You are here

Το ΙδΕΚ βράβευσε τους νικητές/τριες των Μαθητικών Διαγωνισμών Έρευνας και Καινοτομίας 2018 - 2019

12/06/2019 15:15

Στόχος η ανάπτυξηερευνητικής κουλτούρας σε όλες τις βαθμίδεςτης εκπαίδευσης

Την ευκαιρία να εμβαθύνουν στις διαδικασίες της έρευνας και της καινοτομίας, έδωσαν σε εκατοντάδες μαθήτριες και μαθητές δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων και τεχνικών σχολών της Κύπρου, το Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΙδΕΚ) και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, μέσα από τους Διαγωνισμούς «Μαθητές και Μαθήτριες στην Έρευνα» (ΜΕΡΑ) και «Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» (ΤΕΚΕ).
Σε ειδικήτελετή, που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία στη Λευκωσία, την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019, απονεμήθηκαν συνολικά 38 βραβεία, έπαινοι και εύφημες μνείες, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία από ολόκληρη την Κύπρο,που διακρίθηκαν στους Διαγωνισμούς ΜΕΡΑ και ΤΕΚΕ της περιόδου 2018-2019.Στους νικητές και τις νικήτριες απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες και ονομαστικά διπλώματα, ενώ στα σχολεία τους διατέθηκαν χρηματικά ποσά προς ενίσχυση των ερευνητικών τους δραστηριοτήτων. Παράλληλα, στο χώρο της εκδήλωσης λειτούργησε έκθεση, όπου παρουσιάστηκαν όλες οι βραβευμένες κατασκευές του διαγωνισμού ΤΕΚΕ.

Σε χαιρετισμό του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, τον οποίο μετέφερε στην εκδήλωση η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, αναφέρεται ότι το Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στην ανάπτυξη της ερευνητικής κουλτούρας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στην ενίσχυση της γνώσης και να καταστεί εργαλείο μετασχηματισμού της διδακτικής πρακτικής. «Οι δεξιότητες που αποκομίζουν οι μαθητές μας, αλλά και οι γνώσεις και εμπειρίες μέσα από τους Διαγωνισμούς αυτούς, τις συνεργασίες με ερευνητικά ιδρύματα αλλά και ερευνητές, είναι ανεκτίμητες», ανέφερε η Δρα Μιχαηλίδου, η οποία ευχαρίστησε θερμά το ΙδΕΚ και το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου καισυνεχάρη τους βραβευθέντες και όλους όσοι συμμετείχαν στους Διαγωνισμούς.

Ο Επικεφαλής Επιστήμονας και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙδΕΚ, κ. Κυριάκος Κόκκινος, υπογράμμισετην ανάγκη της Κύπρου σε νέους ερευνητές και ικανούς επιστήμονες «που θα παράγουν νέα, πρωτοποριακή γνώση, με γνώμονα την επίλυση των αυξανόμενων τεχνολογικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων». «Αποτελεί πεποίθησή μας», ανέφερε ο κ. Κόκκινος,«ότι η καλλιέργεια κουλτούρας έρευνας και καινοτομίας στη νέα γενιά συμβάλλει ουσιαστικά, σε βάθος χρόνου, στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου». Επιπρόσθετα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη χρήση, για πρώτη φορά, του θηλυκού γραμματικού γένους από πλευράς ΙδΕΚ κατά την προκήρυξη των Διαγωνισμών, σημειώνοντας πως πρόκειται για «μία κίνηση με συμβολικό χαρακτήρα η οποία προωθήθηκε ως μέσο ενθάρρυνσης της συμμετοχής των κοριτσιών στους μαθητικούς Διαγωνισμούς που προκηρύσσει το Ίδρυμα, καθώς και ως έμπρακτη προσπάθεια για ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητριών σε δραστηριότητες έρευνας, επιστήμης και καινοτομίας».

Τα πρώτα βραβεία για τον Διαγωνισμό «Μαθητές και Μαθήτριες στην Έρευνα» (ΜΕΡΑ) έλαβαν:

  • Λύκειο Αραδίππου 'Τάσος Μητσόπουλος' – «"Συλλέκτες" Πληροφοριών. Διερεύνηση των Κινδύνων που ελλοχεύουν κατά την μεταφορά των πληροφοριών μέσα σε ένα δίκτυο»
  • Γυμνάσιο Νεάπολης Λεμεσού – «Άδεια σχολεία, γεμάτα φροντιστήρια;»
  • Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Πάνω Κιβίδων– «Κυβίδες ή Κιβίδες;»

Τα πρώτα βραβεία του διαγωνισμού«Τεχνολογία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» (ΤΕΚΕ), έλαβαν:

  • Λύκειο Αγίας Φυλάξεως – «Σύστημα Ψύξης με την Χρήση Μονάδας Απορρόφησης Χρησιμοποιώντας Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας»
  • Β΄ Τεχνική και Επαγγελματική ΣχολήΕκπαίδευσης και Κατάρτισης ΓρηγόρηΑυξεντίου Λεμεσού – «Πολυδύναμη σύγχρονη στάση λεωφορείου»
  • Γυμνάσιο Δροσιάς–«Έξυπνο σύστημα ασφάλειας καιεξοικονόμησης ενέργειας»
  • Δημοτικό Σχολείο ΑποστόλουΛουκά– «Κατασκευή Εκπαιδευτικού ΡομπότΧαμηλού Κόστους για χρήση σεμαθήματα στο σχολείο»

Οι Διαγωνισμοί προκηρύσσονται σε ετήσια βάση από το ΙδΕΚ, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Καλλιέργεια Ερευνητικής και Καινοτομικής Κουλτούρας» και στοχεύουν στην επαφή των μαθητών/μαθητριών καθώς και των εκπαιδευτικών τους, με την έρευνα, την καινοτομία και την τεχνολογία, διεγείροντας τη δημιουργικότητα και την εφευρετικότητά τους.