You are here

Έπλεξε το εγκώμιο του ΠτΔ ο Σ. Περδίος

13/12/2022 14:47

Στην εμπιστοσύνη που του επέδειξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε πολύ δύσκολες στιγμές, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, απευθύνοντας τις θερμές ευχαριστίες του.

Στο πλαίσιο της διάσκεψης Τύπου κατά την οποία προέβη σε ανασκόπηση της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού 2030,  ανέφερε ότι «ο πρόεδρος Αναστασιάδης εμπιστεύτηκε στην πράξη και όχι στα λόγια ένα νεαρό ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με την πολιτική».  

Πρόσθεσε ότι «εμένα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης με στήριξε σε πολύ δύσκολες στιγμές, όπως αυτές της πανδημίας. Ουδέποτε παρενέβη ,αλλά μας άφησε να ενεργήσουμε όπως πιστεύαμε ότι είναι σωστό για τη χώρα κάτι για το οποίο θεωρώ πολύ σημαντικό και πρέπει να το γνωρίζει ο κόσμος».

Ακολούθως ο κ. Περδίος, κάνοντας ανασκόπηση της φετινής τουριστικής σεζόν είπε ότι «η χρονιά αναμένεται ότι θα κλείσει με τις αφίξεις τουριστών να είναι πάνω από το 80% του 2019, ενώ τα έσοδα κινούνται πολύ κοντά στο 90% του 2019, μια χρονιά που απουσιάζει η ρωσική και ουκρανική αγορά οι οποίες αποτελούσαν το 25% του τουρισμού».

Τόνισε ότι «οι συγκεκριμένες επιδόσεις, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του παγκόσμιου οργανισμού τουρισμού, κατατάσσουν την Κύπρο στις top 20 χώρες στον κόσμο σε ότι αφορά τα ποσοστά εσόδων σε σχέση με το 2019».

Επεσήμανε ακόμη, ότι «διανύουμε χρονιά ρεκόρ όλων των εποχών αφίξεων από χώρες όπως η Ουγγαρία, η Αυστρία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Δανία και η Πολωνία και ρεκόρ αφίξεων την τελευταία 20ετία από Ελβετία και Γερμανία» υποδεικνύοντας ότι πλέον το 40% των αφίξεων προέρχεται από την ΕΕ, σε σχέση με το 25% πριν την πανδημία.

Επιπλέον, ανέφερε ότι, ενώ πριν την πανδημία ο τουρισμός εξαρτάτο κατά 70% από οργανωτές ταξιδιών, και 30% σε μεμονωμένους ταξιδιώτες, τα ποσοστά σήμερα είναι 50-50, κάτι το οποίο είναι «υγιές για την αγορά», υπογράμμισε

Σχετικά με τις δράσεις της στρατηγικής τουρισμού του Υφυπουργείου Τουρισμού, είπε ότι έχουν ήδη διανύσει το 95% των δράσεων και το 2020 και το 2021 και 2022.

Ανάμεσα στις νέες αγορές που προσέλκυσε φέτος η Κύπρος, όπως ανέφερε, είναι η Γαλλία, Ουγγαρία, Σερβία και η Σαουδική Αραβία.

Αναφερόμενος στον εγχώριο τουρισμό, είπε ότι 350.000 άτομα επωφελήθηκαν από το σχέδιο εγχώριου τουρισμού 2020-22.

Κάνοντας απολογισμό για την τριετία 2020-2022, ο Υφυπουργός είπε ότι η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού  υλοποιήθηκε κατά 95%, παρά τις δυσκολίες της περιόδου, όπως η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Σημαντικό επίτευγμα ήταν η εδραίωση νέας τουριστικής ταυτότητας για την Κύπρο, καθώς «δεν είναι πια το νησί του ήλιου και της θάλασσας», σημείωσε, αλλά προωθείται ως προορισμός με ιστορία, πολιτισμό και αυθεντικές εμπειρίες, ολόχρονα. Προς αυτό το σκοπό, δημιουργήθηκε και το νέο λογότυπο για προώθηση του τουριστικού προϊόντος, ενώ υιοθετήθηκαν και 12 σήματα ποιότητας που εμπλουτίζουν την ταυτότητά του. Τέτοια είναι τα σήματα «Χριστουγεννιάτικο Χωριό», «Wine Routes», «Colourful Villages of Cyprus» κ.λπ.

Επιπλέον, ο κ. Περδίος σημείωσε ότι πέραν από 30% του ετήσιου προϋπολογισμού του Υφυπουργείου, ποσό που αντιστοιχεί σε €15 εκατ., είναι αφιερωμένο σε επιχορηγήσεις για βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών, όπως τα χωριά της υπαίθρου, δασικά καταφύγια και ξενώνες, οινοποιεία, μονοπάτια της φύσης κ.λπ., καθώς και οι μαρίνες και το καζίνο. Σημείωσε ότι το αντίστοιχο ποσό επί ΚΟΤ ήταν μόλις €5 εκατ.

Διεθνής Ανταγωνιστικότητα

Η Κύπρος σήμερα βρίσκεται στην 31η θέση από τις 117 παγκόσμια του Travel and Tourism Development Index του World Economic Forum, στην 21η από τις 43 στην Ευρώπη και 6η από τις 16 της Μεσογείου. Στόχος της ΕΣΤ2030 είναι η Κύπρος να καταταχτεί στις πρώτες 30 αγορές παγκοσμίως και στις πρώτες 20 της Ευρώπης.

«Για να το πετύχει αυτό, η Κύπρος πρέπει, μεταξύ άλλων, να βελτιώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες της καθώς και την επίσπευση διαδικασιών θεωρήσεων εισόδου από τρίτες χώρες».

Αναφορικά με τις δημόσιες συγκοινωνίες, και απαντώντας σε ερώτηση, ο Υφυπουργός πρόσθεσε ότι στόχος είναι να βελτιωθεί η προσβασιμότητα από τα αεροδρόμια προς τα χωριά και η συνδεσιμότητα των χωριών μεταξύ τους. Γι’ αυτό τον σκοπό προωθείται διαγωνισμός για μικρά λεωφορεία που θα ενώνουν τα χωριά ή θα μεταφέρουν τους τουρίστες από εμπειρία σε εμπειρία.

Επιπλέον, χρήζει βελτίωσης και η ανταγωνιστικότητα των τιμών, και αυτό που επιθυμούμε δεν είναι μείωση των τιμών, αλλά βελτίωση του προσφερόμενου προϊόντος, πρόσθεσε.

Της Ηρώς Ευθυμίου