You are here

Εταιρικό Προφίλ

FOYRK

FOURLIS S.A.

Fourlis S.A.
ΔιεύθυνσηΛ. Κηφισιάς 340
Ταχ. Κωδ.: 154 51
Κηφισιά

Τηλέφωνο0030 210 6293000/070
Φαξ0030 210 6293205
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο[email protected]
Ηλεκτρονική Διεύθυνσηwww.fourlis.gr
ISINGRS096003009
Διοικητικό Συμβούλιο
Πρόεδρος/ChairmanΒασίλειος Σ. Φουρλής
Διευθύνων Σύμβουλος/Managing DirectorΑπόστολος Πεταλάς
Αντιπρόεδρος/Vice ChairmanΔάφνη Φουρλή Αν.
Αντιπρόεδρος/Vice ChairmanΕυτύχιος Θεοδ. Βασιλάκης
Μέλος/DirectorΛήδα Φουρλή
Μέλος/DirectorΙωάννης Μπρέμπος
Μέλος/DirectorΙωάννης Κωστόπουλος
Μέλος/DirectorΠαύλος Τρυποσκιάδης
Μέλος/DirectorDavid Watson
Secretary
'ΟνομαΑλεβίζος Γιώργος
ΔιεύθυνσηΛ. Κηφισιάς 340
Ταχ. Κωδ.: 154 51
Κηφισιά
Tel0030 210 6293000/070
Φαξ0030 210 6293205
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Url
Ελεγκτής
'ΟνομαErnst & Young (Ελλάδος)
Διεύθυνση11ο χλμ Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας
144 51 Αθήνα

Τηλέφωνο: 0030 210 2886000
Φαξ: 0030 210 2886905
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: www.ey.com/eyse
Σύμβουλοι Χρηματιστές
'Ονομα
Διεύθυνση
Νομικός
'Ονομα
Διεύθυνση
Ιστορικό

- 1950-59: Η ιστορία του Ομίλου ξεκινάει το 1950 με την ίδρυση της Α. Φουρλής & ΣΙΑ Ο.Ε. από τον Αναστάσιο Φουρλή, με τον οποίο στη συνέχεια συνεργάζονται και οι άλλοι τρεις αδελφοί Φουρλή, Στέλιος, Ιωάννης και Ηλίας.

Η εταιρεία ξεκινά με την εισαγωγή και το εμπόριο ηλεκτρικών συσκευών από την Γερμανία έχοντας την αποκλειστική αντιπροσωπεία των κορυφαίων Brand names της εποχής, τις κουζίνες, τα αερόθερμα και τους απορροφητήρες Junker + Ruh, τα ηλεκτρικά ψυγεία Linde και τα ραδιόφωνα ERRES.

- 1960-69: To 1965 η εταιρεία αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσωπεία όλων των απορροφητήρων αμερικάνικης προέλευσης. Τον Απρίλιο του 1967 αναλαμβάνει την εισαγωγή, συναρμολόγηση και διάθεση των τηλεοράσεων RCA και Westinghouse καθώς επίσης και την συναρμολόγηση τηλεοράσεων για τρίτους στο εργοστάσιο της εταιρείας στην οδό Πειραιώς

Σχεδόν ταυτόχρονα αναλαμβάνει την διανομή των πλυντηρίων Philco.

Tο 1968 η εταιρεία με την προσθήκη του βιομηχανικού κλάδου αλλάζει επωνυμία σε ΑΦΟΙ ΦΟΥΡΛΗ ΑΕΒΕ. Την ίδια χρονιά ξεκινά και η κατασκευή απορροφητήρων που της δίνει το προβάδισμα του leader στην αγορά, γεγονός που διατηρεί μέχρι σήμερα.

- 1970-79: Το 1973 η εταιρεία μεταφέρεται από την Αθήνα στις νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στο 17ο χλμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας. Ένα χρόνο αργότερα το 1974 μεταφέρει το εργοστάσιο σε κοντινό νέο κτίριο όπου συνεχίζεται η συναρμολόγηση τηλεοράσεων και η κατασκευή απορροφητήρων.

Το 1975 αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό σταθμό στην πορεία της με την ανάληψη της αποκλειστικής αντιπροσωπείας όλων των ηλεκτρικών συσκευών της General Electric.

Τρία χρόνια αργότερα το 1978 αναλαμβάνει την συναρμολόγηση και εμπορία των τηλεοράσεων TELEFUNKEN.

- 1980-89: H τέταρτη δεκαετία βρίσκει την εταιρεία σε πλήρη άνθιση, η ΑΦΟΙ ΦΟΥΡΛΗ ΑΕΒΕ καταλαμβάνει θέση στην πρώτη δεκάδα των πλέον κερδοφόρων εταιρειών του Ελλαδικού χώρου.

Το 1982 εισάγει και διαθέτει στην Ελληνική αγορά τις ηλεκτρικές συσκευές με την επωνυμία NEFF κάνοντάς την σύντομα leader στο χώρο των εντοιχιζόμενων ηλεκτρικών συσκευών. Την ίδια χρονιά οι συνθήκες της αγοράς με τον έντονο ανταγωνισμό της Άπω Ανατολής οδηγούν στην κατάργηση των γραμμών συναρμολόγησης τηλεοράσεων.

