You are here

Πάτωσαν οι σχέσεις με Hermes

03/07/2008 00:20


• Προειδοποίηση Νικολαΐδη για κυρώσεις

• Κουλίας: 4 εργάτες για 8 αεροπλάνα...


Στο χαμηλότερο σημείο από το 2006, όταν η κοινοπραξία Hermes ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, περιήλθαν οι σχέσεις της με την κυβέρνηση με αφορμή τη ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί στα δύο αεροδρόμια. Τα προβλήματα που προέκυψαν μετά την ανάληψη των υπηρεσιών εδάφους από τις εταιρείες Swissport και LGS (Louis, Gold Air και Service Air) Handling επανατοποθέτησαν το θέμα της διαχείρισης στον πολιτικό χάρτη, με τον αρμόδιο υπουργό να απειλεί τις εταιρείες με κυρώσεις σε περίπτωση συνέχισης της κατάστασης. Σφήνα στις εξελίξεις η αιφνιδιαστική επίσκεψη του προέδρου της Επ. Συγκοινωνιών στα αεροδρόμια και η απαίτηση του να ενεργοποιηθούν οι πρόνοιες των συμβολαίων για επιβολή προστίμων στις εμπλεκόμενες εταιρείες.

Το θέμα συζητήθηκε χθες σε σύσκεψη υπό την προεδρία του Υπουργού Συγκοινωνιών, Νίκου Νικολαΐδη , παρουσία εκπροσώπων της Πολιτικής Αεροπορίας, του διευθυντή των Δημοσίων Έργων Αλέκου Μιχαηλίδη και του προέδρου της Hermes, Νίκου Σιακόλα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης η κυβερνητική πλευρά τόνισε στην Hermes ότι ο περί Πολιτικής Αεροπορίας Νόμος παρέχει το δικαίωμα στον αρμόδιο Υπουργό να διατάξει την καταβολή διοικητικού προστίμου, σε οποιοδήποτε παραβιάζει το νόμο. Αρμόδια πηγή ανέφερε ότι αυτό συνίσταται την επιβολή προστίμου μέχρι £5χιλ. ή του 10% του ετησίου κύκλου εργασιών μιας εταιρείας. Στην προκειμένη περίπτωση, το πρόστιμα θα επιβληθεί στην εταιρεία Hermes εάν αποδειχθεί ότι παραβιάζει τους κανονισμούς της νομοθεσίας, είτε στις δύο άλλες εταιρείες.

Να αναλάβει τις ευθύνες της η Hermes

Μιλώντας μετά τη σύσκεψη στη StockWatch, ο κ. Νικολαΐδη ς κάλεσε την Hermes να αναλάβει τις ευθύνες που απορρέουν από το συμβόλαιο που σύναψε με την κυβέρνηση και αφορούν στις παρεχόμενες υπηρεσίες στους δύο αερολιμένες Λάρνακας και Πάφου. Προειδοποίησε επίσης τις δύο εταιρείες με τερματισμό του συμβολαίου τους σε περίπτωση συνέχισης της κατάστασης.

Είπε ότι παρά τους ελέγχους και τις επανειλημμένες υποδείξεις του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας - συγκεκριμένες υποδείξεις για συγκεκριμένες αδυναμίες - δυστυχώς εξακολουθεί να επικρατεί μια απαράδεκτη κατάσταση αναφορικά με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Η κυβέρνηση θεωρεί, τόνισε, ότι οι υπηρεσίες εδάφους σήμερα στο Αεροδρόμιο Λάρνακας, και δευτερευόντως στο Αεροδρόμιο Πάφου, είναι σε επίπεδα που κινούνται έξω από τις συμβατικές υποχρεώσεις των εταιρειών αυτών και, ταυτόχρονα, έξω από την άδεια αδειοδότησης τους, την οποία εξέδωσε, θεσμικά, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.

«Δεν θα διστάσουμε να ζητήσουμε την άρση της αδειοδότησης των δύο εταιρειών εδάφους» τόνισε στη StockWatch ο κ. Νικολαΐδη ς.

Η κοινοπραξία Hermes ανέλαβε την διαχείριση των αεροδρομίων από τα μέσα Μαΐου του 2006 για 25 χρόνια ενώ εδώ και ένα ενάμισι μήνα παραχώρησε τις υπηρεσίες εδάφους σε δύο άλλες εταιρείες. Από τη συμφωνία αναμένεται να έχει συνολικά έσοδα €7 δις εκ των οποίων τα €2,3 δις θα τα λάβει το κράτος.

«Ζητήσαμε από την εταιρεία Hermes ως ο επενδυτής των αεροδρομίων και ως ο έχων την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των αεροδρομίων να αναλάβει τις ευθύνες της» είπε ο υπουργός.

