You are here

Δώστε τις ΚΑ στους εργαζόμενους

11/01/2011
 Τον τελευταίο καιρό η διεύθυνση των Κυπριακών Αερογραμμών συμπεριφέρεται ως διεύθυνση αεροπορικής εταιρείας και όχι ως τμήμα εξυπηρέτησης κοινωνικών ομάδων, πόλεων κι κομμάτων. Μεταξύ άλλων άρχισε να χρεώνει κανονικά τα μεταφορικά για τα λαχανικά των γεωργών και τις βαρυφορτωμένες βαλίτσες των επιβατών της, ανάγγειλε την περικοπή ζημιογόνων δρομολογίων.  Επίσης όταν ακούει κανείς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας αλλά και τον πρόεδρο της μεγαλύτερης συντεχνίας στα μέσα ενημέρωσης αποκομίζει την εντύπωση ότι ακούει νούσιμες κουβέντες.

Παραταύτα αν κάποιος ήταν υποχρεωμένος να στοιχηματίσει κατά πόσο η εταιρεία αυτή θα λειτουργεί και του χρόνου, το πιο πιθανόν είναι ότι θα πόνταρε στο κλείσιμό της. Οι ζημιές της εταιρείας στο πρώτο μισό του 2010 ήταν 25 εκ ευρώ και οι υποχρεώσεις της ξεπέρασαν για πρώτη φορά το ενεργητικό της. Ίσως κάποιος να πει «που είναι το κακό να κλείσει μια ζημιογόνα εταιρεία;» Το κακό είναι ότι θα χάσουν τη δουλειά τους  1400 συμπολίτες μας. Ασφαλώς δεν εννοώ ότι πρέπει το Κράτος να συντηρεί επ’ άπειρον αυτούς τους ανθρώπους αν οι Κυπριακές Αερογραμμές εξακολουθήσουν να χάνουν λεφτά. Όμως θα πρέπει να το παλέψουν. Και εννοώ τους εργαζόμενους στις Κ.Α. Διότι μόνον αυτοί έχουν μια ελπίδα να κρατήσουν την εταιρεία ζωντανή.

Κακά τα ψέματα. Ιδιωτικοποίηση δε μπορεί να γίνει, γιατί κανένας σοβαρός επιχειρηματίας δε θα αναλάμβανε την εταιρεία με υπεράριθμο προσωπικό και με τους μισθούς και τους όρους εργασίας που υφίστανται σήμερα. Ούτε είναι δυνατόν πια, με βάση τα δεδομένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Κράτος να ακολουθήσει την πρακτική των προηγούμενων δεκαετιών. Δηλαδή να δώσει μερικές δεκάδες εκατομμύρια για να μεταφέρει ο πρόβλημα μερικά χρόνια παρακάτω.  Επίσης κάποιοι λένε να κλείσει η εταιρεία και να ξανανοίξει με άλλους όρους και λιγότερο προσωπικό. Δε νομίζω ότι κάτι τέτοιο θα ήταν νόμιμο. Ακόμα και να ήταν νομικά δυνατό, μόλις κλείσει η εταιρεία θα εμφανιστεί είτε άλλο σχήμα με ντόπιους επιχειρηματίες για να διεκδικήσει τη δουλειά που έμεινε πίσω ή θα καλύψουν το κενό οι ξένοι.

 Οι μόνοι λοιπόν που μπορούν να εξυγιάνουν την εταιρεία είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και η διεύθυνση της. Φτάνει να συνειδητοποιήσουν κάποια πράγματα, επώδυνα μεν αλλά αναπόφευκτα. Ότι θα πρέπει να απολυθούν και να αποζημιωθούν οι 300 ή 400 υπάλληλοι για να κρατήσουν τη δουλειά τους οι υπόλοιποι χίλιοι. Ότι οι μισθοί τους και οι όροι εργασίας θα πρέπει να αλλάξουν δραστικά. Δεν είναι δυνατόν το ιπτάμενο προσωπικό, αεροσυνοδοί και πιλότοι να αμείβονται διπλά ή και τριπλά σε σχέση με το τι προσφέρει η Ολυμπιακή και η Aegian  και να περιμένουν ότι θα κρατήσουν τις δουλειές τους. Μάλιστα νομίζω ότι το Κράτος θα πρέπει να προσφέρει στους υπαλλήλους αφού αυτοί δεκτούν δραστικές περικοπές στο μισθολογικό τους πακέτο δωρεάν μέρος των μετοχών του. Έτσι η εταιρεία θα περάσει σταδιακά στα χέρια των υπαλλήλων της.

