You are here

Εταιρικό Προφίλ

MINOA

MINOAN LINES S.A.

Minoan Lines SA
Διεύθυνση25ης Αυγούστου 17
Ταχ. Κωδ.: 722 02
Ηράκλειο
Τηλέφωνο0030 2810 399800
Φαξ0030 2810 330308
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο[email protected]
Ηλεκτρονική Διεύθυνσηwww.minoan.gr
ISINGRS296273006
Διοικητικό Συμβούλιο
Πρόεδρος/ChairmanEmanuele Grimaldi
Διευθύνων Σύμβουλος/Managing DirectorΑντώνης Μανιαδάκης
Αντιπρόεδρος/Vice ChairmanΜιχάλης Χατζάκης
Μέλος/DirectorΚωνσταντίνος Μαμαλάκης
Μέλος/DirectorGianluca Grimaldi
Μέλος/DirectorDiego Pacella
Μέλος/DirectorPaul Kyprianou
Μέλος/DirectorΓεώργιος Παπαγεωργίου
Μέλος/DirectorMario Fuduli
Secretary
'ΟνομαΚώστας Χρονιάρης
Διεύθυνση25ης Αυγούστου 17
Ταχ. Κωδ.: 722 02
Ηράκλειο
Tel0030 2810 399800
Φαξ0030 2810 330308
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Url
Ελεγκτής
'ΟνομαPricewaterhouseCoopers S.A.(Ελλάδος)
ΔιεύθυνσηΛεωφ. Κηφισίας 268
152 32 Χαλάνδρι
Αθήνα, Ελλάδα
Σύμβουλοι Χρηματιστές
'Ονομα
Διεύθυνση
Νομικός
'Ονομα
Διεύθυνση
Ιστορικό

1972: Στις 25 Μαΐου, με ιδρυτικό κεφάλαιο 40.000.000 δρχ. τίθενται οι βάσεις για την ίδρυση της Minoan Lines, της μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας.

1974: Η Minoan Lines εισέρχεται δυναμικά στην ελληνική ακτοπλοΐα. Aποκτάται το F/B Μίνως και στις 5 Ιουλίου πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι από τον Πειραιά για το Ηράκλειο. Η θαλασσοκρατία της Μinoan Lines έχει μόλις αρχίσει.

1976: Το δεύτερο πλοίο της εταιρείας το ταχύτατο και σύγχρονο F/B Αριάδνη δίνει το στίγμα του δυναμισμού της Minoan Lines. Τα καθημερινά δρομολόγια από και προς την Κρήτη είναι πλέον γεγονός.

1978: Το F/B Κνωσός μπαίνει στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς. Το F/B Μίνως αρχίζει δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Τα δύο κύρια κρητικά λιμάνια συνδέονται πια καθημερινά με την ηπειρωτική Ελλάδα.

1981: Το μεγάλο βήμα της Minoan Lines. Η εταιρεία βάζει πλώρη για τη διεθνή αγορά. Το F/B Ελ Γκρέκο ξεκινά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα, ανοίγοντας νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες.

1985: Με εδραιωμένη τη θέση τους στη ναυτιλιακή αγορά η Minoan Lines αρχίζει πλέον την ανανέωση του στόλου της. Ένα νέο F/B, το Φαιστός, έρχεται να αντικαταστήσει το F/B Μίνως.

1986: Η Minoan Lines επεκτείνει τη δραστηριότητα της. Το Ro/Ro Αγία Γαλήνη που δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιά, δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς, με τον πιο σίγουρο και ασφαλή τρόπο, μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων, ψυγείων, βυτιοφόρων και ειδικών φορτίων με εύφλεκτα υλικά.

1987: Η γραμμή Πάτρα-Αγκώνα γίνεται ''διπλή.'' Η διαρκώς αυξανόμενη προτίμηση του επιβατικού κοινού στη Minoan Lines επιβάλλει στην εταιρεία τη δρομολόγηση ενός ακόμη πλοίου, του F/B Φαίδρα (ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού πλοίου).