«Παράλληλα», ανέφερε, «επικοινωνήσαμε και με τις δύο εταιρείες και τους υποδείξαμε ότι θα πρέπει αμέσως να ξεκινήσει η διαδικασία βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών με το κατάλληλο προσωπικό και εξοπλισμό των υπηρεσιών εδάφους. Σε αντίθετη περίπτωση υπέδειξε ο Υπουργός καταστήσαμε σαφές ότι «αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί και ότι δεν θα διστάσουμε να ζητήσουμε την άρση της αδειοδότησης των δύο εταιρειών που ανέλαβαν τις υπηρεσίες εδάφους».

«Ο κ. Σιακόλας, ως πρόεδρος της εταιρείας δεσμεύτηκε όπως μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα υποβάλει υπόμνημα στο υπουργείο στο οποίο θα διαβεβαιώνει ότι έχουν ληφθεί τα αναγκαία μέτρα για λύση των προβλημάτων ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα προχωρήσει στην ανάληψη των διαδικασιών για λύση του συμβολαίου με τις δύο εταιρείες».

«Στην ακραία περίπτωση που συνεχίσει αυτή η κατάσταση», προειδοποίησε ο κ. Νικολαΐδη ς, «τότε θα κάνουμε χρήση των δικαιωμάτων που μας παρέχει ο νόμος».

Από πλευράς της εταιρείας, εκπρόσωπος της αρκέστηκε σε μια λιτή δήλωση ότι «η εταιρεία πρόκειται να κινηθεί στα πλαίσια των αποφάσεων που έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια της σύσκεψης στο Υπουργείο Συγκοινωνιών».

«Έφοδος» Κουλία

Πιο έντονος για το θέμα ήταν ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας, που πραγματοποίησε ενωρίτερα αιφνιδιαστική επίσκεψη στο αεροδρόμιο Λάρνακας.

Σύμφωνα με το ΚΥΠΕ, έκανε και ο ίδιος αναφορά στο διοικητικό πρόστιμο, το οποίο μπορεί να επιβάλλει ο υπουργός. Ανέφερε ότι μπορεί να επιβληθεί «πρόστιμο ύψους 10% επί της είσπραξης και πως με τις εισπράξεις να ανέρχονται σε εκατομμύρια θα πρέπει όλοι οι ιθύνοντες να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν».

«Και εγώ απαιτώ από όλους και από τον στρατηγικό επενδυτή, και από αυτούς τους κυρίους που βρήκε και έφερε μέσα, να ζητήσει τις ευθύνες τους, αλλά και από την Πολιτική Αεροπορία που έχει και αυτή ευθύνη» πρόσθεσε ο κ. Κουλίας.

Αναφερόμενος στη κατάσταση που επικρατεί την χαρακτήρισε χαώδη κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε οι υπηρεσίες που παρέχονται στους τουρίστες στο αεροδρόμιο να είναι αξιοπρεπείς.

Παράλληλα υπενθύμισε ότι στις 17 Ιουνίου ενεγράφη στην Επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής το θέμα της μεγάλης αταξίας και ακαταστασίας που επικρατούσε στο αεροδρόμιο Λάρνακας και δόθηκαν ρηματικές διαβεβαιώσεις από όλους τους υπεύθυνους «ότι θα λάβουν άμεσα και δραστικά μέτρα», κάτι που, όπως σημείωσε, δεν έγινε.

Χαώδης κατάσταση

Ενδεικτικά ανέφερε πως προχθές είχε πάρει τηλεφώνημα από εργάτη, ο οποίος του είπε πως «για οκτώ αεροπλάνα υπήρχαν μόνο τέσσερις εργάτες» και υποστήριξε πως δεν υπάρχει η τεχνογνωσία, δεν υπάρχει το εργατικό προσωπικό με αποτέλεσμα η κατάσταση στην πίστα του αεροδρομίου να είναι χαώδης.

Ο κ. Κουλίας όμως δεν έμεινε στα του αεροδρομίου Λάρνακας: «τα ίδια προβλήματα υπάρχουν και στο αεροδρόμιο της Πάφου», υπέδειξε, ενώ αναφερόμενος στο προηγούμενο καθεστώς του αεροδρομίου είπε ότι «παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που είχε η κυβερνητική πλευρά υπήρχε άρτια οργάνωση και τα πράγματα λειτουργούσαν ναι μεν δύσκολα, αλλά σωστά, αποτελεσματικά και δίκαια».

Καταλήγοντας τάχθηκε εναντίων της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης όλων των μεγάλων έργων και κάλεσε τους αρμοδίους να ενεργοποιήσουν τις πρόνοιες των συμβολαίων και όχι να τα κρατούν κλειδωμένα στα συρτάρια τους.

Της Ηρώς Ευθυμίου