You are here

Μέτρα για κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση Λευκωσίας

01/02/2006 12:50

• Ανάπτυξη δημοσίων μεταφορών


Τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα περιλαμβάνει η νέα πρόταση του Υπουργείου Συγκοινωνιών για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Λευκωσίας και την ανάπτυξη των δημοσίων μεταφορών. Τα μέτρα αυτά κατέθεσε ενώπιον της Βουλής ο Υπουργός Συγκοινωνιών, Χάρης Θράσου, ως απάντηση σε ερώτημα του βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων, Γιώργου Περδίκη.

Η νέα πρόταση περιλαμβάνει τα ακόλουθα βραχυπρόθεσμα μέτρα:

1) Κλιμακωτό ωράριο.

2) Επέκταση του πιλοτικού προγράμματος σχολικών λεωφορείων σε 10 σχολεία παγκύπρια.

3) Βελτίωση/διαπλάτυνση της λεωφόρου Αρχαγγέλου.

4) Συμπλήρωση της λεωφόρου Κυπριανού (πρώην Τροόδους), που συμπεριλαμβάνει και τον ανισόπεδο κόμβο Τσερίου.

5) Μικρές βελτιώσεις για την αναβάθμιση της χωρητικότητας υφιστάμενων προβληματικών κόμβων στη Λευκωσία.

Η νέα πρόταση περιλαμβάνει επίσης τα πιο κάτω μεσοπρόθεσμα - μακροπρόθεσμα μέτρα:

1) Παροχή κινήτρων για την αγορά νέων, μικρών, μοντέρνων λεωφορείων.

2) Αποσυμφόρηση της πλατείας Σολωμού και προώθηση της διαδικασίας για την κατασκευή κεντρικού σταθμού λεωφορείων.

3) Προώθηση της υλοποίησης των τριών παρακάτω πολεοδομικών έργων, τα οποία καθορίζονται ως έργα προτεραιότητας:

α) Ανισόπεδος κόμβος Aluminium Tower

β) Νότιος περιμετρικός δρόμος Στροβόλου

γ) Βόρειος περιμετρικός δρόμος Στροβόλου

4) Επέκταση υφιστάμενων δρομολογίων λεωφορείων, δημιουργία συνδυασμένων δρομολογίων και επιλογή ζωνών προτεραιότητας για τις διαδρομές. Επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

5) Κατασκευή επιπρόσθετων στάσεων λεωφορείων και ανάρτηση χαρτών/ωραρίων σε όλες τις στάσεις λεωφορείων.

6) Προώθηση πιλοτικού «Park and Ride» (στάθμευση ιδιωτικών οχημάτων και επιβίβαση οδηγού και επιβατών σε λεωφορεία) σε συνδυασμό με τη λήψη μέτρων για την αναβάθμιση/προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία.

7) Επιλογή μιας κύριας διαδρομής λεωφορείων, όπου θα δοθεί προτεραιότητα στο λεωφορείο με τη δημιουργία λωρίδας κυκλοφορίας λεωφορείων σε τμήμα ή τμήματα δρόμων.

8) Εξυπηρέτηση βιομηχανικών περιοχών με λεωφορεία για τη διακίνηση προσωπικού.

9) Πιλοτική εφαρμογή συστήματος “Car Pooling/Ride Sharing” για τους εργαζόμενους.

10) Αξιολόγησης των στατιστικών στοιχείων για τις κοινωνικές ομάδες που χρησιμοποιούν σήμερα τα λεωφορεία.

Του Σωκράτη Ιωακείμ