You are here

Καθρέφτης του 2022 η νέα τουριστική σεζόν

10/03/2023 08:04

Τουριστική σεζόν στα επίπεδα του 2022, που λίγο απείχε σε νούμερα αφίξεων και εσόδων από αυτά του 2019, αναμένουν για φέτος οι φορείς του τουρισμού, παραμένοντας ωστόσο συγκρατημένα αισιόδοξοι, λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί το διεθνές σκηνικό. 

Οι καλές επιδόσεις της περσινής χρονιάς αντανακλώνται στα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, από Ιανουάριο έως Δεκέμβριο.

Tα έσοδα από τον τουρισμό υπολογίζονται σε €2.439,2 εκατ. σε σύγκριση με €1.513,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021, καθώς και €392,0 εκατ. την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2020.

Οι αφίξεις τουριστών την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2022, ανήλθαν σε 3.201.080 σε σύγκριση με 1.936.931 την αντίστοιχη περίοδο του 2021, με 631.609 την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2020, καθώς και με 3.976.777 αφίξεις κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2019.

Θετική ροή κρατήσεων

Ο γενικός διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης, σε δηλώσεις στη StockWatch ανέφερε ότι «χωρίς τον τουρισμό για άλλη μια χρονιά από τη Ρωσία και την Ουκρανία, αναμένουμε ότι θα έχουμε μια χρονιά παρόμοια με την περσινή, αν και προσβλέπουμε να φθάσουμε τις επιδόσεις του 2019».

Σημείωσε ότι η μέχρι στιγμής ροή κρατήσεων είναι αρκετά θετική αν και η πρακτική που ακολουθούν πλέον αρκετές αγορές μετά την κακή εμπειρία του Covid – 19, είναι να κλειδώνουν τις κρατήσεις τους την τελευταία στιγμή.

Δυσκολεύει τα δεδομένα το διεθνές σκηνικό

Ο κ. Ρουσουνίδης, ανέφερε επίσης ότι «παρά τις θετικές προσδοκίες κρατούμε μικρό καλάθι, διότι δυστυχώς το διεθνές σκηνικό συνεχίζει να είναι έκρυθμο.  Αναμένουμε να δούμε τις εξελίξεις με την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό, για το πώς θα ανταποκριθούν οι αγορές στα αυξημένα επιτόκια».

«Ο πρώτος μας στόχος», είπε, «είναι να φθάσουμε τα περσινά επίπεδα, αν και η προσπάθεια είναι να φθάσουμε και να ξεπεράσουμε τις επιδόσεις του 2019».

Όσον αφορά το πάζλ των τουριστικών αγορών είπε ότι και φέτος βασική αγορά της Κύπρου παραμένει η βρετανική, ακολουθεί το Ισραήλ και μετά άλλες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Πολωνία, η Ελβετία, η Αυστρία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και οι Σκανδιναβικές χώρες όπως η Σουηδία και η Φιλανδία.

Ο κ. Ρουσουνίδης, αναφερόμενος στην προσπάθεια για άνοιγμα νέων αγορών σύμφωνα με το σχεδιασμό της εθνικής στρατηγικής, είπε ότι η προσέλκυση καινούργιων αγορών ή αύξηση αγορών της δεύτερης σειράς θα συνεχιστούν.

«Στόχος είναι να φθάσουμε και να ξεπεράσουμε τα περσινά νούμερα ώστε να καλύψουμε μεγάλο κομμάτι από το χαμένο έδαφος που άφησε η ρωσική και ουκρανική αγορά».

Αναφερόμενος στην τουριστική έκθεση της Ευρώπης – ΙΤΒ Berlin, είπε ότι θα διαφανούν οι προθέσεις των τουριστικών εταιρών και το μέγεθος του προγράμματος που ετοιμάζουν για την Κύπρο.

Εξέφρασε επίσης, την ελπίδα να συνεχιστεί και φέτος από το Υφυπουργείο Τουρισμού το πρόγραμμα επιδότησης του εσωτερικού τουρισμού.

Άρχισαν να ανοίγουν τα ξενοδοχεία της Πάφου

Τα ξενοδοχεία στην Πάφο προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα σεζόν, αφού ήδη άρχισαν να ανοίγουν δήλωσε στη StockWatch, ο πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου, Θάνος Μιχαηλίδης.

Σημείωσε ότι τα ξενοδοχεία της Πάφου στηρίζονται κατά κύριο λόγο από τη βρετανική αγορά.

Εξέφρασε ικανοποίηση για την εισροή κρατήσεων από τη βρετανική αγορά αλλά και τις άλλες πιο μικρές παραδοσιακές αγορές όπως Γερμανία, Ελβετία, Πολωνία, Ισραήλ και Σκανδιναβικές χώρες.

Δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ξενοδοχειακή βιομηχανία τα τρία τελευταία χρόνια ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι θεωρεί απομακρυσμένο το ενδεχόμενο η φετινή χρονιά να φθάσει τις επιδόσεις του 2019.

«Πιστεύω ότι στο τέλος της χρονιάς η τουριστική σεζόν θα είναι καλύτερη από την περσινή αλλά δεν νομίζω ότι θα φθάσουμε την απόδοση του 2019, παρ’ όλα αυτά θα έλεγα ότι είναι κάπως νωρίς για να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα».

Σχολιάζοντας τον αυξημένο αριθμό των μεμονωμένων τουριστών είπε ότι κατά αναλογία αφήνουν περισσότερα λεφτά στα ξενοδοχεία διότι οι τιμές είναι πιο ψηλές από τις τιμές ενός πακέτου.

Γενικά όμως, σημείωσε, αφήνουν και περισσότερα λεφτά στον τόπο που διαμένουν καθώς στα ξενοδοχεία συνήθως κλείνουν μόνο πρόγευμα για να έχουν την ευχέρεια να επισκεφθούν διάφορα καταστήματα της περιοχής όπου διαμένουν.

Οι μεμονωμένοι τουρίστες, επεσήμανε ότι είναι αυτοί που ενισχύουν και τα καταλύματα τύπου Αirbnb.

Της Ηρώς Ευθυμίου