You are here

Ζημιές $36 εκ. η Ocean

28/02/2011 10:13
Αύξηση των ζημιών της ανακοίνωσε για το 2010 η ναυτιλιακή εταιρεία Ocean Tankers.

Οι ζημιές που αναλογούν στους μετόχους ανήλθαν στα $36 εκ. (€27,2 εκ.) έναντι ζημιών $27,2 εκ.(€19 εκ.) το 2009.

Όπως τονίζει η εταιρεία, το 2010 ήταν μία πολύ δύσκολη χρονιά για τη ναυτιλία λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση διαθέσιμων φορτίων στην αγορά και την περαιτέρω μείωση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων.

Κατά τη διάρκεια του 2010 η εταιρεία είχε τα 12 από τα 15 δεξαμενόπλοια της στο νερό. Εξαιτίας της ναυτιλιακής κρίσης που επηρέασε ανεξαρτήτως όλους του τομείς της ναυτιλίας, η εταιρεία αναγκάστηκε για να διατηρήσει τις μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις να αναθεωρήσει τα ναύλα των δεξαμενόπλοιων της σε σημείο που να συνεχίσει να καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα του στόλου της. Η μείωση των ναύλων επηρέασε αρνητικά τον κύκλο εργασιών της εταιρείας με αποτέλεσμα την αύξηση των ζημιών. Λόγω της μείωσης των ναύλων η εταιρεία θέλοντας να προβεί σε περαιτέρω μείωση των λειτουργικών της εξόδων έθεσε εις αργία τα τρία από τα δεξαμενόπλοια της. Τα υπόλοιπα δεκατρία δεξαμενόπλοια είχαν συνεχή απασχόληση και ήταν ναυλωμένα.

Τα έσοδα από εκμετάλλευση πλοίων μειώθηκαν επομένως στα $36,8 εκ(€27,7 εκ.) έναντι $54 εκ.(€37,8 εκ.) το 2009.

Λόγω της συνεχιζόμενης ναυτιλιακής κρίσης, της καθυστέρησης της διαιτησίας του νερού αλλά κυρίως της μη καταβολής των δεδουλευμένων από τη μεταφορά του νερού από το ΤΑΥ, η εταιρεία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα να ζητήσει τη στήριξη από τις ενυπόθηκες τράπεζες της για αναθεώρηση των όρων του υφιστάμενου δανείου της .

Παρ’ όλα ταύτα η Εταιρεία συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα ταμειακής ρευστότητας λόγω της συνεχιζόμενης και παρατεταμένης ναυτιλιακής κρίσης και περαιτέρω επαναδιαπραγμάτευσης των νάυλων της από τους χρονοναυλωτές και της παρατεταμένης διαδικασίας της Διαιτησίας και μη πληρωμής των δεδουλεμένων από το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων με αποτέλεσμα πιστωτές του νερού να παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία των δεξαμενόπλοιων της εταιρείας σε διάφορα λιμάνια με αποτέλεσμα να προκληθεί περαιτέρω μείωση των εισοδημάτων

Τα άμεσα έξοδα ταξιδιών είναι μειωμένα σε σύγκριση με το 2009 κυρίως λόγω της ολοκλήρωσης της μεταφοράς του νερού τον Απρίλιο του 2009 και τη μείωση των δεξαμενόπλοιων που ήταν στην ανοικτή αγορά το 2009 και χρονοναυλώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2010.

Τα έξοδα κίνησης πλοίων είναι μειωμένα το 2010 σε σύγκριση με το 2009 για το λόγο ότι η εταιρεία για λόγους οικονομίας και αντιμετώπισης της συνεχής οικονομικής κρίσης έθεσε εις αργία τρία από τα δεκαπέντε δεξαμενόπλοια της.

Τα έξοδα διαχείρισης είναι μειωμένα το 2010 σε σύγκριση με το 2009 για τους ίδιους ανωτέρω λόγους.

Τα έξοδα χρηματοδότησης είναι αυξημένα το 2010 σε σύγκριση με το 2009, λόγω μη καταβολής κεφαλαίου/ τόκων με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση που υπεγράφη στις 08 Φεβρουαρίου 2010.

Όσον αφορά τις προοπτικές, η εταιρεία σημειώνει ότι βρίσκεται σε επαφές με τους χρονοναυλωτές της για πιθανή αναθεώρηση και αύξηση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων της. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε καλό στάδιο και όταν ολοκληρωθούν η εταιρεία θα εκδώσει σχετική ανακοίνωση.

Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει τις επαφές και συζητήσεις με τις τράπεζες και τους οικονομικούς της συμβούλους για περαιτέρω αναθεώρηση του δανεισμού της με βάση τα σημερινά και προβλεπόμενα οικονομικά της δεδομένα καθώς επίσης και την αναμενόμενη ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας και ναυλαγοράς.

Γ.Χ.