You are here

Ομόφωνα η έγκριση κανονισμών για μέση εκπαίδευση

19/06/2020 17:32

Η Ολομέλεια της Βουλής ομόφωνα ενέκρινε τους κανονισμούς με τους οποίους εκχωρείται στον Υπουργό Παιδείας η εξουσία να ρυθμίζει τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης με διάταγμα σε καταστάσεις πολέμου, πανδημίας, ή φυσικών καταστροφών.
 
Ανάλογοι κανονισμοί για τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, όπως αναφέρθηκε κατά τη συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής, αποσύρθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο.
 
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας προς την Ολομέλεια της Βουλής, στο εγκριθέν κείμενο των κανονισμών προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι, σε περίπτωση εμπόλεμης κατάστασης, φυσικών καταστροφών ή πανδημίας, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας με απόφασή του δύναται να ορίσει διαφορετικές ημερομηνίες για όσα προβλέπονται στις παραγράφους (1) μέχρι (7) του Κανονισμού (7) των υφιστάμενων κανονισμών και δύναται επίσης να προβεί σε έκτακτες ρυθμίσεις σε σχέση με τη φοίτηση και αξιολόγηση των μαθητών κατά περιφέρεια ή σχολεία. Επιπρόσθετα με τα πιο πάνω, προβλέπεται ότι ο αρμόδιος Υπουργός υποχρεούται μετά την έκδοση της εν λόγω απόφασής του να ενημερώνει σχετικά και τη Βουλή των Αντιπροσώπων. 
 
Στην έκθεση της Επιτροπής επισημαίνεται ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις που προβλέπονται στους κανονισμούς στοχεύουν στην αντιμετώπιση των αναγκών που προέκυψαν λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19.
 
Κατά τη συζήτηση που διεξήχθη πριν την ψηφοφορία ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννης, ανέφερε ότι ο ΔΗΣΥ  δεν είναι υπέρ της παραχώρηση υπερεξουσιών στην εκτελεστική εξουσία. Οι κανονισμοί στην ουσία δεν παρείχαν υπερεξουσίες, αλλά διευκόλυνση ώστε να καταστεί δυνατή η διαχείριση της κατάστασης και της απώλειας διδακτικού χρόνου, συνέχισε επισημαίνοντας ότι είμαστε όρια της σχολικής χρονιάς.
 
Πρόσθεσε ότι σε θέματα παιδείας υπάρχει περιορισμός χρόνου για αυτό και οι κανονισμοί έπρεπε να εγκριθούν το συντομότερο.
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας διεκόπη ενώ μιλούσε από τον Πρόεδρο της Βουλής Δημήτρη Συλλούρη καθώς υπερέβη τον χρόνο που προκαθορίστηκε. Μετά την παρατήρηση του κ. Συλλούρη ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας ζήτησε από το Προεδρείο της Βουλής να γίνεται ισορροπημένη κατανομή χρόνου για όλα τα θέματα που βρίσκονται ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, παρατηρώντας ότι παρέχεται ασύμμετρα αυξημένος χρόνος για την οικονομία, όπως έγινε με τη συζήτηση των νομοθετημάτων που προηγήθηκαν. Απαντώντας  ο κ. Συλλούρης ανέφερε πως είναι αίολο το επιχείρημα του κ. Χατζηγιάννη.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς παρατήρησε ότι προ 15ημερου λέχθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής πως αν οι κανονισμοί δεν εγκρίνονταν κατεπειγόντως θα ήταν το τέλος του κόσμου και θα κινδύνευε η σχολική χρονιά. Πρόσθεσε ότι η Ολομέλεια της Βουλής εντοπίζοντας ότι εκχωρούνταν υπερεξουσίες στον Υπουργό Παιδείας και ότι οι κανονισμοί έχρηζαν πιο ενδελεχούς συζήτησης δεν προχώρησε στην κατεπείγουσα έγκριση τους.

Πρόσθεσε ότι δύο εβδομάδες μετά, το Υπουργείο Παιδείας με επιστολή ζήτησε την απόσυρση κανονισμών για τη δημοτική εκπαίδευση και κατέθεσε νέο κείμενο για τη Μέση Εκπαίδευση.

Άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται η προχειρότητα στο Υπουργείο Παιδείας, ανέφερε προσθέτοντας ότι έστω και αργοπορημένα κατάφεραν να συναντηθούν με τη λογική.
 
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου είπε ότι πριν 15 ημέρες λέχθηκε περίπου ότι θα γινόταν ανατροπή του σύμπαντος αν δεν εγκρίνονταν. Πρόσθεσε πως τελικά έγινε διάλογος που είχε αποτέλεσμα να βρεθεί ο τρόπος να κάνει τη δουλειά του το Υπουργείο σε 3 έκτακτες συνθήκες, τις καιρικές, την εμπόλεμη κατάσταση και την πανδημία.  Νιώθουμε πως όταν περιορίζονται ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα, ανοίγει ο ασκός ου Αιόλου, είπε. Ζήτησε από τον ΔΗΣΥ ως κυβερνών κόμμα να απευθυνθεί στην Κυβέρνηση και να την καλέσει όπως αυτή η πρακτική και μεθοδολογία εκλείψει.
 
Ο Βουλευτής της Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας είπε πως αυτό που συνέβη πριν 15 ημέρες με τους κανονισμούς και η εξέλιξη που ακολούθησε ανέδειξαν την ικανότητα της Βουλής να ψηφίζει ορθές νομοθεσίες.