You are here

Αγοράζει μετοχές στην Ελλάδα το ΧΑΚ

11/09/2018 06:07

Σε επένδυση στο χρηματιστήριο ενέργειας της Ελλάδας ετοιμάζεται να προχωρήσει το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου και για τον σκοπό αυτό αναμένει την έγκριση συμπληρωματικού προϋπολογισμού που κατατέθηκε ενώπιον της βουλής.

Η επιτροπή οικονομικών εξέτασε χθες τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό του ΧΑΚ για το 2018, ο οποίος ανέρχεται συνολικά στις €640 χιλ.

Το μεγαλύτερο μέρος του ποσού, οι €500 χιλ. αφορούν στην υλοποίηση στρατηγικών σχεδιασμών του ΧΑΚ και συγκεκριμένα, στην επένδυση με μετοχική συμμετοχή ύψους 10% στο αρχικό κεφάλαιο της εταιρείας, στο νέο έργο που προωθείται για τη σύσταση και λειτουργία χρηματιστηρίου ενέργειας στην Ελλάδα.

Σε πρώτο στάδιο, οι μετοχές θα αναληφθούν από το Χρηματιστήριο Αθηνών λόγω δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων έναρξης υλοποίησης του έργου και σύστασης τη εταιρείας στην Ελλάδα.

Ποσό €10 χιλ. αφορά το κόστος για διαχειριστικά και μεταβιβαστικά έξοδα.

Όπως αναφέρθηκε στην επιτροπή, το χρηματιστήριο ενέργειας είναι κάτι στο οποίο η Κύπρος θέλει να συμμετέχει ενώ σύντομα, στο εν λόγω χρηματιστήριο θα εισέλθει και το φυσικό αέριο.

Συμμετοχή 20% θα έχει η EBRD ενώ, ποσοστό 21% θα κατέχει το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Στη βάση της συμφωνίας, εάν η Κύπρος επιστρέψει τις μετοχές της εντός δύο ετών, τότε αυτό θα γίνει στην ίδια τιμή που θα πάρει τις μετοχές, γεγονός που καθησυχάζει οποιεσδήποτε σχετικές ανησυχίες, σύμφωνα με τα όσα λέχθηκαν από τους εκπροσώπους του ΧΑΚ.

Στον συμπληρωματικό προϋπολογισμό του ΧΑΚ περιλαμβάνεται επίσης, ποσό €130,3 χιλ. για το σκοπό της έκδοσης νέων κωδικών LEI, λόγω της πρόσφατης ευρωπαϊκής οδηγίας MIFID II και του κανονισμού MIFIR, στη βάση των οποίων υπάρχει υποχρέωση για απόδοση νέου κωδικού LEI σε κάθε νομική οντότητα, ως προϋπόθεση για την εκτέλεση χρηματιστηριακών συναλλαγών.

Το ΧΑΚ ενεργεί ως θυγατρική αδειοδοτημένη γι’ αυτό τον σκοπό από το χρηματιστήριο του Λονδίνου, λαμβάνοντας έσοδα για την υπηρεσία αυτή.

Με βάση την εν λόγω συμφωνία το ΧΑΚ αναμένεται να έχει έσοδα €153 χιλ. εντός του 2018.

Της Μαρίας Χαμπή