You are here

Άλλη μια τρύπα στον αέρα

08/03/2011
 Η τελευταία φορά που οι Κυπριακές Αερογραμμές βρίσκονταν σε δυσχερή οικονομική κατάσταση ήταν το 2006.  Ετοιμάστηκε τότε σχέδιο διάσωσης, κύριο στοιχείο του οποίου ήταν η αγορά της Eurocypria από το κράτος.  Ένα κόλπο γκρόσο που αποφασίστηκε στο άψε-σβήσε με μόνο στόχο να δώσει μια γρήγορη ένεση ρευστότητας στις ΚΑ, χωρίς να προηγηθεί καμιά σοβαρή ανάλυση των προοπτικών των δύο εταιρειών.

Ο Κύπριος φορολογούμενος πλήρωσε τότε €23 εκ. για να αποκτήσει τη Eurocypria.  Το 2010 πλήρωσε άλλα €35 εκ. για να ξεπληρώσει το δάνειο που είχε λάβει η Eurocypria με - παράτυπη - κυβερνητική εγγύηση.  Λίγο αργότερα η κυβέρνηση προσπάθησε να οδηγήσει τα πράγματα σε συγχώνευση (η οποία θα ήταν επίσης παράτυπη γιατί είχαμε αναλάβει σχετική δέσμευση το 2006).  Ούτως ή άλλως η συγχώνευση δεν θα έλυνε το πρόβλημα, κάτι που αντιλαμβάνονταν πολύ καλά στις ΚΑ και αντιτάχθηκαν σθεναρά σε αυτή την προοπτική.  Το κλείσιμο της Eurocypria ήταν πλέον αναπόφευκτο και πρόσθεσε στο λογαριασμό άλλα €7,2 εκ. για αποζημιώσεις προς το προσωπικό της εταιρείας.  Συνολικά το εγχείρημα της εξαγοράς της Eurocypria στοίχισε στον Κύπριο φορολογούμενο €65 εκ., για τα οποία κανένας δεν πρόκειται ποτέ να λογοδοτήσει.

Αν το αποτέλεσμα αυτής της αποτυχημένης επιχειρηματικής - αν μπορούσαμε να την ονομάσουμε έτσι - κίνησης ήταν να έχουμε τουλάχιστον μία εύρωστη αεροπορική εταιρεία, θα μπορούσε κάποιος (όχι ο γράφων) να ισχυριστεί ότι άξιζε τη θυσία.  Όπως όμως όλοι γνωρίζουμε, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.  Υποχωρώντας σε ένα ακόμα εκβιασμό («οι ΚΑ θα κλείσουν τον Απρίλιο αν δεν...»), η Βουλή ενέκρινε την περασμένη Πέμπτη την προικοδότηση των ΚΑ με €20 εκ., με δικαιολογητικό αυτή τη φορά το αυξημένο κόστος από την αδυναμία χρήσης του Τουρκικού εναέριου χώρου.

Η οικονομική λογική πίσω από το επιχείρημα του αυξημένου κόστους δεν είναι προφανής, ούτε και έχει επεξηγηθεί επαρκώς.  Η κυβέρνηση προχωρά χωρίς να έχει λάβει έγκριση από την ΕΕ και υπάρχει σοβαρή πιθανότητα η ενίσχυση να κριθεί παράνομη.  Αυτό θα ήταν μάλλον το καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί διαφορετικά υπάρχει το ενδεχόμενο και άλλες εταιρείες να ζητήσουν κρατικές ενισχύσεις με το ίδιο σκεπτικό. Το νέο κόλπο γκρόσο της κυβέρνησης ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου με απρόβλεπτες συνέπειες.

