You are here

Εξηγήσεις υπουργού μεταφορών για Cobalt

11/01/2019 17:47

Εξηγήσεις αναφορικά με τις ενέργειες του υπουργείου μεταφορών σε σχέση με το λουκέτο της αεροπορικής εταιρείας Cobalt, δίνει η υπουργός μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου, απαντώντας σε ερώτηση που υποβλήθηκε από βουλευτή λίγες μέρες μετά το κλείσιμο της εταιρείας τον περασμένο Οκτώβριο.

Στην απάντησή της προς τον βουλευτή των Οικολόγων Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, η κ. Αναστασιάδου αναφέρει ότι οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε η Cobaltair Ltd, ως μια νεοσύστατη κυπριακή αεροπορική εταιρεία ήταν γνωστές στην αρμόδια Αρχή Αδειών για Αεροπορικές Μεταφορές (ΑΑΑΜ).

Εντούτοις, τονίζει ότι τα χρηματοοικονομικά δεδομένα της εν λόγω εταιρείας, που παρακολουθείτο πολύ στενά από την ΑΑΑΜ, βρίσκονταν πάντοτε μέσα στα επιτρεπτά πλαίσια των προνοιών του ΕΚ 1008/2008, στην βάση και με τις πρόνοιες του οποίου εκδόθηκε η σχετική άδεια εκμετάλλευσης αερομεταφορέα στην εν λόγω εταιρεία.

«Επομένως, μέχρι και το βράδυ της 17/10/2018, που η εταιρεία αποφάσισε να αναστείλει επ’ αόριστο το πτητικό της πρόγραμμα, δεν υπήρχε λόγος για την έκδοση οποιασδήποτε ανακοίνωσης προς το κοινό», αναφέρει.

Η κ. Αναστασιάδου, σταχυολογεί τις ενέργειες στις οποίες προέβη η κυβέρνηση μετά το κλείσιμο της εταιρείας επισημαίνοντας πως οι εν λόγω ρυθμίσεις δεν αποτελούν νομική υποχρέωση του κράτους αλλά έγιναν για διευκόλυνση των επιβατών.

Παράλληλα σημειώνεται ότι οι εν λόγω διευθετήσεις δεν απαλλάσσουν την Cobaltair Ltd από οποιεσδήποτε υποχρεώσεις έναντι των πελατών της.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, το υπουργείο μεταφορών κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια για ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού ένεκα της ξαφνικής απόφασης που έλαβε η ιδιωτική εταιρεία Cobalt Air Ltd για άμεση αναστολή του πτητικού της προγράμματος από το βράδυ της 17ης Οκτωβρίου 2018.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να καλύψει το κόστος επαναπατρισμού των επιβατών που επρόκειτο να ταξιδέψουν με πτήσεις της Cobalt Air από το βράδυ της 17/10/2018 μέχρι και τις 24/10/2018 και με ανακοινώσεις του το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορουν, Επικοινωνιών και Έργων (ΥΜΕΕ) ενημέρωσε σχετικά το επιβατικό κοινό και έδωσε συναφείς οδηγίες προς όσους έχασαν τις πτήσεις τους για το σκοπό αυτό.

Υπενθυμίζεται ότι οι επιβάτες που θα ταξίδευαν στις 17 ή 18 Οκτωβρίου 2018, με πτήσεις της Cobalt Air Ltd που ακυρώθηκαν, κλήθηκαν να εξασφαλίσουν οι ίδιοι εισιτήρια μονής διαδρομής, σε οικονομική θέση, για τον επαναπατρισμό τους και ζητήθηκε από τους συγκεκριμένους επιβάτες να παρουσιάσουν τα αποδεικτικά στοιχεία έκδοσης του εισιτηρίου στο Λογιστήριο του ΥΜΕΕ για την αποζημίωσή τους.

Εναλλακτικά, επιβάτες που δεν πρόλαβαν να εκδώσουν εισιτήρια, κλήθηκαν να επικοινωνήσουν με δύο συγκεκριμένα ταξιδιωτικά γραφεία στην Κύπρο, με τα οποία συνεργάστηκε το ΥΜΕΕ για το σκοπό αυτό, για εξασφάλιση εισιτηρίων για τον επαναπατρισμό τους.

Όσον αφορά τους υπόλοιπους επιβάτες, Κύπριους ή ξένους, που θα ταξίδευαν με Cobaltair μέχρι και την 24η Οκτωβρίου 2018 και επιθυμούσαν να επιστρέφουν στον τόπο διαμονής τους, σημειώνεται ότι ζητήθηκε να επικοινωνήσουν με τα συγκεκριμένα δύο ταξιδιωτικά γραφεία στην Κύπρο, για να εξασφαλίσουν εισιτήριο μονής διαδρομής για τον επαναπατρισμό τους, το κόστος του οποίου ανέλαβε το Κράτος ενώ, επιβάτες οι οποίοι αγόρασαν εισιτήρια με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες κλήθηκαν να απευθύνονται στις τράπεζές τους για πληροφορίες που αφορούν τυχόν αποζημίωσή τους.