You are here

Βραζιλία: Πράσινο φως από Μπολσονάρου για εξαγορά της Εμπράερ στη Μπόινγκ

11/01/2019 07:09

Ο ακροδεξιός νέος Πρόεδρος της Βραζιλίας, ο Ζαίχ Μπολσονάρου, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι δεν θα εναντιωθεί στην εξαγορά του σημαντικότερου τμήματος της βραζιλιάνικης κατασκευάστριας αεροσκαφών Embraer από τον αμερικανικό γίγαντα του τομέα, τη Boeing, αφού όπως διαβεβαίωσε με τη συμφωνία που προωθείται "προστατεύονται" τα συμφέροντα της χώρας του.
 
Ο Μπολσονάρου, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του την 1η Ιανουαρίου, αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως σε αυτό το σχέδιο. Το τίμημα της εξαγοράς υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 5,2 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια,  έπειτα από μια συνεδρίαση του Υπουργικού του Συμβουλίου, όπως αναφέρει ανακοίνωση.
 
Αμέσως μετά την άνοδό του στην προεδρία ο πρώην λοχαγός είχε εκφράσει ανησυχία ότι η Μπόινγκ θα μπορούσε να αποκτήσει όλη την Εμπραέρ εάν η συμφωνία εγκρινόταν με τους όρους που προτείνονταν. Όμως την Πέμπτη, η ανακοίνωση που διένειμαν στα μέσα ενημέρωσης οι υπηρεσίες του υπογράμμισε πως η συμφωνία "προστατεύει την εθνική κυριαρχία (της Βραζιλίας) και τα εθνικά (της) συμφέροντα".
 
Η Εμπραέρ θα παραχωρήσει το 80% της πλέον κερδοφόρας διεύθυνσής της που κατασκευάζει εμπορικά αεροσκάφη στην Μπόινγκ. Κατά την κυβερνητική ανακοίνωση, το νέο στοιχείο στη συμφωνία είναι ότι οι διοικήσεις υπόσχονται να "διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στη Βραζιλία στο σημερινό τους επίπεδο".
 
Η εξαγορά της Εμπραέρ από την Μπόινγκ ακολουθεί την αντίστοιχη συμφωνία της Airbus, μεγάλης ανταγωνίστριας της Μπόινγκ, για την εξαγορά του τμήματος της Bombardier (άμεση ανταγωνίστρια της Εμπράερ), το οποίο κατασκευάζει εμπορικά αεροσκάφη.
 
Αν και Εμπραέρ, η τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο πίσω από την Μπόινγκ και την Έαρμπας, με τζίρο έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων και 16.000 εργαζόμενους, ιδιωτικοποιήθηκε το 1994, η κυβέρνηση διατήρησε δικαίωμα βέτο (ή τη λεγόμενη "χρυσή μετοχή") ως προς τις αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα.
 
Η εταιρεία παράγει μια ευρεία γκάμα πολιτικών αεροσκαφών, στρατιωτικών αεροπλάνων - η συγκεκριμένη διεύθυνσή της θα εξαιρεθεί από τη συμφωνία με τη Μπόινγκ - καθώς και πολυτελών ιδιωτικών τζετ που προτιμούν κυρίως επιχειρηματίες.

ΚΥΠΕ