Τουλάχιστον να διασφάλιζε τη βιωσιμότητα της εταιρείας; Ο υπουργός Οικονομικών έμαθε από το περσινό του πάθημα και δεν δίνει καμία διαβεβαίωση για το μέλλον της εταιρείας.  Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Τα €20 εκ. θα κλείσουν κάποιες τρύπες φέτος.  Τον επόμενο χρόνο που δεν θα μπορούμε να δώσουμε €20 εκ. τι θα γίνει;

Στις 14/2/2010 είχα γράψει στον «Π» το εξής: «Σήμερα είναι η Eurocypria με €35 εκ., σε 1-2 χρόνια θα είναι οι ΚΑ με πολύ περισσότερα.  Ας σκεφτούμε προσεκτικά πώς θα προχωρήσουμε».
27 σχόλια
pavlos on 08/03/2011
Για τα 60 εκ. που δίνουμε κάθε χρόνο στο ΡΙΚ γιατί δεν μιλά κανένας?
Παναγιώτης Αγησιλάοθ on 08/03/2011
Pavlo,
θα σου εισηγούμουν να επικεντρωθείς στο ζήτημα με το οποίο ασχολείται ο αρθρογράφος. Εάν θέλεις να συνεισφέρεις στην προβληματική και τον διάλογο τότε θα πρέπει να τεκμηριώσεις με επιχειρήματα πως συνδέεται ή σχετίζεται το ζήτημα του ΡΙΚ με αυτό των ΚΑ και να καταλήξεις σε ένα συμπέρασμα. Η ξερή παραπομπή σε άλλα ζητήματα (έστω και παρόμοια) ή τα υπονοούμενα ότι οι αρθρογράφοι δεν ασχολούνται με άλλα ζητήματα (πιθανώς λόγω σκοπιμοτήτων) δεν συνεισφέρει πολλά στη συζήτηση.
Φιλικά,
ΠΑ
Tassos on 08/03/2011
Is it really worth all the tax payers money pouring into CyAir? Is it the service they provide -- delays and overbooking, no customer service in any airport and no response to customer complaints. Is it because it is the national cariier, as some people say? What does that really mean? No matter how much money they get, they will be at the situation they are facing now, a few years down the road.
Coming back to RIK... Why should it cost the taxpayers even a single cent to support it? What does RIK offer back to the tax payers or Cyprus, in general. Is it the great programming? Is it the great representation of Cyprus to the outside world?
Give me some reasons to justify any tax money going into either of these two companies.
Harris Petrou on 08/03/2011
Again nice article Sofronis, I would expect though a more thorough analysis. In my humble opinion, the only way for CY AIR to survive is for the government to find an institutional investor. In other words, sell some of its shares. That will not be enough. All new employees must be hired under the same status as in all private companies and the high-salary employees must make more sacrifices.
For me the most important, as with all government owned companies, the most serious problem is that the board changes VERY often. Can you imagine the boards of Bank of Cyprus or Marfin to change almost 100% every 4-5 years. That is unheard, and needless to say about the qualifications of the board members. The first qualification is not what the know but whom they vote for.
Παναγιώτης Αγησιλάου on 08/03/2011
Αγαπητή καθηγητή,
Διαβάζοντας το άρθρο σου μου δημιουργήθηκαν κάποια ερωτήματα/σκέψεις τα οποία θέτω προς προβληματισμό:

Υπήρξε και στο παρελθόν σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΚΑ. Μάλιστα και τότε αριθμός προσωπικού κρίθηκε πλεονάζον. Και σήμερα ακούμε πάλι για πλεονάζον προσωπικό στις ΚΑ. Τι μεσολάβησε από τότε και κρίθηκε σήμερα επιπλέον προσωπικό ως πλεονάζον? Γιατί δεν εντόπισαν το επιπλέον αυτό πλεονάζον προσωπικό στο παρελθόν ώστε να είχαμε ξεμπερδέψει με αυτό το ζήτημα από το προηγούμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΚΑ? Μήπως οι ΚΑ και οι εκάστοτε κομματικοί σύμβουλοι των ΚΑ προχώρησαν σε νέες προσλήψεις, κοινώς γνωστό ως «βόλεμα», ώστε σήμερα να αναδύεται στην επιφάνεια και πάλι πρόβλημα με πλεονάζον προσωπικό? Εισηγούμαι ότι θα ήταν φρόνιμο να διεξαχθεί μία έρευνα επί τούτου ώστε να καταδειχθεί πως άλλαξε το αριθμός υπαλλήλων των ΚΑ τα τελευταία 20 χρόνια, και ιδιαίτερα εάν προσελήφθησαν νέοι υπάλληλοι και πόσοι και με ποίες ειδικότητες στις ΚΑ από το προηγούμενο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Διότι εάν κρίνεται πλεονάζον προσωπικό από τη μία ενώ από την άλλη συνεχίζονται οι προσλήψεις τότε σίγουρα μιλάμε για τρύπες στον αέρα.