1988: Το τρίτο πλοίο της Minoan Lines στη γραμμή Πάτρα-Αγκώνα είναι γεγονός. Το F/B Κίνγκ Μίνως κάνει ακόμα πιο πλούσια τα δρομολόγια για την Ιταλία και η Minoan Lines βάζει πλώρη για την κορυφή.

1990: Μια ακόμα πρωτιά για τη Minoan Lines. Δρομολογείται το F/B Αριάδνη στη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία - Τουρκία ενώνοντας έτσι τα παράλια της Ιωνίας με την Ελλάδα και την Ευρώπη. Το υπερσύγχρονο F/B Ν. Καζαντζάκης δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς και η Minoan Lines θέτει νέα δεδομένα ποιότητας στη γραμμή αυτή.

1991: Για μια ακόμη φορά η Minoan Lines αλλάζει τα δεδομένα στην επιβατηγό ναυτιλία με το νέο υπερσύγχρονο F/B Δαίδαλος που δρομολογείται στις διεθνείς γραμμές Πάτρα-Αγκώνα. Την ίδια επίσης χρονιά η Minoan Lines ενώνει και την Κρήτη με την Αγκώνα και τη Δυτική Ευρώπη με το ανανεωμένο F/B Ελ Γκρέκο.

1992: Τη χρονιά αυτή η Minoan Lines καινοτομεί ακόμα μια φορά, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού για την Ιταλία στις 24 ώρες. Το νέο και υπερσύγχρονο F/B Ερωτόκριτος κάνει πιο άνετο και πιο γρήγορο το ταξίδι, ενώ με την νέα υπηρεσία Camping on board που πρώτες η Minoan Lines προσφέρει, δίνουν μια επιπλέον δυνατότητα σε επιβάτες που ταξιδεύουν με το τροχόσπιτο ή το camper τους.

1993: Είναι η χρονιά που αρχίζει να εφαρμόζεται το πιο φιλόδοξο, για την εταιρεία, επενδυτικό πρόγραμμα. Η ναυπήγηση του πλέον σύγχρονου, σύμφωνα με τις νέες εξελιγμένες προδιαγραφές ασφάλειας, ταχύτητας και πολυτέλειας πλοίου, του Highspeed Ferry Αρετούσα, φέρνει τη Minoan Lines για μια φορά ακόμη, στην πρώτη θέση μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων της ελληνικής ναυτιλίας.

1994: Το ιστορικό κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στο Ηράκλειο, που είχε υποστεί ολοκληρωτική καταστροφή από τους βομβαρδισμούς του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, περνά στην ιδιοκτησία της εταιρείας όπου και στεγάζει πλέον τη διοίκηση και όλες τις υπηρεσίες των Κεντρικών της Γραφείων.

1995: Παραλαμβάνεται το πρώτο νεοναυπηγημένο πλοίο, το υπερσύγχρονο Highspeed Ferry Αρετούσα και γίνεται το ενδέκατο πλοίο αλλά και η ναυαρχίδα του στόλου της εταιρείας. Η Πάτρα και η Αγκώνα απέχουν τώρα, 22 μόνο ώρες! Η πολυτέλεια των κρουαζιερόπλοιων σε τακτικές γραμμές ανταμείβεται με την αθρόα εμπιστοσύνη και προτίμηση του επιβατικού κοινού.

1996: Το επενδυτικό πρόγραμμα της Minoan Lines "ταράζει" εκ νέου τα νερά της Μεσογείου. Με τα νέα Highspeed Ferries που παραγγέλνονται, Ίκαρος και Πασιφάη, με συνολικό ύψος επένδυσης 56 δις. δρχ., ανοίγονται νέοι ορίζοντες για το μέλλον.