Π.Π.
13 σχόλια
pavlos on 11/01/2011
Σχολίασε Κε Πάμπο τα 63 εκατομύρια χορηγίας κάθε χρόνο στο ΡΙΚ.
Christos Ioannou on 11/01/2011
Κύριε Παπαγεωργίου,
Είστε ένας έγκριτος Οικονομολόγος τον οποίο και εκτιμώ. Όμως με την πρόταση σας να δοθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές στο προσωπικό για να σωθούν θα διαφωνήσω με τον εξής λόγο: Το θέμα Δοιήκησης και Στρατηγικής είναι συγκεκριμένο και έχει πολλούς παράμετρους. Αν υπάρχει στρατηγικό πλάνο βιώσιμο με την εισήγηση σας τότε το υιοθετώ. Αν δεν υπάρχει ολοκληρωμένο πλάνο με εμπεριστατωμένη μελέτη η οποία να καλύτπτει την Οικονομική Πτυχή, Μάρκετινγκ, Στρατηγική Ανάπτυξη, Ανταγωνισμό, Πυλώνες Ανάπτυξης και Κόστων, πλάνο αποπληρωμής χρεών τότε όλα είναι ανεδαφικά γιατί όταν μια εταιρεία μετά από αρκετά χρόνια ασυδοσίας καταρρεύσει ούτε ο αναπνευστήρας την σώζει ούτε η μετάγγιση αίματος. Δυστύχώς αυτή είναι η πικρή αλήθεια και όντως είναι πόλύ οδηνυρό να χάνει κάπιος την δουλειά του για λάθη και παραλέιψεις άλλων.
Panayiotis on 11/01/2011
Τι μπούρδες ακούμε μερικές φορές. Σίγουρα πρέπει να είσαι σύμβουλος επιχειρήσεων.

Ο κάθε ένας ξοδεύει μέρες και μήνες κάνοντας σχέδια για το μέλλον. Όταν το μέλλον εμφανιστεί, δεν είναι καθόλου όπως το ονειρευόμαστε.

Θα δημιουργηθούν ένα βουνό σχεδίων και κανονισμών και οι άχρηστοι διευθυντές θα μιλούν συνέχεια για κανονισμούς και διαδικασίες γιατί μόνο αυτό μπορεί να προστατεύσει την άγνοια τους.

Γιατί νομίζεις ότι ο Ιδιοκτήτης-Πιλότος και ο Ιδιοκτήτης- Αεροσυνοδός, ο κάθε ένας με 20 χρόνια πείρα, δεν θα ξέρουν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο τι είναι προς το συμφέρον το δικό τους και ταυτόχρονα προς το συμφέρον της εταιρείας;
Panayiotis on 11/01/2011
Βλέπω ότι μαθαίνεις και σε σύγκριση με το προηγούμενο άρθρο, απλοποιείς τις σκέψεις σου.

Μπράβο, πολύ καλή ιδέα. Διαφωνώ στο ότι "θα πρέπει να απολυθούν και να αποζημιωθούν οι 300 ή 400 υπάλληλοι για να κρατήσουν τη δουλειά τους οι υπόλοιποι χίλιοι" γιατί αυτό θα σημαίνει ότι το κράτος θα πρέπει πάλι να πληρώσει τα ρουσφέτια των πολιτικών.