Οι ΚΑ ζήτησαν τα βοήθεια της Hermes Airport. Μάλιστα διάβαζα χθες ότι εάν η τελευταία δεν ανταποκριθεί τότε οι ΚΑ θα καταγγέλλουν το μονοπώλιο στης Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Διερωτώμαι, εάν πραγματικά οι ΚΑ θεωρούν ότι η Hermes Airport και ο ιδιοκτήτης της, κατέχει προφανώς μονοπωλιακή θέση στα αεροδρόμια της Κύπρου, καταχράται καθ’ οιονδήποτε τρόπο τη θέση αυτή γιατί δεν προχώρησαν σε καταγγελία της προηγουμένως? Τι είδους λογική είναι αυτή ότι «αν δεν με ικανοποιήσεις θα σε καταγγείλω»? Και γιατί κατευθείαν η καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή? Δεν υπάρχουν αντίστοιχοι θεσμοί εδώ στην Κύπρο (Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού)? Υπάρχει μήπως πρόβλημα έλλειψης εμπιστοσύνης γενικότερα, στις εθνικές ρυθμιστικές αρχές? Γιατί δεν εμπιστεύονται οι ΚΑ (ιδιοκτήτης των οποίων είναι το ίδιο το κράτος) την Κυπριακή Επιτροπή Ανταγωνισμού? Τι μηνύματα στέλνουν όταν το ίδιο το κράτος αγνοεί τις δικές του ρυθμιστικές αρχές?

Εντοπίζω μία επιπλέον στρέβλωση του σχεδίου κρατικής ενίσχυσης με τα 20 εκ. ΛΚ ετησίως λογω αντι-ανταγωνιστικού μειονεκτήματος των ΚΑ που όπως οι τελευταίες υποστηρίζουν οφείλεται στον αποκλεισμό των ΚΑ από τον εναέριο χώρο της Τουρκία. Ήδη οι ΚΑ τερμάτισαν την πτήση Stansted- Λάρνακας και ανακοίνωσαν επιπρόσθετα ότι και άλλες ευρωπαϊκές πτήσεις θα καταργηθούν. Από την άλλη ανακοινώνουν νέες πτήσεις στην Αγία Πετρούπολη προφανώς για να δικαιολογήσουν την κρατική ενίσχυση!. Εάν αυτή είναι πράγματι η περίπτωση τότε πρόκειται για μία σκανδαλώδη στρέβλωση που δημιουργείτε από την κρατική ενίσχυση. Επιπρόσθετα δεν μπορώ να καταλάβω πως οι ΚΑ τίθενται σε μειονεκτική θέση στον ανταγωνισμό. Θα πρέπει να μας αποδείξουν ότι στις συγκεκριμένες πτήσεις δραστηριοποιούνται και άλλες αεροπορικές εταιρείες, και ότι η μόνη διαφορά των ΚΑ με αυτές είναι το αυξημένο κόστος λόγω του αποκλεισμού της, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, από τον εναέριο χώρο της Τουρκίας.

Η απορρύθμιση των αερομεταφορών στην Ευρώπη επέφερε σημαντικές εξελίξεις στον Κλάδο. Νέες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, που χρησιμοποιούν ένα εντελώς διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από αυτό των πρώην εθνικών αερομεταφορέων, και οι οποίες προσφέρουν ένα διαφοροποιημένο προϊόν εισήλθαν στις αερομεταφορές. Η επιβίωση των κρατικών επιχειρήσεων του κλάδου προϋποθέτει αλλαγή του επιχειρηματικού τους πλάνου. Η αγελάδα των κρατικών ενισχύσεων κάποτε θα στερέψει. Εάν δεν το κατανοήσουν αυτό οι των ΚΑ και οι ιδιοκτήτες τους τότε πολύ φοβάμαι ότι οι τρύπες δεν θα είναι στον αέρα αλλά κάπου αλλού!
Κώστας Κ. on 08/03/2011
Έχουμε βαρεθεί να πληρώνουμε τα μαλλιοκέφαλα μας για να έχουν δουλειά 1400 άτομα.

