You are here

Υφυπουργός Ναυτιλίας: Στόχος οι νέες τεχνολογίες

26/05/2022 15:39

Με στόχο την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην ναυτιλία, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, παρουσίασε σήμερα στην Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων την ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας μέχρι σήμερα αλλά και πτυχές που τυγχάνουν βελτίωσης.

Γίνονται βήματα για να μην εξαρτόμαστε στα θέματα πλοίων από άλλες αγορές όπως η ρωσική, είπε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός, με την προσπάθεια επέκτασης της κυπριακής ναυτιλίας στην Άπω Ανατολή, ενώ έρχεται και η ιαπωνική γλώσσα στην επίσημη σελίδα του υφυπουργείου.

Πρόσθεσε ότι η κυπριακή δημοκρατία θα πρέπει να έχει πλοία που πληρούν όλες τις διαγραφές του Υφυπουργείου για την διετέλεση των εργασιών τους.

Την υποστήριξη σε κάθε προσπάθεια του υφυπουργείου έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και μέλος της Επιτροπής, Γιαννάκης Γαβριήλ του ΑΚΕΛ.

Ο κ. Δημητριάδης, ενημέρωσε την επιτροπή για διαβουλεύσεις που γίνονται και με άλλα κράτη – μέλη, όπως η Δανία και τη δημιουργία γραφείου στην Ιαπωνία.

Η ναυτιλία στην παιδεία

Η ναυτιλία θα αναδειχθεί στην παιδεία μέσα στα επόμενα τέσσερα με πέντε έτη, ανέφερε ο Υφυπουργός.

Πρέπει οι νέοι να έχουν την ευκαιρία να εργαστούν στον τομέα της ναυτιλίας, μια μεγάλη αγορά εργασίας με τεράστιες προοπτικές.

Μετά από αναφορά της Σχολής Επιστήμης Θαλασσών που ακυρώθηκε από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι σε μια τέτοια σχολή υπάρχουν τεράστια πλεονεκτήματα.

«Χρειαζόμαστε σχολές όπως αυτή που ξεκίνησε στο ΤΕΠΑΚ» είπε, με στόχο τον ανταγωνισμό σε μια ελκυστική αγορά εργασίας. Με το να δημιουργηθούν κι άλλες κρατικές και μη σχολές ναυτιλίας, «θα φέρουμε κόσμο κοντά στην ναυτιλία», είπε.

Το θέμα των υποδομών των κτηρίων του υφυπουργείου ναυτιλίας εξέτασε η επιτροπή, μετά από πρόταση του κ. Δημητριάδη για τη δημιουργία υποδομών σε κρατική γη στη Λεμεσό.

Συγκεκριμένα ζητήθηκε αναβάθμιση και αναδιοργάνωση, με κρατικά κτήρια στη Λεμεσό ή αλλού.

Η κυπριακή ναυτιλία βρίσκεται σε επίπεδο όπου οι υπηρεσίες της δεν μπορούν να παραμένουν διασκορπισμένες σε διάφορα κρατικά κτήρια. Όπως είπε ο κ. Δημητριάδης, το κύρος της κυπριακής ναυτιλίας θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στις υποδομές της.

Η Φωτεινή Τσιρίδου, βουλευτής του ΔΗΣΥ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «αξίζει το υφυπουργείο να έχει καλύτερες υποδομές», για τη σωστή διαχείριση αλλά και εκπροσώπηση του υφυπουργείου στους ξένους ομολόγους του.

Πρόσθεσε, ότι η ανάπτυξη και η ανέλιξη της κυπριακής ναυτιλίας στον ναυτιλιακό κόσμο είναι αξιοσημείωτη και φέρνει όλα τα φώτα στο λιμάνι Λεμεσού.

Στο ίδιο κύμα ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, αναφέρθηκε στην πολιτική που χαράζει η Κύπρος στα ευρωπαϊκά ζητήματα της ναυτιλίας.

Ναυτιλία και Ουκρανικό

Στο πόσο επηρεάζεται η ναυτιλία της Κύπρου αναφέρθηκε επίσης ο Υφυπουργός από το ουκρανικό. «Υπάρχουν ραγδαίες αυξήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας στις θαλάσσιες μεταφορές» είπε, ενώ έδωσε την εκτίμηση ότι πιθανή σταθεροποίηση των τιμών θα έρθει σε τρία με τέσσερα έτη.

Όσον αφορά τις κυρώσεις, είπε τι η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη, παρά το κλείσιμο κάποιων ρωσικών συμφερόντων εταιρειών.

Για το ζήτημα του νομοσχεδίου το οποίο θα εξεταστεί σε 15 ημέρες, μετά την κατάθεση του από το υφυπουργείο, ο μόνος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη της ναυτιλίας.

Το νομοσχέδιο δίνει την ευκαιρία να μπορεί να ιδρυθεί ναυτιλιακή εταιρεία περιορισμένης ευθύνης που θα εγγράφεται στο Υφυπουργείο και όχι στον Έφορο Εταιρειών. «Ένα ακόμα όπλο της ναυτιλίας» αφού πρόκειται για ένα νομικό πλαίσιο για ναυτιλιακό μητρώο όπου θα εγγράφονται και θα φορολογούνται από το Υφυπουργείο οι εταιρείες, ανέφερε ο Υφυπουργός.

Της Μαρίας Κυριακίδου