1997: Το H/S/F Ίκαρος στις 5 Μαΐου καθελκύεται στα νερά Νορβηγικών ναυπηγείων και φτάνει στην Ελλάδα μέσα σε κλίμα μεγάλης υπερηφάνειας και ενθουσιασμού. Την ίδια χρονιά η Minoan Lines ιδρύει από κοινού με άλλους Έλληνες εφοπλιστές και επιχειρηματίες τη Μinoan Lines Highspeed Ferries, και αμέσως δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς - Κυκλάδες το υπερσύγχρονο Catamaran Ferry Highspeed 1 και το F/B Αριάδνη.

1998: Nέο ρεκόρ για τη Minoan Lines. H εταιρεία εισάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και η καθολική συμμετοχή και εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού, συμβάλλει στο σχεδιασμό ακόμα πιο φιλόδοξων επενδυτικών προγραμμάτων.

Το τρίτο Highspeed Ferry της εταιρείας, το Πασιφάη παραδίδεται στη Minoan Lines και μαζί με τα H/S/Fs Ίκαρος και Αρετούσα αντιπροσωπεύουν με 80 δις δρχ. τη μεγαλύτερη επένδυση μέχρι τώρα στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Την ίδια χρονιά ένας ακόμα φιλόδοξος στόχος μπαίνει σε εφαρμογή. Τα ταχύτερα, πολυτελέστερα και μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο αρχίζουν να κατασκευάζονται στην Ιταλία για λογαριασμό της Minoan Lines. Τα Highspeed Ferries, Κνωσός Παλάς και Φαιστός Παλάς θα μειώσουν την ταχύτητα από τον Πειραιά στο Ηράκλειο σε 6 μόνο ώρες!!! Σχεδιαστής τους; Το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο "De Jorio".

Οι φιλοδοξίες όμως της εταιρείας "δεν βρίσκουν λιμάνι". Δύο ακόμα ταχύτατα Highspeed Ferries για τις γραμμές της Αδριατικής παραγγέλνονται στην Ιταλία.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπει ακόμα δύο Highspeed Ferries. Τα Ro-Pax Ferries που παραγγέλνονται στο ναυπηγείο Samsung της Ν. Κορέας θα είναι σε θέση να αναπτύσσουν υπηρεσιακή ταχύτητα 28,5 κόμβων!!!

Η Minoan Lines όμως μεγαλώνει ακόμη πιο πολύ. Αποκτά το 70% της εταιρείας Ceres Hydrofolis και διευρύνει τη στρατηγική της ανάπτυξη.

Στο τέλος του 1998 επιβεβαιώνεται για μια φορά ακόμη η εμπιστοσύνη του επενδυτικού κοινού η Minoan Lines αφού σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου από τους υφιστάμενους μετόχους αντλούνται 3 δις δρχ.

1999: Είναι η χρονιά της δημιουργίας μια νέας μεγάλης εταιρείας. Της HELLAS FLYING DOLPHINS, που προκύπτει από την κοινοπραξία CERES HYDROFOILS, της MINOAN LINES HIGHSPEED FERRIES και της Minoan Lines.

Η AIR GREECE και η AEGEAN AIRLINES συνεργάζονται και δημιουργούν τη μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα.

Η στιγμή της απογείωσης έχει φτάσει για τη Minoan Lines. Μετά τη συνεργασία και τελικά συνχώνευση των δύο αεροπορικών εταιριών, τη Minoan Lines βρίσκει να κατέχει ένα μεγάλο πακέτο των μετοχών της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας AIR GREECE. Έτσι, η δυνατότητα προσφοράς υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών στο επιβατικό κοινό αποκτά νέα διάσταση.

Παραγγέλνεται ένα ακόμη HIGHSPEED FERRY στα ναυπηγεία SAMSUNG και δύο ακόμη HIGHSPEED FERRIES στα Ιταλικά ναυπηγεία FINCANTIERI, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος του επενδυτικού προγράμματος από το 1995, σε 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

2000: Τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιοτικής μεταφοράς επιβατών από τη Minoan Lines πιστοποιούνται πλέον και επίσημα. Η πιστοποίηση κατά ISO 9002 από την Germanischer Lloyd στην Ελλάδα γίνεται πλέον από την επίσημη πολιτεία και αφορά την Ασφαλή και Ποιοτική Μεταφορά Επιβατών και Οχημάτων δια Θαλάσσης.