Υπάρχουν 30 χιλ. άνεργοι. Το αντιλαμβάνονται αυτό όσοι υποστηρίζουν στήριξη των Κυπριακών Αερογραμμών;

Με ποια λαϊκή εντολή σώζονται κάθε φορά οι Κυπριακές Αερογραμμές; Ποιος ψηφοφόρος και ποιο εκλογικό σώμα στηρίζει την κρατική τους ενίσχυση κάθε λίγο και λιγάκι; Θα ήθελα να γίνει μια δημοσκόπηση για να ξέρουμε.
Evagoras Yakkeshis on 08/03/2011
Κάτω τα χερια από τες Κυπριακές Αερογραμμές.

Μην παρασύρεστε από τα φερέφωνα του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού - προσπαθούν να την κλείσουν για να μας την πάρουν μούχτιν, γνωρίζοντας πως η εταιρεια είναι στα πρόθυρα μιας καινούριας άνοιξης που ερχεται με την λύση του κυπριακού το 2012!

Η εταιρεία θα καταστεί ένας πραγματικος κολοσσός αερομεταφορών στην περιοχή.

Οσο για την ποιότητα των υπηρεσιών και του προσωπικού της εταιρειας, ειναι σε αξιοζήλευτα επίπεδα κύριοι, σταματάτε επιτέλους την λασπολογία.

Μπράβο στον υπουργο οικονομικών της δημοκρατίας που αντιστέκεται!

Ευχαριστώ.
Παναγιώτης Αγησιλάου on 08/03/2011
Αγαπητέ Evagora,
θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας για τα ζητήματα ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών των ΚΑ. Εμείς οι Κύπριοι είμαστε λόγω και της υπόθεσης της τραγωδίας της Helios ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων και ποιότητας υπηρεσιών.
Θα διαφωνίσω ωστόσο με το "κάτω τα χέρια απο τις ΚΑ". Εάν θέλετε να μιλάμε με συνθήματα και ατάκες εγώ λέω "κάτω τα χέρια των ΚΑ απο τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών". Τα προβλήματα δεν λύνονται με ευχολόγια...χρειάζονται έργα. Η υπόθεση της Eurocypria συνιστά ίσως το καλύτερο παράδειγμα και δείχνει το δρόμο.
ΠΑ
Kωστάκης on 08/03/2011
Αγαπητοί,
Πρέπει κάποιος να είναι πολύ άσχετος για να μη βλέπει τι γίνεται με τις Κ.Α. όλα αυτά τα χρόνια. Το κακό είναι ότι οι πολιτικοί - τρομάρα τους - φοβούνται να κάνουν αυτό που πρέπει ελέω ψήφων. Και έτσι αναγκάζεται ο φορολογούμενος να βάζει λεφτά σε μιά μαύρη τρύπα χωρίς τέλος. 'Ομως οι καιροί αλλάζουν. Τα λεφτά έχουν σωθεί. Άσε που η Ε.Ε. δεν θα εγγρίνει την ενίσχυση. Και έτσι του χρόνου - να μην πούμε τον Οκτώβριο - ,που τα λεφτά θα τελειώσουν πάλι, θα φταίει η κρίση, η ψηλή τιμή του μαύρου χρυσού, οι εξεγέρσεις των αράβων, και πάει λέγοντας. Αλλά αυτή τη φορά 'λεφτά γιόκ'. Και έτσι θα μάθουν οι βολεμένοι, καλομαθημένοι υπαλλήλοι των Κ.Α. πως είναι η ανεργία, η ξενιτιά και η ουρές στο γραφέιο ανεργίας. Τα μακρά κοντά εγίνησαν!! Μπορείτε αγαπητοί πιλότοι, και άλλοι καλοπερασάκηδες να ΜΗΝ κοιμάστε ήσυχοι το βράδυ!!
Evagoras Yakkeshis on 08/03/2011
+ 25% η μετοχή στο ΧΑΚ σήμερα.

I rest my case!