H διοίκηση της εταιρείας διαβλέποντας από πολύ νωρίς την σπουδαιότητα του χρηματιστηρίου εισήγαγε τον Απρίλιο του 1988 το σύνολο των μετοχών της εταιρείας στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών.

- 1990-99: H πέμπτη δεκαετία της FOURLIS είναι η εποχή της μεγάλης επέκτασης σε άλλους κλάδους. Κατανοώντας πολύ γρήγορα την συνεχώς ανερχόμενη δύναμη της λιανικής και γνωρίζοντας τις προοπτικές της, τον Ιανουάριο του 1993 η εταιρεία εξαγόρασε το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ της μεγαλύτερης αλυσίδας ηλεκτρικών οικιακών συσκευών.

H ανάγκη επέκτασης στο εξωτερικό και η αλλαγή των πολιτικών συνθηκών στην Ανατολική Ευρώπη οδήγησαν το 1996 στην ίδρυση της Genco Romania SRL και Genco Bulgaria με αντικείμενο την χονδρική πώληση ηλεκτρικών συσκευών. Το 1997 προσετέθη η One Way Technostores ΑΕΒΕ στην λιανική πώληση ειδών πληροφορικής και ασύρματης τηλεφωνίας. Τον Μάρτιο του 1998 ιδρύθηκε στην Κύπρο η TLF Electroline LTD η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία χονδρικής και λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών στο νησί. Τον Μάϊο του 1998 εξαγοράστηκε η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών η ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ ΑΕΒΕΤΕ.

Στο τέλος του 1998 ιδρύεται η INTARGET A.E. με κύρια δραστηριότητα τις επιχειρηματικές λύσεις μέσω Internet. Tον Αύγουστο του 1999 αποκτά την δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών της Τσεχίας, Europe Technic SPOL SRO και ταυτόχρονα ιδρύει την εταιρεία χονδρικής Genco Czech LTD.

Στο τέλος του 1999 ο όμιλος αναλαμβάνει το franchise της Σουηδικής ΙΚΕΑ στο χώρο του επίπλου και του οικιακού εξοπλισμού για τον Ελλαδικό χώρο.

Ταυτόχρονα αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσωπεία της μεγαλύτερης διεθνώς αλυσίδας καταστημάτων αθλητικών ειδών INTERSPORT για την Ελλάδα. Σημαντικός σταθμός είναι η απόφαση της απόσχισης του εμποροβιομηχανικού κλάδου της ΑΦΟΙ ΦΟΥΡΛΗ ΑΕΒΕ και η μετατροπή της από 11/2000 σε εταιρεία συμμετοχών παρέχοντάς της την δυνατότητα να αναπτύξει τις συνέργειες σε όλους τους τομείς μεταξύ των εταιρειών του ομίλου.

- 2000: Το 2000 ο Όμιλος FOURLIS συμπλήρωσε 50 χρόνια δημιουργικής πορείας. Συγχρόνως, εντός του έτους ολοκληρώθηκε η τελική μορφή της δομής του Ομίλου, με την μητρική FOURLIS A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ να ελέγχει σημαντικό αριθμό θυγατρικών εταιρειών.

Η βασική δραστηριότητα του Ομίλου μας είναι η ανάπτυξη δικτύων χονδρικής και λιανικής διανομής καταναλωτικών προϊόντων. Τα προϊόντα μας συμπεριλαμβάνουν ηλεκτρικές οικιακές συσκευές , ηλεκτρονικά είδη, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, είδη ένδυσης , έπιπλα και άλλο οικιακό εξοπλισμό.

Το 2000 σχεδόν όλες οι ώριμες εταιρείες του Ομίλου είχαν πολύ θετική πορεία τόσο σε μερίδια αγοράς όσο και σε κερδοφορία.

Οι εταιρείες Π. ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ ΑΕΒΕ, ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ ΑΕΒΕΤΕ και FOURLIS TRADE A.E. , βελτίωσαν θεαματικά τις πωλήσεις τους αλλά και την κερδοφορία τους. Οι εταιρείες ΕΥΡΩΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΕ, και ONE WAY, καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για να καθιερωθούν στην δύσκολη αγορά της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, χωρίς όμως να έχουν περάσει ακόμα στην κερδοφορία.

Οι νέες εταιρείες του Ομίλου στην Ελλάδα και το Εξωτερικό βρίσκονται σε καλή πορεία. Αποβλέπουμε σύντομα οι εταιρείες αυτές να συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη του Ομίλου.

Ιδιαίτερη σημασία για τον Όμιλο FOURLIS έχουν οι νέες δραστηριότητες στους τομείς οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ, και αθλητικών ειδών INTERSPORT. Μεσοπρόθεσμα οι δραστηριότητες αυτές θα διπλασιάσουν τις πωλήσεις του Ομίλου, καθώς και τα κέρδη.

Οι δυσμενείς χρηματιστηριακές συνθήκες του 2000, δεν επέτρεψαν στην μετοχή μας να έχει θετική πορεία, παρά την σημαντική βελτίωση των μεγεθών του Ομίλου.

Το 2001, η αγορά καταναλωτικών ειδών προβλέπεται να είναι στάσιμη, ίσως και πτωτική. Η εξέλιξη αυτή πιθανότατα θα επηρεάσει τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα των εμπορικών εταιρειών γενικά.

