You are here

Θράσου: Οι θαλάσσιες μεταφορές προτεραιότητα για την Κύπρο

02/12/2005 16:47
Σημαντική προτεραιότητα για την Κύπρο, αποτελεί σύμφωνα με τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων, Χάρη Θράσου, ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών.

Σύμφωνα με τον κ. Θράσου, που απηύθυνε χαιρετισμό στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Κύπρου, στη Λεμεσό, «η Κύπρος, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και του νησιωτικού της χαρακτήρα βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές για τη διασύνδεση της με την Ευρώπη, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο».

«Τα λιμάνια μας», συμπλήρωσε ο κ. Θράσου, «αποτελούν τις πύλες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο νότιο-ανατολικότερο άκρο της, σε μια πολιτικά ευαίσθητη περιοχή, αλλά και μια περιοχή με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης». Σύμφωνα με τον Υπουργό, η Κύπρος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των υποδομών και τη σύνδεση της με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

«Η ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση δημιουργεί βάσιμες ελπίδες ότι σύντομα θα καρποφορήσουν οι προσπάθειες για άρση του τουρκικού εμπάργκο, γεγονός το οποίο αναμένεται να επιφέρει θετικές εξελίξεις στα κυπριακά λιμάνια, όπως αύξηση του όγκου εργασιών και κατ' επέκταση υλοποίηση του στρατηγικού στόχου για καθιέρωση των λιμανιών μας ως κέντρων εξυπηρέτησης διαμετακομιστικού εμπορίου», συμπλήρωσε ο κ. Θράσου.

Αναπτυξιακή πορεία ακολουθούν τα λιμάνια μας

Όπως επεσήμανε στο χαιρετισμό του ο κ. Θράσου, «τα τελευταία χρόνια τα λιμάνια μας παρουσιάζουν μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία με την υλοποίηση διαφόρων έργων και τη τροχοδρόμηση έργων, που συνεπάγονται επενδύσεις εκατομμυρίων λιρών».

«Συγκεκριμένα», εξήγησε ο Υπουργός, « μέσα στα πλαίσια της αναβάθμισης του λιμανιού Λεμεσού, έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση διαφόρων έργων, όπως η εκβάθυνση της δυτικής λιμενολεκάνης, η εγκατάσταση νέας γερανογέφυρας ή αναβάθμιση των υφιστάμενων γερανογεφυρών και η επέκταση των χώρων στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων».

«Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση του έργου της Αρχής Λιμένων, για κατασκευή νέας σύγχρονης αίθουσας επιβατών στο λιμάνι Λεμεσού, ένα έργο το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης επιβατών που προσφέρει σήμερα το λιμάνι», συμπλήρωσε ο Υπουργός Συγκοινωνιών.

Αναφορικά με το λιμάνι της Λάρνακας, ο κ. Θράσου, είπε ότι «έχει ήδη αποφασισθεί η μετατροπή του ως το κύριο λιμάνι κρουαζιέρων και επιβατικής κίνησης με κάποιες εμπορικές δραστηριότητες για κάλυψη τοπικών φορτίων και αναγκών. Επίσης, πρόσφατα η Κυβέρνηση αποφάσισε την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της Μαρίνας Λάρνακας και έχουν ήδη ζητηθεί προσφορές για επίδειξη ενδιαφέροντος, οι οποίες λήγουν στις 16.12.2005».

Αναφορικά με τη νέα πρόταση οδηγίας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών, τόσο η Κυβέρνηση όσο και η Αρχή Λιμένων, τόνισε ο Υπουργός, παρακολουθούν στενά την εξέλιξη του θέματος.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Γιώργος Σαρρής, δήλωσε ότι στόχος «ήταν πάντοτε η απαλλαγή των λιμανιών της Λεμεσού και Λάρνακας από τα υφιστάμενα ανελαστικά εργασιακά πλαίσια και με σοβαρές τομές και αποφασιστικότητα να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις και την αναγκαία δυναμική, προωθώντας τη βελτίωση του λιμενικού μας προϊόντος καθιστώντας τα λιμάνια μας πιο ανταγωνιστικά».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2004 που παρουσιάστηκαν στη Συνέλευση, η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε αριθμούς έφθασε τις 298 χιλ. για το λιμάνι Λεμεσού και σε 7 χιλ. για το λιμάνι Λάρνακας, συγκριτικά με 255 χιλ. και 500 χιλ. αντίστοιχα για το 2003.

Αναφορικά με την κίνηση των επιβατών, αυτή μειώθηκε κατά 5 χιλ. στο λιμάνι Λεμεσού για το 2004 φθάνοντας τις 455 χιλ., ενώ για το λιμάνι Λάρνακας ο αριθμός ανήλθε στις 54 χιλ. σε σχέση με 33 χιλ. το 2003.

Οι εισαγωγές εμπορευμάτων, μη συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, έφτασαν τα 2.8 εκ. τόνους για το λιμάνι Λεμεσού και 460 χιλ. τόνους για το λιμάνι Λάρνακας, ενώ οι εξαγωγές τους 1 εκ. τόνους στο λιμάνι Λεμεσού και 158 χιλ. τόνους στο λιμάνι Λάρνακας.

Γ.Χ.