You are here

Επανήλθε ο νόμος για εταιρεία αεροναυτιλίας

22/02/2019 10:02

Επανήλθε ο νόμος για εταιρεία αεροναυτιλίας

Σε επανακατάθεση των νομοσχεδίων για μεταβίβαση της παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας από το τμήμα πολιτικής αεροπορίας σε κρατική εταιρεία ιδιωτικού δικαίου και παράλληλη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του τμήματος πολιτικής αεροπορίας στην εν λόγω εταιρεία, προχώρησε η εκτελεστική εξουσία.

Τα νέα νομοσχέδια περιλαμβάνουν τροποποιήσεις τις οποίες ενσωμάτωσε στα κείμενα η νομική υπηρεσία, προς ικανοποίηση αιτημάτων του προσωπικού του τμήματος πολιτικής αεροπορίας.

Τα θέμα είχε εξεταστεί επανειλημμένα από την επιτροπή μεταφορών στο παρελθόν χωρίς να υπάρξει κατάληξη, καθώς είχαν εκφραστεί αντιδράσεις εκ μέρους των συνδικαλιστικών οργανώσεων σε σχέση με τη μη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στις επηρεαζόμενες υπηρεσίες.

Κατά τις περσινές συζητήσεις των αρχικών νομοσχεδίων που κατατέθηκαν το 2016, είχε εκφραστεί η εκτίμηση ότι επηρεάζονται γύρω στους 50 υπαλλήλους της Cyta και γύρω στους 80-100 ελεγκτές και βοηθούς ελεγκτές που απασχολούνταν στην υφιστάμενη υπηρεσία ενώ, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προώθηση των ρυθμίσεων ήταν η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο τμήμα πολιτικής αεροπορίας.

Ο τέως υπουργός μεταφορών Μάριος Δημητριάδης υποστήριζε τότε ότι με τη μεταβίβαση των υπηρεσιών σε εταιρεία, θα μπορούν πολύ πιο εύκολα να γίνονται προσλήψεις, δεν θα χρειάζονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες του δημοσίου και θα διαφοροποιηθεί ο τρόπος εργασίας.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις είχαν καταθέσεις εισηγήσεις για τροποποιήσεις σε σχέση με τις οποίες η νομική υπηρεσία είχε επικαλεστεί συνταγματικά κωλύματα, με τις ρυθμίσεις να σκαλώνουν έκτοτε στην προσπάθεια εξεύρεσης της χρυσής τομής μεταξύ των αιτημάτων των εργαζομένων για διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και της διασφάλισης της συνταγματικότητας του νόμου.

Αλλαγές στα νέα νομοσχέδια για κατοχύρωση εργαζομένων

Όπως σημειώνεται στη νέα εισηγητική έκθεση που συνοδεύει τα νομοσχέδια, για ικανοποίηση των αιτημάτων του προσωπικού, έχει περιληφθεί ειδική πρόνοια σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση στην οποία η εταιρεία διαλυθεί ή παύσει για οποιοδήποτε λόγο να παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας, ή σε περίπτωση αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, οι εργαζόμενοι της εταιρείας, πρώην υπάλληλοι του τμήματος πολιτικής αεροπορίας, μεταφέρονται εάν το επιθυμούν, στη δημόσια υπηρεσία, στο τμήμα πολιτικής αεροπορίας του υπουργείου μεταφορών.

Σε περίπτωση που δεν υφίσταται το εν λόγω τμήμα, θα μεταφέρονται με βάση τις προτεινόμενες ρυθμίσεις σε άλλο ανάλογο τμήμα της δημόσιας υπηρεσίας, ως εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου με τους ίδιους όρους και μισθολογική κλίμακα, περιλαμβανομένων και προσωπικών ρυθμίσεων και συνταξιοδοτικών ωφελημάτων που καταγράφονται στη συλλογική σύμβαση και στο ατομικό συμβόλαιο που έχουν συνάψει με την εταιρεία, για την εκτέλεση των ίδιων καθηκόντων με αυτά που ασκούσαν στην εταιρεία.

Επισημαίνεται παράλληλα, ότι εάν η υπό ίδρυση εταιρεία παύσει, για οποιονδήποτε λόγο να παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας, το κράτος σύμφωνα με σχετικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς έχει υποχρέωση να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές αδιάλειπτα.

Τα νομοσχέδια αναμένεται να κατατεθούν επισήμως στη βουλή κατά την επόμενη συνεδρίαση της ολομέλειας και ακολούθως να τεθούν προς συζήτηση στην επιτροπή μεταφορών.

Της Μαρίας Χαμπή