You are here

Φώναξαν και ακούστηκαν για αερόσακους Foody, Wolt, Bolt

26/05/2022 15:55

Προαιρετική θα είναι η χρήση αερόσακου στους επαγγελματίες οδηγούς μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετιστών, μετά τις έντονες αντιδράσεις των εταιρειών οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες delivery και συνδέσμων μοτοσικλετιστών, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο.

Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών κατά τη συνέχιση της συζήτησης τροποποιητικού νομοσχεδίου του Περί Άδειας Οδήγησης Νόμου του 2022, ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι αποφασίσθηκε να αφαιρεθούν από τον προστατευτικό εξοπλισμό τα προστατευτικά πλάτης και γοφών και να δοθούν δύο επιλογές αναφορικά με την χρήση του υπόλοιπου εξοπλισμού που προνοείται στην προτεινόμενη νομοθεσία.

Συγκεκριμένα είπε ότι οι επαγγελματίες δικυκλιστές θα έχουν την διακριτική ευχέρεια  να φοράνε είτε  προστατευτικές επιγονατίδες και επιαγγονίδες, είτε αερόσακο, ενώ παρουσίασε και στην επιτροπή και τον ειδικό αερόσακο που προβλέπεται  να φέρουν οι επαγγελματίες οδηγοί μοτοσυκλέτας.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Μεταφορών αφού παρουσίασε στα μέλη της επιτροπής και τους εμπλεκόμενους φορείς οπτικό υλικό από χαρακτηριστικά ατυχήματα μοτοσικλετιστών που παρατηρούνται πολύ συχνά στο οδικό δίκτυο των πόλεων στην Κύπρο, έφερε στην αίθουσα και φόρεσε τον ειδικό αερόσακο που προτείνεται να περιλαμβάνεται στον προστατευτικό εξοπλισμό των επαγγελματιών οδηγών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετιστών.

Όπως δήλωσε, είναι ελαφρύς και δεν θα δυσκολεύει τους οδηγούς κατά την οδήγηση, καθώς επίσης δεν θα θερμαίνει τους οδηγούς κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως είναι οι περισσότερες ενστάσεις από τους επηρεαζόμενους επαγγελματίες.

Ερωτηθείς για το κόστος του αερόσακου είπε ότι οι τιμές του κυμαίνεται μεταξύ 200- 1200 ευρώ, ενώ αναφερόμενος στο ζήτημα ότι ο εξοπλισμός υπάγεται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εργασίας, είπε ότι είναι ζήτημα ελέγχου και αστυνόμευσης και δεν αφορά το τμήμα επιθεώρησης εργασίας.

Αύξηση θανάτων δικυκλιστών

Δήλωσε επίσης ότι σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία η Κύπρος έρχεται δεύτερη σε θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες μετά από την Ελλάδα, τονίζοντας ότι είναι ένας από τους βασικότερους λόγους που πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα.

Ανέφερε περαιτέρω ότι κατά το 2021 είχαμε 45 θανάτους από οδικές συγκρούσεις, εκ των οποίων οι 14 ήταν μοτοσικλετιστές, ενώ σημείωσε ότι είναι κατά 14 φορές περισσότερα οδικά ατυχήματα με δίκυκλα.

Ο κ. Καρούσος επανέλαβε επίσης ότι ο επιπλέον προστατευτικός εξοπλισμός και ρουχισμός απευθύνεται μόνο για τις επαγγελματίες οδηγούς δίκυκλων, αναφέροντας ότι μεταξύ άλλων εντάξανε εκτός από κράνος να φοράνε γάντια, επιγονατίδες, επι-αγγονίδων και αερόσακο.

Ξεκινούν επαφές για άδεια οδήγησης

Όσον αφορά το ζήτημα της άδειας οδήγησης επαγγελματία οδηγού μοτοσικλέτας, δήλωσε ότι το ζήτημα που προκύπτει με πρόνοια του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι ο μαθητευόμενος δεν θα μπορεί να οδηγεί σε οποιοδήποτε δρόμο ή άλλο δημόσιο χώρο χωρίς την επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή, θα τεθεί σε διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να εξευρεθεί συμβιβαστική λύση.

Σχετικά με το πρόβλημα που προκύπτει επίσης με τις άδειες οδήγησης των αιτητών ασύλου, οι οποίοι εργοδοτούνται ως διανομείς, δήλωσε ότι σύμφωνα με την νομοθεσία για να εξασφαλίσουν μαθητική άδεια, θα πρέπει να διαμένουν στην Κύπρο τουλάχιστον για έξι μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι εταιρείες διανομείς είχαν κρούσει το καμπανάκι του κινδύνου να μείνουν χωρίς προσωπικό καθώς περίπου 40% του προσωπικού τους είναι αιτητές ασύλου, στους οποίους δεν επιτρέπεται να παρακαθήσουν σε εξέταση για άδεια οδήγησης λόγω του καθεστώτος διαμονής τους, αλλά δικαιούνται να εργαστούν ως διανομείς.

Της Ελένης Χαραλάμπους