Αλλά καλή ιδέα και είμαι σίγουρος ότι οι υπαλλήλοι θα την κάνουν να "πετάει".
Christos on 11/01/2011
Συμφωνώ και επαυξάνω με το πρώτο σχόλιο από τον κύριο Ιωάννου. Ας έχουμε καθολική εικόνα των πραγμάτων και να μην εστιάζουμε σε μεμονομένες περιπτώσεις όπως οι Κυπριακές Αερογραμμές. Δεν γίνεται σε αυτό το κράτος να διατηρούμε ημικρατικούς οργανισμούς δύο ταχυτήτων. Γιατί το ΡΙΚ να επιδέχεται κρατικής χορηγίας άνευ σχολιασμού και κριτικής ενώ οι Κυπριακές Αερογραμμές να βρίσκονται πάντα στο στόχαστρο του κάθε σχετικού και άσχετου παρατηρητή;
Στέλιος on 11/01/2011
Μήπως ο κ. Παπαγεωργίου ξέρει καμιά περίπτωση εταιρείας που βρισκόταν σε δεινή οικονομική κατάσταση και ορθοπόδησε με την παραχώρηση ποσοστού της στους υπαλλήλους της;

Εγώ, όχι. Αλλά θα χαρώ να μάθω για success stories των υπαλλήλων, ιδίως πιλότων.
marios on 11/01/2011
είμαι σχεδόν 20 χρόνια αεροσυνοδός στην εταιρία και έχω στην διάθεση του κυρ. παπαγεωργίου και του κάθε παπαγεωργίου από την 1 ημέρα εργοδότησης μου στην εταιρεία τα αποκόμματα των μισθών μου.κάθως φυσικά και τις αποκοπές από το μισθό μου και των διαφόρων ωφελημάτων από το 2005 μέχρι σήμερα.και επειδή όλοι σας αρέσκεστε σε συγκρίσεις παρακαλώ όπως το κάνετε αυτό στην σφαιρική του άποψη και δίκαια.και επειδή στην νήσο κύπρο,το κέντρο του κόσμου,όλοι είναι ειδικοί επί παντώς θέματος σας προκαλώ όπως κάνετε όλοι το ίδιο και δεχτείτε την σύγκριση..η μήπως ξέρετε μόνο να μιλάτε και να υποθέτετε? αα ξέχασα,την εταιρεία την κρατάτε στον αέρα εδώ και τόσα χρόνια όλοι εσείς με τα λόγια σας και την πάντα κριτική σας και πολιτική σας..κοπιάστε να την εσείς! ευχαριστώ.
Panayiotis on 11/01/2011
Μάριε, Μάριε, Μάριε,

Πραγματικά δεν ξέρω από που να αρχίσω.

Αφού ρωτάς και είσαι 20 χρόνια στις ΚΑ, την εταιρεία την κρατούσαμε τόσα χρόνια σαν πελάτες που πλήρωναν 200 λίρες για να πετάξουν Αθήνα στις εποχές που τα καύσιμα ήταν πολύ φθηνά και οι φόροι αεροδρομίου σχεδόν τίποτα και σαν φορολογούμενοι που κάθε φορά που οι ΚΑ ήθελαν βοήθεια ή εσείς αύξηση ο κάθε γλείφτης πολιτικός σας τα έδινε γιατί εφοβάτουν να χάσει την ψήφο σας.

Πες μου που και πότε να έρθω να μου δείξεις τα αποκόμματα των μισθών σου. Μπορείς επίσης να μας κάνεις όλους μια χαρη και να μας πείς ποιος είναι ο μισθός σου τώρα, απλά για να συγκρίνει ο κάθε ένας από εμάς πόσα είναι το μεροκάματο ενός αεροσυνοδού σε σχέση με τον μισθό τον δικό μας.