Ευχαριστώ.
John Yacoumis on 08/03/2011
The discussion is muddled, on the one hand, by those who have a vested interest and want to continue milking the airline and the public finances, and those who think and argue along strictly ideological lines, painting rational contributors to the debate as neoliberal economic policy adherents. On this basis, there will always be more than enough politicians willing to pour millions of taxpayers’ money into this bottomless pit at regular intervals. Sofronis Clerides’ article is admirably lucid and sensible.
There is absolutely no viable future for a government-owned airline in Cyprus. Take it out of politics. Divest it. Let the new private owners and management run it, with a suitable strategic partner, unencumbered by politically appointed and clueless boards and without interference from the governments of the day. Let the staff learn to live and work under the rigour and discipline of private enterprise.
pavlos on 08/03/2011
Olympic καί Aegean μπορούν εύκολα να αναπληρώσουν το κένο της CY Airways σε περίπτωση κλεισίματος.Το κάνουν ήδη στην Πάφο.
( η γνώμη μου) on 08/03/2011
Αγαπητέ Evagoras Yakkeshi νομίζω ότι είναι σοφό πρώτα κάποιος να απαντήσει όλα αυτά τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που έχει βάλει ο αγαπητός Παναγιώτης Αγησιλάου Και μετά να μπορεί κάποιος να πει ( Κάτω τα χέρια από τες Κυπριακές Αερογραμμές).

Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει οι Κ.Α να παραμείνουν υπό τον ελέγχον της Κυπριακής Κυβέρνησης Να γίνει γενικό ξεκαθάρισμα στις Κ.Α , να υπάρχουν ανεξάρτητοι ελεγκτές οι οποίοι να ελέγχουν το κάθε τι που γίνεται στην εταιρεία .

Συμφωνώ μαζί σας ότι η ποιότητα των υπηρεσιών και του προσωπικού της εταιρείας, είναι σε αξιοζήλευτα επίπεδα αλλά θέλω να του υπενθυμίσω και τον ζήλο με τον όποιον τις τελευταίες δεκαετίες με του ( ψήλου πήδημα) το προσωπικό κατέβαινε σε απεργίες χωρίς να τους νοιάζει εάν υποφέρουν αυτοί από τους όποιους σήμερα πρέπει να προσφέρουν τα χρήματα τους για να σωθούν οι Κ.Α.

Κάποιοι πρέπει να φέρουν τον νου τους Κε Yakkeshi – όλες αυτές οι συντεχνίες !!!! γιατί ? έχετε φανταστεί κάθε τμήμα στην κυβέρνηση και συντεχνία ?
Kωστάκης on 08/03/2011
25% απο 4 σέντ στα 5 σέντ με όγκο 10 ευρώ, και ονομαστική αξία 9? Ρε Γιακκιέση μα ενόμισες είμαστε μαθητές του δημοτικού? Αν είσαι υπάλληλος των Κ.Α. κοίταζε να έβρεις δουλειά γιατί ο τζαιρός που ετρώετε τζιε επίννετε εις βάρος του φορολογούμενου ετέλειωσεν. Απόφαν έφαν!!!! Σε λίγο τζιερό θα μάθετε 'δη χάρτ γουεη' πως φκαίνει το ψωμί οπουδήποτε αλλού εκτός απο τις Κ.Α. γιατί απλά δεν θα υπάρχουν πια!!
Evagoras Yakkeshis on 09/03/2011
Φίλε Κωστακη,

σε παρακαλώ να σταματήσεις να εμπαίζεις την λογική του κόσμου.

Τι σχέση εχει το αν η πράξη έγινε με 10 ευρώ; Αυτό που έχει σημασία είναι ότι εάν πάεις σημερα να αγορασεις 10, ή 100,000 ή 10,000,0000 μετοχες των Κ.Α, η τρέχων τιμη της είναι 5 σεντ, τελεία.

Σήμερα έχουν ήδη ανακοινώσει και τα αποτελέσματα του λογιστικού έτους 2010 και η εταιρεία δείχνει ΚΕΡΔΗ. Το τραίνο έχει ξεκινησει!

Για ακόμα μια φορα συγχαρητήρια στον υπουργό οικονομικών κ. Χαρίλαο Σταυράκη για την σθεναρή αντίσταση προς τους αδίσταχτους και αδιόρθωτους οικονομικούς φιλελευθεριστές που θέλουν να πάρουν την εταιρεια μουχτιν.

