You are here

Η Τρ. Κύπρου σε νέα εποχή μέσα από ψηφιακά κανάλια

30/11/2021 16:52

Η Τράπεζα Κύπρου οδεύει σε νέα εποχή, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Πανίκο Νικολάου, ο οποίος στο περιθώριο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων για το εννεάμηνο του 2021, τόνισε ότι  ταυτόχρονα με τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, την αναβάθμιση της ψηφιακής τεχνολογίας,  γίνεται και ο  εξορθολογισμός του λειτουργικού και εργατικού κόστους, για το καλό της Τράπεζας.

Οι πελάτες της Τρ. Κύπρου, σημείωσε,  και γενικότερα ο κόσμος φαίνεται να έχει αποδεχθεί τα ψηφιακά κανάλια για τις συναλλαγές του, μία εξέλιξη, που όπως τόνισε, ήρθε,  ως απότοκο της πανδημικής κρίσης

Υπογράμμισε πως, πάνω από  το 90% των εμβασμάτων στην Τράπεζα γίνεται μέσα από ψηφιακά  κανάλια.

Η υγειονομική  κρίση, υπέδειξε,  επέσπευσε την αποδοχή των ψηφιακών καναλιών από την πλειονότητα των πελατών.

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της BOCH Xάρης Πουαγκαρέ τόνισε ότι στη διάρκεια της  υγειονομικής κρίσης, έχει αυξηθεί σημαντικά η χρήση των ψηφιακών καναλιών.

Το 40% των εταιρικών καταθέσεων, είπε, δεν γίνονται πλέον στα καταστήματα.

Το ποσοστό αυτό, πρόσθεσε,  σταδιακά θα αυξάνεται και ότι ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι να ανέλθει στο 70%. 

Νέα ψηφιακά εργαλεία ενόψει

Σύμφωνα με τον CEO Πανίκο Νικολάου, η BOCH ετοιμάζει αυτή την περίοδο νέα ψηφιακά εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών έχοντας στο πλάνο της την παραχώρηση δανείων σε ψηφιακή μορφή.

Η Τράπεζα, επεσήμανε , επενδύει €50 εκατ. ετησίως  τα τελευταία χρόνια για επενδύσεις τεχνολογικής αναβάθμισης.

Η τάση, τόνισε, είναι ανοδική και  βοηθά, όπως είπε, στις πωλήσεις, στη διαδικασία αυτοματοποίησης, βελτιώνει σημαντικά την εξυπηρέτηση του πελάτη και μειώνει το κόστος για την τράπεζα. 

Ο κ. Νικολάιου σημείωσε ότι η υιοθέτηση των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από τους πελάτες  κερδίζει δυναμική.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Τράπεζα για εννεάμηνο  του 2021,  το 88% του αριθμού των συναλλαγών που αφορούν  στις καταθέσεις, αναλήψεις μετρητών και μεταφορές εντός και εκτός Τράπεζας, έγιναν  μέσω των ψηφιακών καναλιών.

 Επιπλέον, το 78,1% των ιδιωτών πελατών επιλέγουν ψηφιακά κανάλια για την εκτέλεση των συναλλαγών τους.

Ανέφερε ότι στα τέλη Οκτωβρίου 2021, οι ενεργοί χρήστες της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά και οι ενεργοί χρήστες QuickPay αυξήθηκαν κατά 20% και 50% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.

Ο υψηλότερος αριθμός χρηστών QuickPay μέχρι στιγμής καταγράφηκε τον Οκτώβριο 2021 με 122 χιλιάδες ενεργούς χρήστες. Αντίστοιχα, ο υψηλότερος αριθμός πληρωμών QuickPay μέχρι στιγμής καταγράφηκε τον Οκτώβριο του 2021 με 338 χιλιάδες συναλλαγές.

 Freeze και Unfreeze

 Στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και αυτοεξυπηρέτησης των πελατών, έχουν διατεθεί στους συνδρομητές μέσω της τραπεζικής εφαρμογής για κινητά δύο δυνατότητες.

Η πρώτη αφορά στη δυνατότητα που προσφέρεται σε νέους πελάτες της Τράπεζας να ανοίξουν τον πρώτο τους λογαριασμό και κάρτα μέσα από τη διαδικασία Digital Onboarding από το κινητό τους, χωρίς την ανάγκη να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα.

Επιπρόσθετα, όπως αναφέρθηκε από τον Χ. Πουαγκαρέ, από το mobile app ο πελάτης, μπορεί να απενεργοποιήσει (freeze) προσωρινά κάποια πιστωτική κάρτα και να την επανενεργοποίησει (unfreeze).

Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε χρήστες που έχασαν την κάρτα τους να δράσουν άμεσα διασφαλίζοντας ότι δεν θα γίνει κάποια χρήση της κάρτας τους. 

Αναφέρθηκε  ότι στο πλαίσιο  του Προγράμματος Ψηφιακής Μεταμόρφωσης, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές αλλαγές για την εγκαθίδρυση ενός μοντέρνου και πιο αποδοτικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Σημείωσε ότι περαιτέρω βελτιώσεις θα υλοποιηθούν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και μέσα στο 2022.

Ο κ. Πουαγκαρέ  τόνισε ότι στα επόμενα δύο χρόνια ο πελάτης της Τράπεζας Κύπρου θα μπορεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας να κάνει τα πάντα.

Το κινητό, σημείωσε,  θα γίνει σημαντικό εργαλείο και στις τραπεζικές συναλλαγές όλων.

Η εξέλιξη αυτή, είπε, συνεπάγεται εξοικονόμηση για την Τράπεζα, παρά το γεγονός ότι η ηλεκτρονική διαδικασία έχει το δικό της κόστος για την Τράπεζα.

«Γενικά η ψηφιοποίηση δεν νοείται ως πρόσθετο έσοδο αλλά ως εξοικονόμηση για την Τράπεζα», παρατήρησε ο κ. Πουαγκαρέ.

Του Λεύκου Χρίστου