You are here

Σε πρότυπα Σανζ Ελιζέ και Oxford Street η Μακαρίου

10/11/2022 14:49

Στα πρότυπα της Σανζ Ελιζέ του Παρισιού και της Oxford Street του Λονδίνου κινείται η ανάπλαση της λεωφόρου Μακαρίου στην Λευκωσία, η οποία έχει μονοδρομηθεί, προκαλώντας την έντονη αντίδραση επιχειρηματιών, καταστηματαρχών, κατοίκων και εργαζομένων.

Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, που εξέτασε αυταπάγγελτα το θέμα της μονοδρόμησης της λεωφόρου Μακαρίου, η εκπρόσωπος του  Υπουργείου Μεταφορών Εύη Αναγιωτού, είπε ότι η λεωφόρος Μακαρίου, κινείται στα πρότυπα της Σανζ Ελιζέ του Παρισιού και της Oxford Street του Λονδίνου.

Η κ. Αναγιωτού, απαντούσε στις έντονες επικρίσεις που προηγήθηκαν από την εκπρόσωπο των επηρεαζόμενων επιχειρηματιών και κατοίκων, Μαριλένα Ιερομονάχου, η οποία κατήγγειλε ότι από τη μονοδρόμηση της νότιας πλευράς της λεωφόρου Μακαρίου στην Λευκωσία, δηλαδή από τα φώτα του ξενοδοχείου The Landmark Nicosia μέχρι και την αστυνομία Λυκαβητού, δημιουργήθηκαν σωρεία προβλημάτων.

Μεταξύ άλλων η κ. Ιερομονάχου κατήγγειλε ότι με την ακύρωση της αμφίδρομης κίνησης της κύριας αρτηρίας της Λευκωσίας και της άμεσης πρόσβασης των χιλιάδων πολιτών προς τον αυτοκινητόδρομο και την έξοδο από την πόλη, η κίνηση και η συμφόρηση μεταφέρθηκε στις κατοικημένες παρόδους.

Τόνισε ότι με τη νέα ρύθμιση της κυκλοφορίας παρατηρήθηκε επίσης αύξηση στα ατυχήματα, αλλά και κυκλοφοριακό χάος στους παράλληλους δρόμους και  παρόδους του κέντρου.

Σημείωσε ότι για να εισέλθει και να εξέλθει κάποιος στη λεωφόρο Μακαρίου, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει παράδρομους, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί η κυκλοφορία στις γειτονιές.

Επίσης είπε ότι δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα και στη λεωφόρο Καλλιπόλεως, η οποία θεωρείται ο δρόμος για έξοδο από την πρωτεύουσα, ενώ περαιτέρω είπε ότι δεν υπάρχει συχνή κυκλοφορία λεωφορείων ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες.

Κατήγγειλε ακόμα ότι διαλύθηκαν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής και διερωτήθηκε αν στόχος είναι να μεταφερθούν οι πολίτες στα εμπορικά κέντρα τα οποία βρίσκονται εκτός Λευκωσίας.΄

 Η υπομονή μας έχει εξαντληθεί, τόνισε και ζήτησε να επανέλθει η αμφίδρομη κυκλοφορία στην Μακαρίου, μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα έργα στην περιοχή, τα οποία προγραμματίστηκαν σε βάθος χρόνου.

Από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών, τονίστηκε επίσης ότι δεν μπορούν να αλλάξουν οι σχεδιασμοί , καθώς υπάρχει δέσμευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία χρηματοδότησε το έργο , επισημαίνοντας ότι κάθε τρεις μήνες γίνεται έλεγχος και εξετάζονται και οι εκπομπές καυσαερίων.

Ερωτηθείσα σχετικά, η κ. Αναγιωτού είπε επίσης ότι αυξήθηκε η κυκλοφορία αυτοκινήτων κατά 20% και μειώθηκε ο χρόνος αναμονής, καθώς λειτουργούν 4 γραμμές λεωφορείων με γύρω στις 220 διαδρομές ημερησίως.

Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Γιάννης Νικολαϊδης ανέφερε ότι θα πρέπει να τερματιστούν τα μεγάλα προνόμια του ιδιωτικού αυτοκινήτου και να μεταφερθεί η κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Χάρης Γεωργιάδης, με εισήγηση του οποίου τέθηκε προς συζήτηση το θέμα στην Επιτροπή, επεσήμανε ότι προκαλούνται πολλές μικροσυγκρούσεις, ενώ υπάρχει σύγχυση σε όσους χρησιμοποιούν το δρόμο.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιαννάκης Γαβριήλ έκανε λόγο για «πρόχειρες πρακτικές που εφάρμοσε η κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη-Αβέρωφ-Χριστοδουλίδη», λέγοντας ότι όχι μόνο δεν επίλυσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά το επιδείνωσε σε όλη τη Λευκωσία «και κυρίως περιμετρικά της Λεωφόρου Μακαρίου». Αναμένουμε άμεσα λύσεις επί του θέματος, έχοντας πάντοτε στο επίκεντρο την πράσινη ανάπτυξη και τη βιώσιμη κινητικότητα, είπε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Εκ μέρους του ΕΛΑΜ, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση για το εν λόγω θέμα, ο Γεάδης Γεάδη ανέφερε ότι στηρίζει το αίτημα για επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο δρόμο, λόγω του κυκλοφοριακού χάους και της συμφόρησης που έχει προκαλέσει η νέα ρύθμιση, όπως είπε.  

Της Ελένης Χαραλάμπους