Καθελκύεται ένα ακόμη Highspeed Ferry, το Προμηθέας, από τα ναυπηγεία Samsung και παραγγέλνεται ένα ακόμη, με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Παραλαμβάνεται από τα ναυπηγεία Fincantieri ένα ακόμη Highspeed Ferry, το Κνωσός Παλάς, ένα από τα πλέον σύγχρονα πλοία στον κόσμο.

2001: Το φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα της Minoan Lines εξελίσσεται απρόσκοπτα, με την παραλαβή ενός ακόμη νεότευκτου Ηighspeed Ferry, του Προμηθέας, το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάτρα - Κέρκυρα - Ηγουμενίτσα - Βενετία.

Πωλείται το F/B Ν. Καζαντζάκης, το οποίο εξυπηρετούσε τη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς - Ηράκλειο. Έτσι, ακολουθείται πιστά, το στρατηγικό πρόγραμμα των Μινωικών Γραμμών που ως βασικό στόχο έχει την πλήρη ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου.

Λίγους μήνες μετά, παραλαμβάνεται από τα ναυπηγεία Fincantieri το αδελφό πλοίο του Highspeed Ferry Knossos Palace, το Festos Palace. Το τελειότερο δίδυμο της ελληνικής ακτοπλοΐας δρομολογείται στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς - Ηράκλειο, παρέχοντας στο επιβατικό κοινό μοναδική πολυτέλεια, υπερσύγχρονες υπηρεσίες και ταχύτητα.

Μετά την παραλαβή του νεότευκτου πλοίου Highspeed Ferry Festos Palace, ανακοινώνεται η στρατηγική συνεργασία των Μινωικών Γραμμών με τον μεγαλύτερο ιδιωτικό όμιλο ναυτιλιακών εταιρειών της Ιταλίας, Grimaldi. Με τη συνεργασία αυτή, οι Μινωικές Γραμμές θα επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους, πέρα των γραμμών της Αδριατικής, στο χώρο της Δυτικής Μεσογείου, συνδέοντας τη Δυτική Ιταλία με την Τυνησία σε πρώτη φάση, και στη συνέχεια με Γαλλικά λιμάνια της Μεσογείου.

Η πορεία των Μινωικών Γραμμών προς την επιτυχία συνεχίζεται με την παραλαβή του Highspeed Ferry Ωκεανός από τα ναυπηγεία Samsung, το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Βενετία.

2002: Η Minoan Lines συνεχίζοντας το επενδυτικό της πρόγραμμα παραλαμβάνει στις 10 Μαΐου 2002 το H/S/F Ευρώπη Παλάς από τα ναυπηγεία Fincantieri της Ιταλίας. Πρόκειται για ένα ακόμη υπερσύγχρονο πλοίο, που έρχεται να ενισχύσει τη θέση της εταιρείας στις γραμμές της Αδριατικής και να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ελληνικής ακτοπλοίας αλλά και στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας μας.

Το H/S/F Ευρώπη Παλάς, το οποίο ξεκίνησε τα δρομολόγια του την Τρίτη 14 Μαΐου 2002 στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα, είναι το τέταρτο και τελευταίο πλοίο που παραλαμβάνει η Μinoan Lines από τα ναυπηγεία Fincantieri της Ιταλίας, ενώ αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2002 η παραλαβή του H/S/F Αριάδνη Παλάς από τα ναυπηγεία SAMSUNG της Νότιας Κορέας.

Με την παραλαβή και του H/S/F Αριάδνη Παλάς ολοκληρώνεται ένα σημαντικό και αξιόλογο επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής 7 νέων πλοίων, συνολικού ύψους 670 εκατ. Ευρώ και η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα περίοδο, έχοντας ανανεώσει πλήρως το στόλο της με νεότευκτα πλοία, που συνδυάζουν τις μεγάλες ταχύτητες με την άνεση και την πολυτέλεια στα ταξίδια.