Ωστόσο, η πολυδιάστατη μορφή του Ομίλου FOURLIS καθώς και η παρουσία μας με πολύ ισχυρά ελληνικά και διεθνή brands (ΙΚΕΑ, ΙΝΤΕRSPORT, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, GENERAL ELECTRIC, SAMSUNG κ.λ.π. ), εγγυώνται μεσοπρόθεσμα την δυναμική μας ανάπτυξη.

- 2001: Το 2001 ήταν χρονιά πολύ σημαντικών εξελίξεων για τον Όμιλο FOURLIS.

Ολοκληρώθηκε και ξεκίνησε η λειτουργία του πρώτου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Ελλάδα. Το κατάστημα αυτό, στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, ανήκει στην κατά 100% θυγατρική μας HOUSE MARKET A.E. Η μέχρι στιγμής πορεία του είναι καλύτερη των προβλέψεων, πράγμα που ενισχύει την αισιοδοξία μας για τα επόμενα καταστήματα.

Η επίσης θυγατρική μας INTERSPORT ATHLETICS A.E. ολοκλήρωσε την πρώτη φάση ανάπτυξης της με 14 καταστήματα αθλητικών ειδών. Ήδη, τα INTERSPORT κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, αλλά και την καλύτερη προοπτική στο χώρο τους.

Η FOURLIS TRADE και η ΕΥΡΩΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ, θυγατρικές μας στο χώρο της χονδρικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, είχαν θετικότατη πορεία. Οι μάρκες τις οποίες αντιπροσωπεύουν, Samsung / General Electric / Ariston / Korting κ.λ.π., βελτιώνουν συνεχώς τη θέση τους στην αγορά.

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες θυγατρικές μας, οι Π.ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε., ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ Α.Ε.Β.Ε.Τ.Ε. και ONE WAY A.E.B.E. αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες το 2001. Οι ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ και ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ επλήγησαν ιδιαίτερα από την ύφεση στην αγορά ηλεκτρικών ειδών. Οι Διοικήσεις τους προχωρούν εντός του 2002 σε ριζική αναδιάρθρωση των εταιρειών, έτσι ώστε να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση αλλά και να επανέρθουν σε σημαντική κερδοφορία το 2003. Η ONE WAY παρουσίασε παρόμοια προβλήματα με όλες τις εταιρείες λιανικής ειδών πληροφορικής και κινητής τηλεφωνίας. Αποφασίστηκε και υλοποιείται έως τον Ιούνιο του 2002 η πλήρης αλλαγή της δομής των καταστημάτων, με στόχο η ONE WAY να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αγορά αυτή, αλλά και κερδοφόρο.

Για τους ανωτέρω λόγους, οι πωλήσεις του Ομίλου FOURLIS ανήλθαν το 2001 σε € 462,5 εκατ. (Δρχ. 157,6 δις.) έναντι € 506,1 εκατ. (Δρχ. 172,5 δις.) το 2000, σημειώνοντας πτώση 8,6%.

Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα χρήσεως του Ομίλου μειώθηκαν στα € 2,46 εκατ. (Δρχ. 840 εκατ.) έναντι € 17,6 εκατ. (Δρχ. 6 δις.) το 2000.

Τα καθαρά αποτελέσματα της FOURLIS A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ μειώθηκαν στα € 7,4 εκατ. (Δρχ. 2,5 δις.) έναντι € 10,7 εκατ. (Δρχ. 3,6 δις.) το 2000.

Το 2002 είναι έτος σημαντικής ανάπτυξης για ορισμένες θυγατρικές του Ομίλου μας (ΙΚΕΑ, INTERSPORT, ΕΥΡΩΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ) και αναδιοργάνωσης για άλλες (ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ, ΟNE WAY). Στόχος όλων των Διοικήσεων των εταιρειών του Ομίλου είναι το 2003 να υπάρξει σημαντική κερδοφορία από όλες μας τις δραστηριότητες.

Παρά τις συγκυριακές δυσκολίες στην αγορά διαρκών καταναλωτικών αγαθών, ο Όμιλος FOURLIS κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αυτή. Γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια για μεγιστοποίηση της κερδοφόρας προοπτικής του Ομίλου.

- 2002: Το 2002 ήταν έτος πολύ σημαντικών εξελίξεων για τον Όμιλό μας. Μια σειρά γεγονότων και προγραμματισμένων ενεργειών καθόρισαν την αναπτυξιακή πορεία συγκεκριμένων θυγατρικών μας καθώς και την αναδόμηση άλλων.

Και οι τρεις κλάδοι στους οποίους δραστηριοποιείται ο Όμιλος, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, αθλητικά είδη, έπιπλα και εξοπλισμός σπιτιού, σημείωσαν βήματα ανάπτυξης αλλά κυρίως βελτίωση της λειτουργίας τους.

Κλάδος Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

Η θυγατρική μας "Π.ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε." αποφάσισε το 2002 να εξυγιάνει πλήρως την θυγατρική της "ONE WAY". Ο κλάδος της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, στον οποίο δραστηριοποιείται η ΟΝΕ WAY, αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια σημαντικές δυσκολίες. H ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, θέλοντας να παραμείνει στην αγορά αυτή, μετέφερε την δραστηριότητά της ONE WAY από ανεξάρτητα καταστήματα σε shop in shop στην ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ και στη ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ. Η αναδιοργάνωση έχει οδηγήσει την ONE WAY σε λειτουργικά κέρδη από τον Οκτώβριο του 2002. Παρ' όλα αυτά το κόστος της αναδιοργάνωσης της ΟΝΕ WAY είχε σοβαρότατες επιπτώσεις στα ενοποιημένα αποτελέσματα της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ και κατ' επέκταση του Ομίλου μας. Μετά τη συγχώνευση της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ με το ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης και βελτίωσης των καταστημάτων ηλεκτρικών συσκευών.

