You are here

Ηλεκτρονικά το επίδομα ασθενείας από βδομάδας

01/02/2022 17:48

Ηλεκτρονικά θα αρχίσουν να υποβάλλονται από την ερχόμενη εβδομάδα οι αιτήσεις για το επίδομα ασθενείας, με μακροπρόθεσμο στόχο να εξυπηρετούνται και να πληρώνονται οι δικαιούχοι εντός μίας εβδομάδας από την ημερομηνία της αίτησης τους.

Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας η οποία εξέτασε το θέμα της καθυστέρησης στην καταβολή επιδομάτων και άλλων παροχών του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εργασίας Ανδρέας Ζαχαριάδης ανέφερε ότι από την ερχόμενη εβδομάδα οι αιτήσεις για το επίδομα ασθενείας θα υποβάλλονται διαδικτυακά.

Πρόσθεσε ότι υπολογίζεται με βάση τους σχεδιασμούς του υπουργείου, εντός του 2022 να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις και για άλλα τέσσερα βασικά επιδόματα και συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα επιδόματα ανεργειακό, μητρότητας, σύνταξη, επίδομα χηρείας.

Όσο αφορά το επίδομα ασθενείας διευκρίνισε ότι από την επόμενη εβδομάδα υπολογίζεται να είναι διαθέσιμη ηλεκτρονικά στους δικαιούχους η αυτοματοποιημένη υποβολή της αίτησης, ενώ στους σχεδιασμούς είναι η αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών καταβολής του επιδόματος.

Χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ζαχαριάδης ότι « θα υπάρχουν διασυνδέσεις ώστε πληροφορίες που υπάρχουν είτε στο σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, είτε στο σύστημα του Αρχείου Πληθυσμού να μεταφέρονται αυτομάτως στην αίτηση, για να μην χρειάζονται τα πιστοποιητικά που σήμερα υποχρεούται να προσκομίσει ο πολίτης».

Όσον αφορά τον χρόνο αποπεράτωσης της εξέτασης των αιτήσεων και καταβολής των επιδομάτων ασθενείας, ο διευθυντής του υπουργείου Εργασίας ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλος όγκος αιτήσεων ενώπιον των λειτουργών του Τμήματος, σημειώνοντας όμως ότι σε βάθος χρόνου ο στόχος είναι να εξυπηρετούνται όπως τα επιδόματα λόγω πανδημίας, που εξετάζονταν και καταβάλλονταν σε περίπου μια εβδομάδα.

 Σε σχέση με τα επιδόματα που ήδη έχει αυτοματοποιηθεί η υποβολή αιτήσεων τους, μεταξύ άλλων ο κ. Ζαχαριάδης αναφέρθηκε στο επίδομα τέκνου, την υποβολή αιτήσεων από εργοδότες μέσω του συστήματος Εργάνη και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Από το καλοκαίρι τηλεφωνική εξυπηρέτηση

Σε ότι αφορά το θέμα που ταλαιπωρεί χιλιάδες πολίτες με τις αναπάντητες κλήσεις σε λειτουργούς του Υπουργείου και του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο κ. Ζαχαριάδης παραδέχθηκε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια λύση.

Ανάφερε ότι δοκιμάσθηκαν χωρίς επιτυχία διάφορες ενέργειες για επίλυση του προβλήματος αλλά χωρίς αντίκρισμα. Δικαιολόγησε τους λειτουργούς του Τμήματος ότι λόγω πανδημίας έχουν να διεκπεραιώσουν τεράστιο όγκο εργασίας για επιδόματα με αποτέλεσμα να μην είναι στις προτεραιότητες τους η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ανέφερε περαιτέρω ότι προγραμματίζεται να λειτουργήσει εντός του ερχόμενου καλοκαιριού ηλεκτρονική υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πολιτών που χρήζουν ενημέρωσης για τα διάφορα επιδόματα και την πορεία των αιτημάτων τους. 

Ε.Χ.