You are here

Τρ. Κύπρου: Οι κινήσεις για μείωση κόστους, προσωπικού

27/06/2022 07:03

Σημαντικά βήματα κάνει η Τράπεζα Κύπρου στο μέτωπο της μετάβασης των εργασιών της στην ψηφιακή εποχή που θα επιφέρει κάθετη μείωση του λειτουργικού και εργατικού της κόστους.

Ήδη, οι λειτουργικές δαπάνες της BOCH καταγράφουν σημαντική πτώση στο πλαίσιο του επιχειρηματικού της πλάνου και του ψηφιακού της μετασχηματισμού με μείωση του αριθμού καταστημάτων, που για το 2022, θα ολοκληρωθεί με την αναστολή εντός των προσεχών λίγων ημερών ακόμη 15 καταστημάτων και έξι αυτόματων ταμειακών μηχανών, οι οποίες μέχρι σήμερα λειτουργούν αυτόνομα.

Τουλάχιστον για το 2022, ο αριθμός των καταστημάτων θα περιοριστεί στα 60 σε παγκύπρια βάση.

Έρχεται σχέδιο εθελούσιας εξόδου

Σύμφωνα με πηγές της τράπεζας ,σημαντικό κομμάτι του στόχου της κάθετης μείωσης των δαπανών της που θα της επιτρέψουν μεγαλύτερες αποδόσεις στην κερδοφορία, αποτελεί και η περαιτέρω μείωση του αριθμού του προσωπικού.

Η μείωση αυτή θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος εθελουσίας εξόδου προσωπικού, το οποίο αφορά σε περίπου 500 εργαζόμενους και όχι μέσω πλεονασμών, διαδικασία την οποία γενικότερα η ανώτατη διεύθυνση της τράπεζας δεν ασπάζεται.

Είναι ενδεικτική η δήλωση του  Πανίκου Νικολάου, CEO της BOCH,σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ότι η διαδικασία για μείωση του προσωπικού μέσω πλεονασμών θα είναι η έσχατη λύση.

«Δεν θέλουμε να καταλήξουμε σε πλεονασμούς. Οι πλεονασμοί είναι η τελευταία επιλογή. Η διεύθυνση και η διοίκηση επιδεικνύουν πάντα μεγάλο σεβασμό στο ανθρώπινο τους δυναμικό», είχε τονίσει.

Η δομή του σχεδίου εθελοντικής εξόδου του προσωπικού έχει περίπου ολοκληρωθεί.

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι να υπάρξει μία μείωση της τάξης του 15%, που αντιστοιχεί περίπου στα 500 άτομα.

Το σχέδιο θα προβλέπει αφορολόγητη αποζημίωση.

Ο χρόνος εκπόνησης του σχεδίου δεν έχει οριστικοποιηθεί όπως επίσης και το μέγιστο ποσό αποζημίωσης που θα παραχωρηθεί.

Σε ότι αφορά το χρόνο, είναι βέβαιο ότι το σχέδιο θα τεθεί ενώπιον του προσωπικού πριν εκπνεύσει το τρέχον έτος.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα όλα τα σχέδια εξόδου προέβλεπαν χαριστικές αποζημιώσεις ύψους €200 χιλ.

e-banking και υπηρεσίες mobile

Η τράπεζα συνεχίζει να ενισχύει το e-banking και τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω του mobile.

Η τράπεζα είναι πολύ κοντά να αναβαθμίσει μέσω του mobile και τη δυνατότητα να γίνονται καταθέσεις και διαχείριση γραμματίων. 

Με βάση στοιχεία της BOCH, λόγω της χρήσης του e-banking υπήρξε μέσα σε ένα χρόνο μείωση κατά 40% στις συναλλαγές μέσω καταστημάτων της Τράπεζας Κύπρου.

Το 2019 έγιναν στα καταστήματα 724 χιλ. συναλλαγές σε σχέση με το 2021 που έγιναν 440 χιλ. συναλλαγές.

Υπάρχει έντονη δυναμική στους χρήστες της τραπεζικής εφαρμογής μέσω κινητών καθώς και στους ενεργούς χρήστες QuickPay ο αριθμός των οποίων σήμερα έχει ανέλθει περίπου στις 145 χιλιάδες.

Του Λεύκου Χρίστου