Στον τομέα της χονδρικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών δραστηριοποιούνται οι θυγατρικές μας FOURLIS TRADE, ΕΥΡΩΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ και PRIME TELECOM. Αντιπροσωπεύουν ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, είδη πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Οι κυριότερες συνεργασίες μας είναι με τους οίκους General Electric, Samsung, Ariston, Korting, Liebeherr.

Πιστεύουμε ότι ο κλάδος αυτός τα επόμενα δύο χρόνια θα αποφέρει σημαντικά οφέλη στον Όμιλο.

Κλάδος Αθλητικών Ειδών

Το 2002 η INTERSPORT καθιερώθηκε ως η μεγαλύτερη εξειδικευμένη αλυσίδα αθλητικών ειδών στην Ελλάδα. Τα καταστήματα INTERSPORT έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών λόγω του προϊοντικού μείγματος και της εξυπηρέτησης που διαθέτουν.

Το 2003 η αλυσίδα περνάει στην κερδοφορία και συνεχίζει την ανάπτυξή της.

Κλάδος Επίπλων και Οικιακού Εξοπλισμού

Το 2002 ήταν ο πρώτος πλήρης χρόνος λειτουργίας του πρώτου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Το κατάστημα είχε τεράστια επιτυχία υπερβαίνοντας σε πωλήσεις και κερδοφορία τις αρχικές μας προβλέψεις. Το 2004 θα λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα της Αθήνας, στις εγκαταστάσεις του Διεθνούς Αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Η ανάπτυξη της ΙΚΕΑ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να βελτιώσει θεαματικά τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Fourlis.

Σε γενικές γραμμές το 2002 ήταν χρονιά αναδιοργάνωσης των ωρίμων δραστηριοτήτων και ανάπτυξης των νέων δραστηριοτήτων μας.

Η θετική πορεία του Α΄τριμήνου του 2003 επιβεβαιώνει την ορθότητα των επιλογών του Ομίλου το 2002.

- 2003: Όλες οι εταιρείες του Ομίλου Fourlis στην διάρκεια του 2003 παρουσίασαν σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων τους, ενισχύοντας παράλληλα την θέση τους στις επιμέρους αγορές αλλά και την γενικότερη θέση του Ομίλου στην ελληνική αγορά. Ο Όμιλος, μετά από αναδιαρθρωτικές κινήσεις που έκανε το 2002, κατόρθωσε να "απελευθερώσει" την δυναμική του και να αναδειχθεί όχι μόνο ως ένας από τους κορυφαίους εμπορικούς ομίλους αλλά και από τους πιο υγιείς.

Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι το 2003 η κερδοφορία όλων των επιχειρήσεων του Ομίλου - Π.Κωτσόβολος Α.Ε.Β.Ε., One Way A.E.B.E., Intersport A.E., Fourlis Trade A.E.B.E., Ευρωηλεκτρονική Α.Ε. αλλά και οι δραστηριότητες του εξωτερικού - προήλθε παράλληλα και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των πωλήσεων, στοιχεία τα οποία συγκροτούν την δυναμική του. Και τούτο στην διάρκεια ενός χρόνου όπου ο έντονος ανταγωνισμός είναι το βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά, ιδιαίτερα των ηλεκτρικών συσκευών.

Το μεγάλο γεγονός του Ομίλου στην διάρκεια του 2004 είναι η λειτουργία του νέου καταστήματος ΙΚΕΑ στην περιοχή της Αττικής (Αεροδρόμιο Σπάτων) στις 22 Απριλίου. Η επιτυχία του καταστήματος ΙΚΕΑ της Θεσσαλονίκης προδιαγράφει την πορεία του δεύτερου καταστήματος. Η εταιρεία House Market A.E., στην οποία ανήκουν τα ΙΚΕΑ, στη διάρκεια του 2003 παρουσίασε πωλήσεις ύψους €48 εκατομμυρίων έναντι €40 εκατομμυρίων το 2002.

Συγκεκριμένα, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του ενοποιημένου ισολογισμού του Ομίλου Fourlis, οι πωλήσεις ανήλθαν το 2003 στα €560 εκατ. έναντι €502 εκατ. το 2002. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, προ φόρων και προ δικαιωμάτων μειοψηφίας, ανήλθαν στην διάρκεια του 2003 στα €7,41 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €38,774 εκατ. το 2002. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, προ φόρων και μετά δικαιωμάτων μειοψηφίας, το 2003 διαμορφώνονται στα €3,293 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €18,504 εκατ. το 2002.