Στις 31.5.2002 ξεκίνησε τα δρομολόγια του το H/S/F Αριάδνη Παλάς πρώην Ωκεανός στη νέα γραμμή ΓΕΝΟΒΑ - ΜΑΛΤΑ - ΤΥΝΗΣΙΑ, που επεκτείνεται η Minoan Lines σε συνεργασία με τον Ιταλικό όμιλο Grimaldi.

2003: Παρά το ευμετάβλητο διεθνές οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και την επίδρασή του στην εσωτερική αγορά, η διοίκηση της Minoan Lines πέτυχε το 2003 να ισχυροποιήσει τη θέση της εταιρίας και ταυτόχρονα να υλοποιήσει τη στρατηγική απόφαση για δραστική μείωση του τραπεζικού δανεισμού και την επαναφορά της εταιρίας σε πορεία κερδοφορίας. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής συγκαταλέγονται και οι πωλήσεις των H/S/F PROMETHEUS και H/S/F OCEANUS.

Με στόχο την πληρέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η εταιρία υλοποίησε μέσα στο 2003 δύο νέες, πρωτοποριακές και άκρως πελατοκεντρικές υπηρεσίες: τις κρατήσεις και πληρωμή εισιτηρίου μέσω τηλεφώνου και την κράτηση μέσω Internet.

Τον Αύγουστο του 2003 η Minoan Lines πιστοποιήθηκε σε όλα τα πλοία νέας τεχνολογίας, με το σύστημα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων HACCP, στο πλαίσιο των μέτρων που εφαρμόζονται, προκειμένου να προστατευτεί η υγιεινή των τροφίμων και κατά συνέπεια να διασφαλιστεί και να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους επιβάτες μέσα στα πλοία της εταιρίας. Η Minoan Lines είναι η μοναδική εταιρία στον κλάδο που έχει πιστοποιηθεί με το σύστημα αυτό.

2004: Με ιδιαίτερη επιτυχία η διοίκηση της Minoan Lines, εφαρμόζοντας αυστηρά τη στρατηγική που έχει χαράξει, κατάφερε να πετύχει θεαματική αύξηση στη λειτουργική κερδοφορία καθώς και εντυπωσιακή βελτίωση σε όλους τους χρηματοοικονομικούς δείκτες.

Έχοντας πρωταρχικό μέλημα την καλύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού η Minoan Lines υλοποιεί ένα καινοτόμο πελατοκεντρικό πρόγραμμα τακτικών επιβατών με την ονομασία «Minoan Εν Πλω». The Minoan Lines Club!

Επικεντρώνοντας τις επιχειρηματικές δραστηριότητές στον αμιγώς ναυτιλιακό τομέα η εταιρία συμφώνησε την πώληση της συμμετοχής της στην Αεροπορία Αιγαίου (Aegean).

Αύξηση της συμμετοχής της Minoan Lines σε 33,31% με αγορά μετοχών της Hellas Flying Dolphins.

History

1972: The course to success is set on May 25, 1972 with the signing of the company's Articles of Association featuring a registered capital of 40 million Greek Drachmas.

1974:Minoan Lines creates quite a stir by entering the competition in the marine sector. F/B Minos is purchased the same year and deployed on Heraklion - Piraeus route, on July 5. The reign of the seas by Minoan Lines has already begun

1976: The second ship of Minoan Lines, the ultra- fast & modern F/B Ariadne becomes the flagship of Minoan Lines' dynamism. Daily services to and from Crete are now a reality.

1978:F/B Knossos is deployed on Heraklion - Piraeus route, F/B Minos is deployed on Piraeus - Chania route. The two major ports of Crete are linked daily to the mainland of Greece .

1981:Minoan Lines takes a big step. The company decides to enter the international competition. F/B El Greco inaugurates the company's services to Ancona (Italy) from the Greek port of Patras. New enterprising horizons are opening up.