ΟΧΙ κύριοι!

Ευχαριστώ.
Evagoras Yakkeshis on 09/03/2011
Αγαπητε John Yacoumis,

Δυστυχώς δεν γνωρίζω Αγγλικά σε βαθμό που να μπορω να σχολιάσω τις απόψεις σου.

Εαν μπορεις να διατυπώσεις την θεση σου στα Ελληνικα τότε πολυ πρόθυμα θα το επιχηρούσα.

Ευχαριστώ
Διομήδης on 09/03/2011
Εργάζομαι στην ευρωπαική επιτροπή (ναι παρακολουθούμε τα τεκτενόμενα με τις ΚΑ).
Στους συναδέλφους της γενικής διεύθυνσης ανταγωνισμού που παρακολουθούν και εξετάζουν το θέμα των ΚΑ έχω μεταφέρει τα ακόλουθα:
Ο Κυπριος φορολογούμενος θα ευγνωμονεί την ΕΕ αν τον γλυτώσει από το καρκίνωμα των ΚΑ.
Να μην πιστεύουν τους δειλούς πολιτικούς ότι θα διορθώσουν τα κακώς έχοντα - εξάλλου αυτοί και οι πελατιακές σχέσεις και η διαφθορά τους τα δημιούργησαν.
Να αγνοούν τους διορισμένους από τους πολιτικούς άχρηστους συμβούλους 'yes men' που διοικούν δήθεν τις ΚΑ.
Να ιδιωτικοποιηθεί πάραυτα η εταιρία αφού πρώτα καθαριστεί ο σταύλος του Αυγείου από τα 3/4 του προσωπικού και όλους τους διευθυντές και συμβούλουσ και από τα χρέη. το Κράτος να μην έχει ούτε μία μετοχή.
Leonidas Koufos on 09/03/2011
Filtate Yiakkeshi, einai fanero oti katexeis to antikeimeno. Parakalo opos epektatheis kai katagrapseis tis skepseis sou. Efxaristo Leonidas
Διομήδης on 09/03/2011
φίλε Παύλο έχεις δίκαιο ότι και το θέμα ΡΙΚ πρέπει να εξεταστεί απο πλευράς ανταγωνισμού.
Εξάλλου μόνο καθεστώτα τύπου Καντάφι έχουν ανάγκη και νοοτροπία να κατευθύνουν ΜΜΕ.
Σωφρόνης Κληρίδης on 09/03/2011
Χαιρετώ όλους,

Ευχαριστώ για τα σχόλια. Απλώς να αναφέρω (απευθυνόμενος κυρίως στον Χάρη Πέτρου) ότι σε ένα σύντομο άρθρο όπως αυτά που γράφονται σε αυτό το ιστολόγιο δεν μπορεί να γίνει ολοκληρωμένη ανάλυση. Περισσότερες σκέψεις μου για το θέμα μπορείτε να βρείτε σε παλαιότερα άρθρα μου, τα οποία είναι αναρτημένα στο http://oikonomein.clerides.com, θέμα "αερομεταφορές". Από το 2004 γράφω για την ανάγκη προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή.

Ευχαριστώ.
Kωστάκης on 09/03/2011
Φίλε Γιακκιέσιη,
Σε προκαλώ, αφού πιστέυεις τόσο πολύ στην Εταιρεία αυτή, να επενδύσεις τις οικονομίες σου, η ακόμα καλύτερα, αν μπορείς δανείστου χρήματα απο όπου δήποτε (τράπεζες, συνεργατικά, τοκογλύφους, κτλ). Η μετοχή απο 4-5 σέντ, θα πάει στα 10-15, μπορεί και 20, και εσύ θα έχεις κερδίσει μία περιουσία, με μια σου κίνηση!!
Τι περιμένεις ? Ιδού η ευκαιρία της ζωής σου! Και μη θυμάσαι πρίν 10 χρόνια ότι σας πούλησαν τις μετοχές 1.20 λίρες! Αλλοι τζαιροί τότε άλλοι σήμερα!
Κέρδος σήμερα ε? Ζήτω! Με τα λεφτά ΜΑΣ που οι βουλευτές σας εδωσαν και ελπίζω του χρόνου που θα χρεοκωπήσετε να τα βάλουν πίσω απο τη τζέπη τους, γιατι εσείς ως γνήσιοι καλοπερασάκηδες θα τα έχετε ως του χρόνου 'ξικοκκαλίσει'.
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός στο προηγούμενο μου πόστ. ' Ο καιρός που ετρώετε τζια επίννετε εις βάρος του φορολογούμενου ετέλειωσεν! Απόφαν 'Εφαν!!
ssssee you!
Evagoras Yakkeshis on 09/03/2011
Φίλε Λεωνιδα,

