You are here

Επιλέγουν ηλεκτρικά ποδήλατα αντί αερόσακου οι ντελιβεράδες

13/10/2022 14:39

Εμμένει στην απόφαση του για υποχρεωτική χρήση αερόσακου γιλέκου από τους «επαγγελματίες» ντελιβεράδες ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος, με τις επηρεαζόμενες επιχειρήσεις Foody, Wolt, Bolt, Fetch και PHC να δηλώνουν ότι καταστρέφεται το μέλλον τους, εάν εφαρμοσθεί η σχετική ρύθμιση.

Ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών τέθηκε σήμερα το αναθεωρημένο νομοσχέδιο του «περί Άδειας Οδήγησης Νόμου», όπου περιλήφθηκε και σχετική πρόνοια, ώστε να είναι υποχρεωτική η χρήση αερόσακου από τους επαγγελματίες οδηγούς μοτοσυκλέτας, οι οποίοι απασχολούνται στη διανομή έτοιμου φαγητού και άλλων προϊόντων.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, ενημέρωσε ότι παρατηρείται μια νέα τάση το τελευταίο διάστημα από τις εταιρείες και τους ταχυμεταφορείς τους να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ποδήλατα, στα οποία δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης εξοπλισμού και πρότεινε όπως προβλεφθεί σχετική ρύθμιση για την αντικατάσταση των μοτοσυκλετών με ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ο κ. Καρούσος είπε ότι το όριο ταχύτητας στα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι τα 25 χιλιόμετρα και δεν υπάρχει υποχρεωτική χρήση προστατευτικού εξοπλισμού και δήλωσε ότι θα ήταν μια καλή και ασφαλής λύση στην περίπτωση ειδικά του κέντρου, όπου υπάρχουν ποδηλατόδρομοι για τη χρήση του.

Σημειώνεται ότι στο βασικό υποχρεωτικό εξοπλισμό, περιλαμβάνεται το κράνος, τα γάντια, μακρύ παντελόνι και κλειστά υποδήματα, ενώ οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών διαδικτυακών παραγγελιών και παράδοσης έτοιμου φαγητού και άλλων προϊόντων, µέσω ιδιόκτητης πλατφόρμας, ζήτησαν όπως έχουν επιλογή χρήσης μεταξύ επιγονατίδων και επιαγκωνίδων και αερόσακου.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, ο Υπουργός Μεταφορών, τόνισε ότι είναι ένα νομοσχέδιο που προωθήθηκε στη Βουλή για ρύθμιση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον τρεις ταχυμεταφορείς και τραυματίσθηκαν αρκετοί άλλοι, ενώ επεσήμανε ότι οι προβλέψεις εάν δεν ληφθούν διορθωτικά μέτρα δεν είναι ευοίωνες και αναμένεται να θρηνήσουμε περαιτέρω θύματα.

Την ίδια ώρα, εκπρόσωποι των εταιρειών δήλωσαν ότι η εφαρμογή της σχετικής πρόνοιας θα σκοτώσει το μέλλον των επιχειρήσεων τους, ενώ επεσήμαναν ότι δεν βοηθάει και το σκοπό του νομοσχεδίου που είναι η μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων, καθώς δεν αφορά τις μεγάλες μοτοσυκλέτες.

Απαντώντας ο κ. Καρούσος, είπε ότι το ζήτημα είναι εσωτερικό των εταιρειών και δεν μπορεί το Υπουργείο Μεταφορών να πάρει θέση, ενώ εμφανίσθηκε κάθετος όσον αφορά την υποχρέωση των εταιρειών να εξοπλίζουν τους συνεργάτες τους ταχυμεταφορείς με αερόσακο.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής, δήλωσε ότι το νομοσχέδιο θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση πριν τη διακοπή των εργασιών της για την περίοδο των Χριστουγέννων και πως είναι στην ευχέρεια των βουλευτών και κομμάτων να αποφασίσουν για την υιοθέτηση ή όχι των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

Της Ελένης Χαραλάμπους