You are here

Σε τριπλάσια τιμή από την αξία τους αγοράζουμε τα αυτοκίνητα

08/07/2003 16:04

60.000 από τα 163.000 παλαιά αυτοκίνητα που κλήθηκαν για τεχνικό έλεγχο, δεν παρουσιάστηκαν


Τη δραστική μείωση των φόρων αγοράς αυτοκινήτου ζητά επιτακτικά από την κυβέρνηση η επιτροπή Εμπορίου της Βουλής και προειδοποιεί την κυβέρνηση να λάβει υπόψη «το μήνυμα αυτό» και να μην στείλει στην επιτροπή νομοσχέδιο το οποίο να αντιμετωπίζει την επίλυση «λογιστικά» και να «εξωραίζει» όπως είπε τη σοβαρότητα του θέματος. «Ζητούμε να είμαστε στα ίδια επίπεδα των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Ουσιαστικά η τιμή πώλησης των οχημάτων στην Κύπρο πρέπει να είναι στη μισή τιμή απ’ ότι σήμερα πωλούνται», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της επιτροπής Εμπορίου της Βουλής.

Ο κύπριος πολίτης, τόνισε ο Λευτέρης Χριστοφόρου, «αγοράζει αυτοκίνητο στην τριπλάσια τιμή από ότι είναι η πραγματική αξία του αυτοκινήτου», σημειώνοντας πως ένας πολίτης της ΕΕ μπορεί με μόνο πέντε μηνιαίους μισθούς να αποκτήσει αυτοκίνητο της αρεσκείας του, ενώ ο εργαζόμενος στην Κύπρο χρειάζεται μισθούς πολλών ετών για να αποκτήσει ένα ασφαλές και καλό αυτοκίνητο.

Μιλώντας μετά τη συνεδρία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου, κατά την οποία συζητήθηκε το όλο θέμα, ο κ. Χριστοφόρου επεσήμανε με έντονο τρόπο ότι θα πρέπει να αλλάξει ριζικά το ισχύον φορολογικό καθεστώς για τα οχήματα, θέση με την οποία συμφώνησε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Τάσος Κυριακίδης, ο οποίος όμως, το συνέδεσε με την αλλαγή του πεπαλαιωμένου συστήματος με την ανάγκη να μη μειωθούν τα έσοδα του κράτους. Ο κ. Κυριακίδης αναφέρθηκε σε τρόπους αναδιάρθρωσης των εσόδων του κράτους που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, συνδέοντάς το με το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής της βενζίνης για να καλυφθούν οι απώλειες από τη μείωση της φορολογίας.

Με τη θέση του διευθυντή του ΤΟΜ, διαφώνησε κάθετα ο πρόεδρος της επιτροπής Εμπορίου, σημειώνοντας πως βραχυπρόθεσμα ενδεχομένως να σημειωθεί κάποια μικρή λογιστική απώλεια εσόδων, αλλά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα η Κύπρος θα είναι κερδισμένη, εφόσον η δυνατότητα απόκτησης καλύτερου και ασφαλέστερου οχήματος, θα «επιφέρει εξοικονόμηση πόρων όσον αφορά τα ανταλλακτικά, τα καύσιμα, την προστασία του περιβάλλοντος και τη γενικότερη εικόνα που θα παρουσιάζει η Κύπρος στο στόλο των οχημάτων της».

«Θα εμμένουμε στη δραματική μείωση των φόρων αυτοκινήτου. Να λάβει το μήνυμα αυτό η κυβέρνηση», είπε και πρόσθεσε ότι αλλού η Κύπρος είναι πλήρως εναρμονισμένη με την ΕΕ, ενώ σε άλλα θέματα όπως αυτό, «φαντάζει τριτοκοσμική».

Παλαιά οχήματα και τεχνικός έλεγχος

Όπως είπε ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών 60.000 παλαιά αυτοκίνητα από τα 163.000 που κλήθηκαν να περάσουν για τεχνικό έλεγχο, δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί. Αναφερόμενος στη σχετική μελέτη που ετοιμάζει το Υπουργείο Συγκοινωνιών & Έργων, είπε ότι αυτή θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου.

Στατιστικά...

Όπως είπε ο Λευτέρης Χριστοφόρου, σε Ελλάδα και Κύπρο όπου η φορολογία είναι ιδιαίτερα υψηλή, αυξημένο παρουσιάζεται και το ποσοστό δυστυχημάτων, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες οι φόροι μειώθηκαν υπήρξε αντίστοιχα και μείωση 30% στα δυστυχήματα και τους νεκρούς.

Του Κυριάκου Κυριακίδη