ευχαριστώ πολυ για το σχόλιο σου.

Είναι γεγονός ότι κατεχω αρκετες γνώσεις επι του όλου θέματος λογο του μεγάλου ενδιαφέροντος μου για τα πολιτικά τεκτόμενα του τοπου.

Αυτό που με ανησυχεί φιλε Λεωνίδα είναι που ορισμένοι απο εμάς έχουν φτασει στο σημείο να αμφισβητούν και το μεγάλο ατου των Κ.Α, δηλαδή αυτό της ψηλής ποιότητας υπηρεσιών της.

Εγώ όποτε έτυχε να πετάξω με τις Κ.Α, δεν τους εζήτησα μια φορα λλίες κούννες για το ουίσκη μου και να μου πουν "ο-ι" σιορ..! Μα τι μαξιλαράκια, τι πουλουκούθκια για τα μωρά (προσιτότατες τιμές), συλλογη από αρώματα κτλπ, τα πάντα!

Όσον για την σύγκριση με την Εurocypria που ορισμενοι φίλοι προσπαθούν να εισάξουν στη συζήτητηση, αυτή είναι τουλάχιστο ατυχές.

Η Κ.Α σήμερα εργάζονται βασισμένες πάνω σε άκρως τεχνοκρατικά μοντέλα διοίκησης επιχηρήσεως, και η δε αξιολόγηση προσωπικού γίνεται βασισμένη σε επιστημονικά και πρωτοποριακά μπορώ να πω πρότυπα τα οποία οι τεχνοκράτες της εταιρείας στο τμήμα προσωπικού έχουν οι ίδιοι σχεδιάσει.

Ενώ η Εurocypria, και με το συμπάθιο δηλαδή, ήταν ένα ξέφραγο αμπέλι! Δεν θέλω να μπω σε περαιτέρω λεπτομέρειες διότι αντιλαμβάνεσαι είναι λεπτό θέμα.

Η μπόρα θα περάσει, ήδη έχει εισαχθεί η (πολύ) κερδοφόρα διαδρομή Λάρνακας - Πετρούπολης και μην ξεχνάς πόσες διαδρομές θα ανοίξουν και με την λύση του Κυπριακού κλπ. Προσωπικά υπολογίζω πως μεσα στα επόμενα 10 χρόνια η εταιρεία θα είναι η υπαριθμός 1 εταιρεία αερομεταφορών στην ανατολική μεσόγειο, τουλάχιστο.

Είναι για αυτό ακριβώς τον λόγο φίλε Λεωνιδα που προσπαθουν όλοι να πλήξουν τις Κυπριακές Αερογραμμές, έχουν όλοι μυριστεί πλέον τις τεράστιες προοπτικές της εταιρείας. Θέλουν να μας την πάρουν "μούχτιν" αλλά κούνια που τους κούναγε - έχει γνώση η προοδευτική κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια.

Σου υπενθυμίζω και την κερδοφόρα πορεία της εταιρείας για το 2010! Ήδη η μετοχική αξία της εταιρείας έχει δείξει τα πρώτα δειλά σημεία ανάκαμψης (+25% χθες αν το πρόσεξες)

Αυτά προς το παρών.