Αντίστοιχη ήταν και η πορεία της Π. Κωτσόβολος Α.Ε.Β.Ε. πέρυσι, η εταιρεία που αποτελεί την "ναυαρχίδα" του Ομίλου και τον leader της αγοράς των ηλεκτρικών συσκευών. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ενοποιημένου ισολογισμού, οι πωλήσεις το 2003 ανήλθαν στα €367 εκατ. έναντι €352 εκατ. το 2002 και τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν στα €3,448 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €26,718 εκατ. το 2002. Με βάση τα στοιχεία του απλού ισολογισμού της Π. Κωτσόβολος Α.Ε.Β.Ε. οι πωλήσεις της το 2003 ανήλθαν στα €276 εκατ. έναντι €265 εκατ. το 2002 και τα κέρδη της το 2003 διαμορφώθηκαν στα €11 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €2,67 εκατ. το 2002.

Σε αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης και σημαντική κερδοφορία παρουσίασε το 2003 ο κλάδος χονδρικής πώλησης του Ομίλου, που αποτελείται από τις εταιρείες Fourlis Trade, Ευρωηλεκτρονική, Prime Telecom, Genco Romania, Genco Bulgaria. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου ανήλθαν το 2003 στα €170 εκατ. έναντι €118 εκατ. το 2002 και τα κέρδη του διαμορφώθηκαν στα €5,3 εκατ. έναντι ζημιών ύψους €3,139 εκατ.

Σε αντίστοιχους ρυθμούς κινήθηκαν και οι πωλήσεις της Intersport A.E. που από €13,749 εκατ. το 2002 ανήλθαν στα €24,175 εκατ. το 2003, ενώ οι ζημίες των €432.000 το 2002 μετατράπηκαν σε κέρδη €504.000 το 2003.

Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, την δημιουργία του ΙΚΕΑ στην Αττική αλλά και την προοπτική των Ολυμπιακών Αγώνων - μεταξύ των χορηγών είναι η Samsung, της οποίας εισαγωγέας στην Ελλάδα είναι ο Όμιλος Fourlis - η προαναφερόμενη πορεία του 2003 εφέτος αναμένεται να επιβεβαιωθεί σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

- 2004: Το 2004 ήταν η χρονιά που άλλαξε τη δομή και την μορφή του ομίλου FOURLIS. Τρία σημαντικά γεγονότα χαρακτήρισαν τη χρονιά αυτή.

Τον Απρίλιο του 2004 άνοιξε το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Αθήνα, στην περιοχή του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", το δεύτερο ΙΚΕΑ στην Ελλάδα μετά από το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί από το 2001. Η επιτυχία του καταστήματος εξέπληξε ευχάριστα ακόμη και του πιο δύσπιστους για την επιτυχία του, πράγμα που έκανε ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για το άνοιγμα ενός ακόμη ΙΚΕΑ στην Αθήνα.

Το Μαΐου της ίδιας χρονιάς άνοιξε το πρώτο κατάστημα INTERSPORT στο κεντρικότερο σημείο του Βουκουρεστίου. Η προσέλευση και η αποδοχή από τους καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή αφού την πρώτη μέρα λειτουργίας οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 1.500.

Στη συνέχεια, τον Ιούλιο του 2004 ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με το DIXONS Group για την πώληση της εταιρίας Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ (Κωτσόβολος). Έτσι η FOURLIS Α.Ε. Συμμετοχών συμφώνησε να πωλήσει σε εταιρία του ομίλου DIXONS Group μετοχές που αντιστοιχούν σε ποσοστό 21,5% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ (Κωτσόβολος), που ανήκουν στην ιδία και τη θυγατρική της FOURLIS TRADE AE.

H FOURLIS Συμμετοχών θα διατηρήσει ποσοστό 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Κωτσόβολος, το οποίο θα δικαιούται να πωλήσει στον όμιλο της DIXONS Group σε δύο επιμέρους συναλλαγές από την δεύτερη και τετάρτη επέτειο της ολοκλήρωσης της συμφωνηθείσας μεταβίβασης, αντιστοίχως, και εφεξής, ενώ αντίστοιχα ο όμιλος της DIXONS Group θα δικαιούται να προκαλέσει την αγορά του παραπάνω ποσοστού από την πέμπτη επέτειο της ολοκλήρωσης της συμφωνηθείσας μεταβίβασης και εφεξής.

Μετά από την πώληση μεριδίου συμμετοχής στην Κωτσόβολος, σημειώνεται μετατόπιση του ενδιαφέροντος του ομίλου από τη λιανική πώληση ηλεκτρικών ειδών, στην ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ και στην ενίσχυση των άλλων δραστηριοτήτων με μεγαλύτερα απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, ο όμιλος σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ελλάδα και στην Κύπρο ενώ πρόκειται να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων Intersport σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.

- 2005: Το 2005 επισφράγισε το γεγονός ότι ο Όμιλος Fourlis βρίσκεται σε πορεία ανάπτυξης και κερδοφορίας.

Σημαντικά οικονομικά στοιχεία

Για τη χρονική περίοδο 1/1/2005 – 31/12/2005 ο Όμιλός μας παρουσίασε συνολικές πωλήσεις 407,5 εκατ. συγκρινόμενες με 355,4 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2004. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ήταν 42,8 εκατ. συγκρινόμενα με 31,1 εκατ. το 2004. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων του 2005 ήταν 28,5 εκατ. συγκρινόμενα με 40,7 εκατ. του 2004. Πρέπει να τονισθεί ότι στα κέρδη του 2004 συμπεριλαμβάνονται και κέρδη από την πώληση των μετοχών της εταιρείας «Π. Κωτσόβολος Α.Ε.Β.Ε.».

