You are here

Η Νομική Υπηρεσία αλλάζει δεδομένα για τετράμηνα

06/04/2023 08:11

Γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας που δόθηκε χθες στο παρά πέντε και μετά από έντονες πιέσεις, στα μέλη της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας, αλλάζει τα δεδομένα που ήταν ως τώρα γνωστά, όσον αφορά τα τετράμηνα.

Σημειώνεται ότι οι κανονισμοί με τα διορθωτικά μέτρα για το δεύτερο τετράμηνο και τη μείωση της βαρύτητας των εξετάσεων, τίθενται σήμερα με τη μορφή του κατεπείγοντος ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση, ενώ την ίδια ώρα στη γνωμάτευση η Νομική Υπηρεσία, συστήνει στο Υπουργείο Παιδείας ότι δεν είναι δυνατή η αναδρομική ισχύ της προτεινόμενης νομοθεσίας.

Υπενθυμίζεται ότι οι κανονισμοί που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, προβλέπουν μείωση της βαρύτητας της γραπτής εξέτασης του δεύτερου τετράμηνου της σχολικής χρονιάς 2022-2023 από 40% σε 20%, όπως επίσης, μείωση της εξεταζόμενης ύλης στο 60% της διδαχθείσας.

Οι πρόνοιες των κανονισμών, ρυθμίζουν ακόμα μείωση της βαρύτητας της γραπτής εξέτασης για το πρώτο τετράμηνο, όπως αναμένεται να εφαρμοστεί το δεύτερο τετράμηνο.

Στην γνωμάτευση η Νομική Υπηρεσία θίγει ακόμα ένα ζήτημα, για το οποίο σημειώνεται ότι δεν ερωτήθηκε από το υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά την αναγωγή των βαθμολογιών των μαθητών προς τα πάνω, για το πρώτο τετράμηνο, η οποία όπως τονίζεται δεν χρειάζεται οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση.

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «μετά από έντονο προβληματισμό, έχουμε καταλήξει ότι η Διοίκηση θα μπορούσε, ενδεχομένως, κατά την κρίση της, να προχωρήσει σε αναγωγή της βαθμολογίας συγκεκριμένων μαθημάτων, τα οποία είναι κοινά και στα οποία έχουν παρακαθίσει το σύνολο των μαθητών ή τα οποία είναι κοινά ανά κλάδο μάθησης».

Προστίθεται ότι εναπόκειται στη Διοίκηση να κρίνει κατά πόσο διαπιστώνονται συγκεκριμένοι λόγοι που να της επιτρέπουν να ενεργήσει με αυτό τον τρόπο και για το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών.

«Τέτοιοι παράγοντες θα μπορούσαν να αποτελέσουν η εισαγωγή θεμάτων ή ύλης στο εξεταστικό δοκίμιο που δεν διδάχθηκαν, ο υψηλός βαθμός δυσκολίας σε συγκεκριμένα εξεταστικά θέματα ή οι λανθασμένες διατυπώσεις ερωτήσεων ή οι διατυπώσεις ερωτήσεων με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μην ήταν εύλογα αντιληπτή η απάντηση σε αυτές», όπως αναφέρεται.

Περαιτέρω η Νομική Υπηρεσία διατυπώνει την άποψη ότι «οποιαδήποτε αλλαγή των βαθμολογιών μέσω της μεθόδου της αναγωγής των βαθμολογιών, ως μέτρο που θα ληφθεί με απόφαση της Διοίκησης, θα μπορούσε να είναι εφικτή, νοουμένου ότι αυτή θα γίνει με ισότιμο τρόπο, για το σύνολο των μαθητών και νοουμένου ότι μόνο ευμενή αποτελέσματα θα έχει για τους μαθητές». 

Στο μεταξύ, τροπολογίες επί των προτεινόμενων κανονισμών που θα ρυθμίζουν τα τετράμηνα, κατέθεσαν το ΑΚΕΛ και το ΔΗΚΟ.

Επισυνάπτεται η Γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας.

Της Ελένης Χαραλάμπους