Ευχαριστώ.
Νεύρα on 20/04/2011
Δηλαδή εγώ πρέπει να πληρώνω φόρους, χωρίς να ταξιδεύω μάλιστα στο εξωτερικό, για να τρώεις εσύ κούννες με το ουίσκι σου;

Πε αλλόναν! Ούτε η Αγγλία έσιει εθνικόν αερομεταφορέα αλλά μια χαρά λειτουργούν τα πράματα χωρίς να γαλεύκουν τον φορολογούμενο για να τρών τζιαι να λαρτομουστιατζιάζουν οι λίγοι.
GIORGOS on 09/03/2011
Gnwrizw kapetanio (captain) A330 twn KA. To programma tou dialamvanei MIA PTHSH TO MHNA. Tis alles 29/30 meres kaaathetai kai pairnei 5-6000 mistho. Kati paromoio symvainei kai me ta ypoloipa meli tou plirwmatos.
Kserei kanenas epixeirisi (estiatorio, magazi, kommwtirio klp) pou na einai plirws epandrwmeno me monimo proswpiko, na doulevei mia fora to mina kai na vgazei xairi? Ektos an einai kapoia ieri agelada kratikodiaiti!
Thymata einai aftoi pou plirwnoun ta spasmena, dil oloi emeis.
KoutourouPazar on 10/03/2011
"Από το 2004 γράφω για την ανάγκη προσέλκυσης στρατηγικού επενδυτή."

Pios stratigikos ependitis epellane na gorasi ti mantra tou ka8e voskou kommatos? O stratigikos ependitis (leksi klidi EPENDYTIS) 8eli na eshi return parapano pou to risk-free pou piani sto defteroui. Ama tou valis antroshi oti prepi na sintira ton ka8e kunoshillo ospou na 8eli vastarkes ge na men boris na ton 8kioksis giati ena kanofanisti ge ena psifisi outopo stes epomenes o EPENDUTIS ena su pi "no thanks".

Ego pantos me tous orous pou girefki o dimitris xristofkias me to protopalikaro tou ton evagorou grande oikonomologo eidiko se oikonomika mondela pou ekatarevsan "paleo8en" den kontefko. Enomisete o diaxiristis tou fund/thesmikos ena erti na ta xarisi? An to deal pou tu diun en eshi noima en 8a kontepsi. Alla h plaka h megali kserete pia eni? Atoma pou grafun oma tin pragmatikotita o Yakkesis o filos mou lei en "trelloi". Pete tou omos oti atoma san touta diaxirizunte ta kefalea, ge se deal zimias/mavres tripes lires den shononoume. Piano risk-free sto defteroui 5% ... sti K.A. an kamo break even ennan 8avma ... ege prepi na su pi o Nobel Laoureat Pissaridis pio dkialeis...

Mpeeeeee katalavete oti oi voskoi sas kala pernoun ... ama pattisun oula omos 8elo na do pios ena taisi ta erifia pou ena klesin. Ta kommatopeta ena pan elvetia na kamun analipsis ge na gilisun to amaksi tous allou ... ta erifia pou enna pate en ksero ... en 8alasa giro giro.
Stavros on 10/03/2011
Συμφωνώ 100%. Όπως και στον υπόλοιπο δημοσιο τομέα η παραγωγικότητα τους είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα. Από την στιγμή που είναι εμπλεκόμενα μέρη το κράτος και κατ' έπέκταση τα κόμματα τότε το μόνο που υπάρχει είναι βρωμιά και δυσοδία.

Κάποτε σκέφτομαι πόσο διαφορετική θα ήταν η κατασταση στις Κ.Α αν την αναλάμβανε ένας οποιοσδήποτε 'Βγενόπουλος'. Είναι κρίμα γιατί αυτή η κουλτούρα του εφισυχασμού του 'κυβερνητικού' μεταδίδεται σιγά σιγά σην νέα γενιά.

To θέμα είναι να βρεθούν καταλληλα ικανά στελέχη τα οποία θα μπούν σε καίρια σημεία στον δημόσιο τομέα και θα κάνουν τομές. Αυτό όμως χρειάζεται μεγάλα κότσια και μεγάλο κόστος ιδίως πολιτικό. Δεν νομίζω κανένας από αυτούς τους πολιτικάντηδες να είναι σε θέση να μπορεί να ακούσει αυτές τις φωνές.
KoutourouPazar on 12/03/2011
"έχει γνώση η προοδευτική κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια."

O eksipnos allazi gnomi, o anoitos pote ...