Αφού θα βρείς και τους αριθμούς πέσμας επίσης πόσα λεφτά σου έχουν αποκόψει και από που έτσι για να πάρουμε μια άποψη του τι νομίζεις ότι ήταν άδικο να σου αποκόψουν.
marios on 11/01/2011
panayioti,panayioti,panayioti to email mou ine stin diathesi sou gia na paris oles tis plirofories pou zitas kai afou ise forologoumenos,sampos kai ego den ime,pes mas afou su aresoun oi arithmoi posa dinis esi apo to mistho sou,pou den xeroume kai ti doulia kanis alla krinis me tosi eukolia tis doulies ton allon,kai posa forologise i forologithikes pote gia tis kipriakes aerogrammes,mia eteria metoxiki isigmeni sto xrimatistirio axion kiprou.oso gia to esi kai tosoi alloi pou stirixan tis kipriakes petontas me 200 lires pros athina se prokalo afou s aresoun oi sigkrisis,pou aforoun allos fisika, na mas pis giati petouses me kipriakes tote kai den petouses me alles eteries,px olimpikaki? oso gia ta laikistika kai gia euria katanalosi pes mou to mistho sou poli euxaristos na su po kai poli euxaristos na ta diosimopiiso afou dimosiopiisis kai esi tin idiotita sou kai ton mistho pou pernis kai na dextis tin sigkrisi me tin ellada,oxi alli xora,tin ellada mias kai tin efere o kirios papageorgiou pros lamrpo paradigma.o 13os mou misthos kirie itan 1220.73euro eno o teleuteos mou misthos 2196..sigkrine ton me opia doulia thelis me ipiresia 20 xronon,klimaka A5 se periptosi pou to xriazese gia tous dikous sou ipologismous,eno to merokammato opos ironika anaferese ine 6,79 tin ora..osa perni mallon k i oikiaki sou voithos!.den tha epaneltho giati profanos ise kai esi san olous tous allous pou theoroun tin eteria tsifliki tous kai tous ipallilous tis xaramofaides kai den xanete tin eukeria na to epidikniete kathe fora pou taxideuete.euxaristo.
ΚΩΣΤΑΚΗΣ on 11/01/2011
AN ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!! ΒΡΗΚΑΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΠΑΛΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΑΚΚΟ! ΑΚΟΥΣΟΝ ΑΚΟΥΣΟΝ ΖΗΜΙΩΝΟΥΝ 20 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΠΕΤΑΝΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ! ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΕΝΑ ΧΑΡΤΗ!
ΠΛΗΡΩΝΕ ΚΟΡΟΙΔΟ ΚΥΠΡΙΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝ ΟΙ ΚΑΛΟΜΑΘΗΜΕΝΟΙ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΑΚΗΔΕΣ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΚΟΥΤΑΛΙΑ.
ΠΛΗΡΩΝΕ ΚΟΡΟΙΔΟ ΚΥΠΡΙΕ ΠΛΗΡΩΝΕ... ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙΣ ΜΙΑ ΚΛΩΤΣΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΜΕ 800 ΕΥΡΩ.
pavlos on 12/01/2011
Εφόσον Κε Μάριε οι Κυπριακές αερογραμμές είναι δημόσια εταιρεία γιατί να πληρώσει ο φορολογούμενος αλλα 20-30 εκατομύρια?
Εσύ σαν αεροσυνοδός μπορείς να παίρνεις οσα θέλεις φτάνει να μην τα παίρνεις απο την τσέπη του φορολογούμενου.
Και όντως έχεις δίκιο.Ο καταναλωτής τώρα έχει πολλές επιλογές.
Evagoras Yakkeshis on 14/01/2011
Μπραβο στην κυβερνηση μας για την στηριξη του κρατικου μας αερομεταφορεα. Μην βλεπετε μονο το κοστος, πρεπει να λαμβανουμε και αλλα πραματα υποψη μας. Και ελπιζω αυτα που ακουμε περι μειωσης του προσωπικου κατα 150 υπαλληλους να ειναι απλως ενα εποχιακο ανεκδοτο. Να υπαρξει μια μικρη προσαρμογη στην ετησια αυξηση των μισθων για ενα χρονο ναι, αλλα οχι και να πληρωσουν την νυφη οι υπαλληλοι. Αυτοι δεν φταιν σε τιποτε, εμεις ο λαος να φερουμε τα μιλια μας και να σταματησουμε να πετουμε με οποια ξενοφερτη εταιρεια μας κουβαληθει στην Κυπρο.
Ευχαριστω.
GIORGOS on 18/01/2011
Symfwnw kai epafksanw na dothoun oi KA sto proswpiko tis etaireias, omws ypo ena oro: Otan xrewkopisei i etaireia - pou den th' argisei na symvei - na mi fortwsoun kai pali tis zimies stin plati tou forologoumenou. Kourastikame na sikwnoume ta vari tis kakodioikisis, tis anefthynotitas kai tou erasitexnismou.