθεσιών με τα νέα δεδομένα της τουριστικής βιομηχανίας. Πρόκειται για νομοθεσίες που αφορούν Οργανωτές Ταξιδιών, Κέντρα Αναψυχής, Θεματικά Πάρκα, Κατασκηνωτικούς Χώρους και Παραλίες.

Πέραν των πιο πάνω, το Υφυπουργείο θα επιδιώξει, εφόσον βέβαια λάβει και τη συμπαράσταση διάφορων άλλων φορέων, την υλοποίηση των πιο κάτω εισηγήσεων, οι οποίες επίσης αξιολογούνται ως υψίστης σημασίας για το μέλλον του τουρισμού:

-Προώθηση νομικού πλαισίου για την οικοτεχνία, το οποίο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη επισκέψιμων βιωματικών εμπειριών, σε διάφορες περιοχές της Κύπρου.

-Μικρή αύξηση συντελεστή δόμησης σε γεωργική γη, ούτως ώστε άτομα που ασχολούνται με τη γεωργία να μπορέσουν επίσης να συνδυάσουν το επάγγελμα τους με παροχή τουριστικής διαμονής.

-Προώθηση νομικού πλαισίου για επισκέψιμα αγροκτήματα, ούτως ώστε να επιτρέπεται πλέον η διαμονή σε οινοποιεία και άλλου είδους επιχειρήσεις πρωτογενούς παραγωγής.

-Εξεύρεση πόρων από Ευρωπαϊκά κονδύλια, για αναπαλαίωση σπιτιών στα ορεινά, στην ύπαιθρο και στις ακριτικές περιοχές, με την προϋπόθεση ότι θα ενταχθούν στην Κυπριακή Εταιρία Αγροτουρισμού, και θα προσφέρουν υπηρεσίες οι οποίες θα διασυνδέουν τον τουρισμό με τη γεωργία ή/και την οικοτεχνία.

-Εξεύρεση πόρων από Ευρωπαϊκά κονδύλια, για αισθητική αναβάθμιση του κεντρικού πυρήνα σε χωριά και κοινότητες

«Είναι προφανές ότι τα πάντα αλλάζουν γύρω μας. Η Κύπρος, η οποία μετά την οικονομική κρίση του 2013, κλήθηκε να βελτιώσει αισθητά το τουριστικό προϊόν της, καλείται και πάλι να το πράξει, για να δώσει εκ νέου ώθηση στην τουριστική της βιομηχανία. Βέβαια, η όποια επιτυχία δεν θα επέλθει από τη μια μέρα στην άλλη… Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια και συντονισμένες ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή Υπουργεία, Βουλή και ιδιωτικό τομέα. Εάν το πετύχουμε αυτό, σε συνολικό επίπεδο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο τουρισμός θα αποτελέσει και πάλι τον στυλοβάτη της οικονομίας μας, μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια», τονίζει.

Της Γεωργίας Χαννή