1985: Having established its position in the shipping market, Minoan Lines decides to renew its fleet. This starts with the replacement of F/B Minos by F/B Festos.

1986: Expansion of activities: the company deploys Ro-Ro Agia Galini on the Heraklion - Piraeus route for the safe and secure transport of long vehicles, trucks, and tank-tracks carrying all kinds of load.

1987: One more ship is added to the Patras-Ancona route. In response to the increasing demands for this particular service, Minoan Lines deploys the modern, within the European standards, F/B Fedra on the Patras-Ancona route.

1988: Minoan Lines deploys a third ship, F/B King Minos, on the Patras-Ancona route. With this ship the company sharpens competition and claims the top position in the market.

1990: Minoan Lines takes one more step further: the F/B Ariadne is deployed on the route Greece-Italy-Turkey, thus joining the coast of Ionia with Greece and Europe.
By deploying F/B Kazantzakis on the Heraklion-Piraeus route, Minoan Lines establishes the quality standards for this service.

1991 The deployment of the state-of-the-art F/B Daedalus on the Patras-Ancona route creates quite an impact in the passenger shipping sector. During that year, Minoan Lines links Crete with Ancona and Western Europe with the refurbishment of F/B El Greco.

1992: Minoan Lines is characterized as a pioneer in the shipping sector by covering its service performance to Italy in just 24 hours. The new and modern F/B Erotocritos combines speed and comfort while she also offers a new service -- Camping On Board -- addressing the needs of passengers traveling in their camper, caravan or trailer.

1993: This year marks the beginning of the most ambitious investment plan for the company - the building of a state-of-the-art fleet with highly sophisticated features combining safety with speed and comfort. The chain of High Speed Ferries starts with the H/S/F Aretousa securing for the company the top position in the list of the major players in the Greek passenger shipping sector.

1994: A national heritage building in the city of Heraklion, property of the National Bank of Greece, is purchased by Minoan Lines and refurbished in a most elegant manner to function as the company's Headquarters and house its administrative operations. The building had suffered considerable damage during World War II.

1995: With this delivery of H/S/F Aretousa the first newbuilding vessel, the company now owns eleven ships. Comfort, luxury, safety and speed, of H/S/F Aretousa portray Minoan Lines' dominant and competitive role in the shipping sector worldwide. The service from Patras to Ancona is now cut down to 22 hours only! The response of the public is amazing.

1996: The ambitious investment plan of Minoan Lines "shocks" the status quo in the Mediterranean coastal shipping sector. By ordering H/S/Fs Ikarus and Pasiphae the company's investment capital rises to 56 billion Greek Drachmas.

1997: The H/S/F Ikarus is launched in Sweden on May 5th and arrives with great pride and enthusiasm in Greece, from the FOSEN shipyard in Norway. In cooperation with other Greek ship-owners Minoan Lines establishes the company, Minoan Lines Highspeed Ferries S.A. during the same year. The Catamaran Ferry Highspeed 1 and F/B Ariadne are deployed on the Piraeus-Cyclades route.

1998: Minoan Lines sets a new record with its listing in the Athens Stock Exchange. The response from the public is unprecedented and inspires the company for even more ambitious investment plans.

The third Highspeed Ferry, H/S/F Pasiphae, is delivered. Along with H/S/Fs Ikarus and Aretousa, the total investment value of the company is now in the range of 80 billion Greek Drachma, the greatest in the Greek maritime sector ever.

One more ambitious goal is set in motion: the building of two more H/S/Fs, Knossos Palace and Festos Palace in Italy. These two identical vessels consist an unrivalled pair and can be characterized as the fastest, largest, and most luxurious ferries of their kind worldwide. Their competitive speed advantage enables them to cover the distance from Heraklion to Piraeus in just 6 hours.

However, the ambitions of the company are virtually unlimited. Two more highspeed ferries are ordered to Italian shipyards for scheduled service in the Adriatica Sea. These ferries were commissioned to the reputed designers "De Jorio".