Δυναμική πορεία των θυγατρικών μας

Όπως γνωρίζετε τα τελευταία 5 χρόνια ο Όμιλος προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις στο χώρο της λιανικής καταναλωτικών προϊόντων.

Η θυγατρική μας House Market A.E. αναπτύσσει τα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Ελλάδα και Κύπρο. Η επιτυχία των δύο πρώτων καταστημάτων είναι εντυπωσιακή και μας ενθαρρύνει για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΙΚΕΑ. Εντός του 2007 θα λειτουργήσουν δύο ακόμα καταστήματα ΙΚΕΑ στην Αθήνα και τη Λευκωσία.

Εξίσου μεγάλη επιτυχία γνωρίζει και η Interport Athletics A.E., η οποία με 24 καταστήματα σε Ελλάδα και Ρουμανία παίζει ηγετικό ρόλο στη λιανική αγορά αθλητικών ειδών. Η επέκταση συνεχίζεται σε Ελλάδα, Ρουμανία καθώς και Βουλγαρία και Κύπρο.

Η χονδρική ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών αντιμετώπισε δυσκολίες το 2005 για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, η δραστηριότητα των κινητών τηλεφώνων Samsung είχε μειωμένη απόδοση σε σχέση με το 2004. Δεύτερον, υποχρεωθήκαμε στη δημιουργία προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις λόγω των σοβαρών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η εταιρεία «Ράδιο Κορασίδης», πελάτης της χονδρικής μας.

Πρέπει να τονίσουμε ότι για πρώτη φορά η δραστηριότητες της λιανικής αποτελούν πάνω από το 50% των συνολικών μας πωλήσεων. Το ποσοστό αυτό θα αυξάνεται συνεχώς λόγω της μεγάλης ανάπτυξης της ΙΚΕΑ και της Intersport.

- 2006: Το 2006 υπήρξε η καλύτερη χρονιά όσον αφορά τα αποτελέσματα του Ομίλου Fourlis. Και οι τρεις κύριοι τομείς δραστηριότητας του Ομίλου ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται στις συνεχείς προσπάθειές μας τόσο για βελτίωση σε λειτουργικό επίπεδο όσο και για την εκπαίδευση και υποκίνηση των ανθρώπων μας με σκοπό να μπορούν να μοιράζονται το κοινό όραμα και τους στόχους μας.

Σημαντικά οικονομικά στοιχεία

Οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 18% φθάνοντας τα 482 εκατ. ευρώ, συγκρινόμενες με 407 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2005. Το EBIDTA σημείωσε αύξηση 40% και έφθασε τα 60,1 εκατ. ευρώ συγκρινόμενο με 42,9 εκατ. ευρώ το 2005. Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αύξηση 51.5% και έφθασαν τα 27,4 εκατ. ευρώ συγκρινόμενα με 18,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2005.

Η πορεία των θυγατρικών μας

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ), με τα δύο καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έφθασε σε συνολικές πωλήσεις τα 200 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12.5% σε σύγκριση με το 2005 και φανερώνοντας τις μεγάλες δυνατότητες της ΙΚΕΑ. Το 2007 η θέση μας στην αγορά θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, με το άνοιγμα των δύο νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ, στην Αθήνα και την Κύπρο.

Η λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT) ξεπέρασε τις προσδοκίες επιτυγχάνοντας πωλήσεις 45,5 εκατ. ευρώ το 2006, δηλαδή αύξηση 43,5% σε σύγκριση με το 2005. Η κερδοφορία επίσης αυξήθηκε φθάνοντας τα 3,3 εκατ. ευρώ. Η επέκταση της INTERSPORT σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την υπάρχουσα αλυσίδα καταστημάτων στη Ελλάδα.

Τέλος, η σημαντική ανάπτυξη του κλάδου χονδρικής οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών SAMSUNG. Οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 19.5% φθάνοντας τα 236 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 24.3%.

Προβλέψεις για το 2007 και το μέλλον

Το 2007 θα είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για τον Όμιλο Fourlis, ειδικά λόγω του ανοίγματος των δύο νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ. Ο Όμιλος, όμως, έχει σημαντικά σχέδια και για το μέλλον, στοχεύοντας στο άνοιγμα επιπλέον καταστημάτων ΙΚΕΑ τα οποία θα καλύψουν την ελληνική επαρχεία έως το 2010 και φυσικά υλοποιώντας τα σχέδιά για τη Βουλγαρία.

Η εταιρία INTERSPORT θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τόσο σε επίπεδο EBITDA όσο και σε επίπεδο δικτύου καταστημάτων.

Τέλος, με την καθοριστική συμβολή της Samsung, ο τομέας της χονδρικής θα εξακολουθήσει να αυξάνει το μερίδιο του στην αγορά τόσο της Ελλάδας όσο και της Ρουμανίας.

- 2008: Ο Όμιλος Fourlis συνέχισε κατά το 2007 την επιτυχημένη και αναπτυξιακή πορεία του. Ο τρεις κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου πέτυχαν τους στόχους τους, τόσο σε ποσοτικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Βελτίωσαν σημαντικά τα μερίδια αγοράς τους και κατέχουν πλέον και οι τρεις την πρώτη θέση στους αντίστοιχους κλάδους.

