You are here

Στο περίμενε οι ρυθμίσεις που επηρεάζουν εκκαθάριση Λαϊκής, FBME

30/10/2020 14:34

Εκτός της αναθεωρημένης ατζέντας της σημερινής συνεδρίασης της ολομέλειας της βουλής, έμεινε τελικά το εναρμονιστικό νομοσχέδιο που εισάγει ρυθμίσεις για την εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων και επενδυτικών επιχειρήσεων και ενδέχεται να επηρεάσει τις διαδικασίες εξυγίανσης της Λαϊκής Τράπεζας και της FBME.

Το νομοσχέδιο προκάλεσε αντιδράσεις εκ μέρους των καταθετών της πρώην Λαϊκής Τράπεζας που απέστειλαν επιστολή προς τους βουλευτές ζητώντας την καταψήφιση του νομοσχεδίου.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις αναφορικά με την ερμηνεία της περιόδου συμβιβασμού, την ανανέωση της θητείας του ειδικού διαχειριστή, τη χρήση της αποτίμησης που πραγματοποιείται για σκοπούς εξυγίανσης κατά την άσκηση του δικαιώματος αμφισβήτησης μέτρων εξυγίανσης, το δικαίωμα της αρχής εξυγίανσης να ζητά την αναστολή δικαστικών ενεργειών ή διαδικασιών στις οποίες είναι ή καθίσταται διάδικος το ίδρυμα υπό εξυγίανση.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου, βουλευτές μέλη της επιτροπής οικονομικών, είχαν εκφράσει επιφυλάξεις σε σχέση με πρόνοιες που αφορούν στην ανανέωση της θητείας του ειδικού διαχειριστή και στον περιορισμό δικαστικών διαδικασιών, ειδικότερα της δυνατότητας της αρχής εξυγίανσης να ζητά από το δικαστήριο να αναστείλει την έκδοση απόφασης.

Ο σύνδεσμος καταθετών Λαϊκής (ΣΥΚΑΛΑ) απέστειλε χθες επιστολή προς ένα έκαστο των βουλευτών απευθύνοντας έκκληση όπως καταψηφίσουν το νομοσχέδιο «για να μη επιτρέψουν στην Αρχή Εξυγίανσης να κάνει και άλλα λάθη που, αυτή τη φορά, επηρεάζουν την δυνατότητα των πολιτών να καταφεύγουν στην δικαιοσύνη για να βρουν το δίκαιο τους».

Στην επιστολή του ΣΥΚΑΛΑ, υπενθυμίζεται πως το 2013, η Βουλή ψήφισε εν μιά νυκτί τον νόμο εξυγίανσης σύμφωνα με τον οποίο η Αρχή Εξυγίανσης «διορίστηκε ‘αυτοκράτειρα’, με απόλυτες εξουσίες και με καμία υποχρέωση λογοδοσίας σε κανένα».

Σύμφωνα τον ΣΥΚΑΛΑ, «ανεπάρκεια της Αρχής Εξυγίανσης οδήγησε σε μείωση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων της Λαϊκής κατά αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια, σύμβουλοι, λογιστές και δικηγόροι πλούτισαν από τις πληρωμές από την Λαϊκή κατά την διαδικασία ‘εξυγίανσης’, θυγατρικές της Λαϊκής ‘χάθηκαν’ κ.λπ. Μετά από σχεδόν 8 χρόνια η Αρχή Εξυγίανσης ακόμα δεν κατάφερε να θέσει την Λαϊκή σε εκκαθάριση».

Ο ΣΥΚΑΛΑ σημειώνει πως το προτεινόμενο νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει στην Αρχή Εξυγίανσης ακόμα μεγαλύτερες εξουσίες σε δικαστικές διαδικασίες στις οποίες η Αρχή Εξυγίανσης θέλει να έχει λόγο κατά την διάρκεια της περιόδου εξυγίανσης.

«Δηλαδή επιχειρείται και η ποδηγέτηση της δικαιοσύνης, μάλιστα από μια Αρχή η οποία έχει να επιδείξει μόνο ανεπάρκεια, σε ότι αφορά το ρόλο που της ανετέθη!», σημειώνεται.

Πέρα απ’ αυτό όμως, σύμφωνα με τους νομικούς του ΣΥΚΑΛΑ, το δικαίωμα στην Αρχή Εξυγίανσης, να τερματίζει δικαστικές διαδικασίες ή να επεμβαίνει στο έργο της δικαιοσύνης και μάλιστα αναδρομικά αναφορικά με εκκρεμούσες υποθέσεις που έχουν αρχίσει από το 2013 και έχουν καθυστερήσει λόγω της άρνησης των Αρχών να συνεργασθούν για να τεθεί ενώπιον των Δικαστηρίων όλο το αναγκαίο υλικό, «συνιστά κατάφωρη παράβαση του Συντάγματος, της Σύμβασης για την προστασία ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κάθε αρχής δικαίου αλλά και ηθικής».

Παράλληλα, ο ΣΥΚΑΛΑ κάνει λόγο για κατάφωρη αδικία και προσπάθεια παραπλάνησης των βουλευτών ώστε να πειστούν ότι οι ρυθμίσεις αποτελούν ευρωπαϊκή υποχρέωση. «Δεν είναι αλήθεια και επιφυλάσσουμε το δικαίωμα να αποταθούμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή γι’ αυτή την επί πλέον κατάφωρη αδικία», σημειώνεται στην επιστολή.

Της Μαρίας Χαμπή