The investment project of Minoan Lines includes two more high speed ferries (Ro-Pax). These were commissioned to SAMSUNG shipyards of South Korea and are designed with an operational capability of 28.5 NM/hour.

By the end of 1998 the company resources 3 billion Greek Drachma from existing shareholders to increasing its share capital. There is no denying that the company commands the trust of the investment public.

1999: The image of Minoan Lines is that of a new, vibrant and great company.
It is the year of unprecedented growth. Hellas Flying Dolphins emerges from the joint venture of Ceres Hydrophils, Minoan Lines Highspeed Ferries and Minoan Lines.

Air Greece and Aegean Airlines pull their forces together to create the biggest air carrier in Greece.

After the strategic alliance and eventually merge of the two airlines, Minoan Lines becomes one of the major shareholders in Aegean Airlines. The company wields greater leverage in the market by offering combined services to the public.

One more Highspeed Ferry is on order with SAMSUNG shipyards and two more on Ficantieri (Italian shipyards), thus raising the cost of company's investments to 1 billion USD since 1995.

2000: Public consensus regarding the safety and quality standards is now officially ratified. The company is certified per ISO 9002 by the Greek State representing the Germanischer Lloyd organization. This certification is an acknowledgement of the company's Safe and Quality of Passenger/Vehicle Transport at Sea.

H/S/F Prometheus is launched at SAMSUNG shipyards and one more highspeed vessel is placed on order with the same Korean shipbuilders.

H/S/F Knossos Palace, a modern and fast ferry worldwide, is delivered by the Italian shipbuilder Ficantieri.

2001: The ambitious investment program of Minoan Lines is advancing in full speed with the delivery of H/S/F Prometheus deployed on the Patras-Corfu-Igouenitsa-Venice route.

F/B Kazantzakis, which was deployed on the Heraklion - Piraeus route was sold. By selling older vessels, the company's vision in renewing its fleet is progressing fast.

H/S/F Festos Palace, a sister ferry to H/S/F Knossos Palace, is delivered from Ficantieri shipyards. The "unrivalled" pair was deployed on the Heraklion - Piraeus route altering drastically the quality of services provided, combining luxury, speed and safety.

Minoan Lines announces its cooperation with the leading Italian Maritime Shipping Group Grimaldi as soon as the H/S/F Festos Palace is received. This cooperation provides new opportunities in Minoan Lines' strategy to expand beyond the Adriatic Sea in new European routes, linking Italy (port of Genoa) with Tunisia and Malta, followed by a further expansion into the French port of Marseille.

The course to success continues with the delivery of H/S/F Oceanus from SAMSUNG shipyards. This ferry is deployed on the Patras-Igoumenitsa-Venice route.

2002: Minoan Lines' investment program is proceeding as planned with the delivery of H/S/F EUROPA PALACE on Friday, May 10, 2002 from the Italian shipyards of FINCANTIERI. H/S/F EUROPA PALACE is another addition of an ultra modern highspeed ferry to the company's fleet, strengthening the company's position in the Adriatic market and contributing to the further upgrading of the Greek shipping sector.

The H/S/F EUROPA PALACE, the sister vessel of the H/S/F OLYMPIA PALACE, is the fourth and last ultra modern passenger ferry for Minoan Lines from the Italian shipyards of FINCANTIERI. The vessel has being deployed on the Patras - Igoumenitsa - Ancona sea route on May 14th, 2002.

Following the delivery of the H/S/F ARIADNE PALACE in the near term from the shipyards of SAMSUNG HEAVY INDUSTRIES, the ambitious and very important investment program with the construction of 7 new vessels of total cost 670 million will be completed, and the Company will enter this new era with a fully fleet of vessels combining speed, comfort and luxury on board.

The deployment of H/S/F ARIADNE PALACE 1. (ex. H/S/F OCEANUS) on the new sea route Genoa - Malta - Tunis, on May 31, 2002, opens up new business horizons for Minoan Lines on the West Mediterranean with the strategic cooperation with the Italian GRIMALDI group.