Κατά το 2007 ο Όμιλος προχώρησε στην αναδιοργάνωση της Fourlis A . E . Συμμετοχών, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία και την σωστότερη εταιρική διακυβέρνηση. Έτσι διαχωρίστηκε η θέση του Εκτελεστικού Προέδρου από αυτήν του Διευθύνοντος Συμβούλου, πρακτική που ακολουθείται πλέον από τις περισσότερες διεθνείς εταιρείες. Σχεδιάστηκε, και υλοποιήθηκε εντός του 2008, πρόγραμμα stock option για τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη. Το πρόγραμμα αυτό έχει σκοπό να συνεισφέρει ουσιαστικά στη δημιουργία και διατήρηση ισχυρής διευθυντικής ομάδας, η οποία θα υλοποιήσει τα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου.

Γενικότερα, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την οργανωτική του αναδιάρθρωση με σκοπό να επικεντρωθεί στην υλοποίηση της ανάπτυξής του στις τέσσερις χώρες που δραστηριοποιείται, Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Σημαντικά οικονομικά στοιχεία
Ο ι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 39% φθάνοντας τα 670 εκατομμύρια ευρώ, συγκρινόμενες με 482 εκατομμύρια ευρώ το 2006. Το EBITDA σημείωσε αύξηση 39% και έφθασε τα 83,4 εκατομμύρια ευρώ, συγκρινόμενο με 60,1 εκατομμύρια ευρώ το 2006. Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αύξηση 68,4% και έφθασαν τα 46,2 εκατομμύρια ευρώ συγκρινόμενα με 27,4 εκατομμύρια ευρώ το 2006.

Η πορεία των θυγατρικών μας

Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού (ΙΚΕΑ) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 26% φθάνοντας τα 252 εκατομμύρια ευρώ και αύξηση κερδών προ φόρων 24%. Εγκαινιάσαμε το νέο μας κατάστημα στη Λευκωσία, του οποίου η αρχική πορεία είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Στις 26 Μαρτίου 2008 άνοιξε το δεύτερο ΙΚΕΑ της Αθήνας και τέταρτο συνολικά. Τα τέσσερα υπάρχοντα καταστήματα σύντομα θα πλαισιωθούν και από τα νέα στην Ελληνική επαρχία καθώς και στη Βουλγαρία. Το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό έχει αναδείξει την ΙΚΕΑ ως το πλέον επιτυχημένο concept στην αγορά. Ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με τεράστιες προοπτικές.

Η λιανική αθλητικών ειδών ( INTERSPORT ) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 29,3% φθάνοντας τα 59 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 69% φθάνοντας τα 5,65 εκατομμύρια ευρώ. Η Intersport επεκτείνεται δυναμικά σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο. Το προϊοντικό μίγμα της Intersport , σε συνδυασμό με την εξειδικευμένη εξυπηρέτηση που προσφέρει μέσα στα καταστήματα, ενισχύουν συνεχώς το μερίδιο αγοράς της εταιρείας.

Ο κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών σε Ελλάδα και Ρουμανία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 52,2% φθάνοντας τα 359 εκατομμύρια ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 11,8 εκατομμύρια ευρώ. Η σημαντική αύξηση αυτή οφείλεται στην τεχνολογική υπεροχή των brands που διανέμονται καθώς και στα ισχυρά δίκτυα διανομής που διαθέτουμε.


History

- 1950-59: The Group dates back to 1950 with the founding of A. Fourlis & CO. O.E. by Anastasios Fourlis, with whom the other three Foulis brothers, Stelios, Yannis and Ilias, began a close cooperation shortly after.

Initially the company imports and sells electrival appliances from Germany, having secured the exclusive representation of leading postwar branded products, such as Junker & Ruh stoves, fan heaters and Kitchen exhaust fans, Linde electric refrigerators and Erres radios.

- 1960-69: In 1965 the company becomes the exclusive distributor of all American-made kitchen exhaust fans. In April 1967 it undertakes to import, assemble and distribute RCA and Westinghouse television sets as well as to assemble TV sets for third parties at the company's plant on Piraeus street.

At the same time it undertakes the distribution of Philco washing-machines.

In 1968, the company is renamed FOURLIS BROS. AEBE and joins the ranks of manufacturers with the introduction of an exhaust fan line which establishes it as a market leader, a position the company maintains to date.

- 1970-79: In 1973, FOURLIS BROS. moves from central Athens to new company-owned facilities located near the 17 km mark on the Athens- Lamia highway. A year later, the company's manufacturing plant is relocated to a neighboring property, where the assembly of TV sets and production of exhaust fans continues unabated.

1975 is yet another milestone year in the company's history marked by an exclusive representation agreement with General Electric regarding home appliances.

Τhree years later, in 1978, the company contracted to assemble and distribute Telefunken TV sets.

- 1980-89: During its fourth decade, FOURLIS BROS. becomes a thriving concern, ranking among the 10 most profitable companies in Greece.

In 1982, the company introduces the NEFF line of home appliances, quickly gaining a leading position in the built-in appliances market. During the same year, due to intense Far-Eastern competition, the assembly of TV sets is discontinued.

In April 1988, anticipating the rapid growth of the Greek stock market, the company's management successfully lists the company on the Athens Stock Exchange.

- 1990-99: The company's fifth decade is a period of rapid expansion into new market sectors. In January 1993, anticipating the growing strength of the retail market and capitalizing on its potential, the company acquires 51% of P. Kotsovolos AEBE, the leading chain of home appliance stores in Greece.

In 1996, favorable political reforms in Eastern Europe facilitate the company's foreign expansion strategy and lead to the establishment of two wholesale appliance subsidiaries, Genco Romania SRL and Genco Bulgaria. In 1997, the company launches One Way Technostores AEBE, a retail computer and mobile telephony store chain. In March 1998, TLF Electroline Ltd. is founded in Cyprus and soon becomes the island's leading wholesale and retail home-appliance company. In May 1998, FOURLIS BROS. completes the acquisition of Radio Athine AEBETE, the third largest electric appliance chain in Greece, while in August it penetrates the Chech market by acquiring Europe Technic SPOL SRO, the country's second largest retail appliance outlet chain, and by founding Genco Chech Ltd.,a wholesale subsidiary.

Intarget S.A. is founded at the end of 1998, focusing on Internet-based business solutions

At the end of 1999, the FOURLIS Group concludes a franchise agreement with Swedish IKEA, regarding home furnishings and appliances for the Greek market.

At the same time, the company undertakes the exclusive representation in Greece of Intersport, the world's largest sporting goods chain. Another milestone was reached with the decision to spin off the company's commercial and industrial operations (incorporating them into the newly formed FOURLIS TRADE), converting, as of 1/1/2000, the parent enterprise into a holding company able to further develop operational synergies between Group members.

- 2000: In 2002 FOURLIS GROUP completed 50 years of creative activity. Simultaneously, in 2002 the final company's structure is formed and the parent company FOURLIS HOLDINGS SA controls a significant number of subsidiaries.

The GROUP's basic activity is to develop wholesale and retail networks of distributing consumer goods. Among these goods are electrical household appliances, electronic products, telecommunications equipment, clothing, furniture and other household accessories.

In 2000 almost all the mature companies of the Group had a very positive year as far as market shares and profits are concerned.

P. KOTSOVOLOS AEBE, RADIO ATHINAE ABETE and FOURLIS TRADE SA marked a remarkable improvement in their sales and profits. EUROELECTRONIKI SA and ONE WAY are making great efforts to establish themselves to the difficult IT and telecommunications market and are not still profitable.

The new companies of the Group in Greece and abroad mark good results. These companies are expected to play an important role in the development of the Group.

The new activities in the fields of household equipment represented by IKEA and that of athletic goods represented by INTERPSORT are also of great importance to the Group. The above activities are to double the sales and the profits of the Group soon.

The 2002 unfavorable conditions in the Athens Stock Exchange did not allow our stock to mark a positive course despite the great improvement of the Group's results.

In 2001 the market of consumer goods is expected to be stable and will probably mark a decline. Generally this is a development that may possibly affect the short-term results of commercial enterprises.

Nevertheless, the multidimensional structure of the Group in combination with the very important Greek and foreign brands that represents (IKEA, INTERSPORT, KOTSOVOLOS, GENERAL ELECTRIC, SAMSUNG etc) guarantee our medium term development.

- 2001: 2001 was a year of very important developments for Fourlis Group of Companies.

In 2001 the first IKEA store, which belongs to our 100 % subsidiary HOUSE MARKET S.A. and is situated at Pilea of Salonica, opened its doors to Greek consumers. The store's course so far is beyond all expectations and this is a fact that strengthens our optimism for the stores that will follow.

INTERSPORT ATHLETICS SA, another subsidiary of FOURLIS GROUP, completed its first development phase with 14 sportswear stores. INTERSPORT ATHLETICS SA already holds the greatest market share as well as the best prospect in its field.

FOURLIS TRADE SA and EUROELECTRONICS SA, our subsidiaries in the field of electric and electronic products also had a very positive course and the brands they represent such as Samsung, General Electric, Ariston, Korting etc continue to improve their market share.

P. KOTSOVOLOS SA, RADIO ATHINAE SA and ONE WAY SA, as opposed to our other subsidiaries, faced great difficulties during 2001. KOTSOVOLOS & RADIO ATHINAE were greatly hit by a recession in the electric appliances market. Their management decided to proceed to their radical reorganization in 2002 so as the two companies to keep their leading position and to become profitable again in 2003. ONE WAY faced similar problems with all retail companies of computers and mobile telecommunications. It was decided that until June 2002 the structure of ONE WAY shops should be totally changed so as ONE WAY to play not only an important but also a profitable role in this market.

Due to the above, FOURLIS GROUP's sales for 2001 reached € 462,5 million (drs 157,6 billion) compared to € 506,1 million (dhs 172,5 billion) in 2002, marking a fall of 8,6 %.

The consolidated net profits of the GROUP reduced to € 2,46 million (drs 840 million) compared to € 17,6 million nghouse television sets as well as to assemble TV sets for third parties at the company's plant on Piraeus street.



At the same time it undertakes the distribution of Philco washing-machines.



In 1968, the company is renamed FOURLIS BROS. AEBE and joins the ranks of manufacturers with the introduction of an exhaust fan line which establishes it as a market leader, a position the company maintains to date.



- 1970-79: In 1973, FOURLIS BROS. moves from central Athens to new company-owned facilities located near the 17 km mark on the Athens- Lamia highway. A year later, the company's manufacturing plant is relocated to a neighboring property, where the assembly of TV sets and production of exhaust fans continues unabated.



1975 is yet another milestone year in the company's history marked by an exclusive representation agreement with General Electric regarding home appliances.