You are here

Νέο δεκαετές σχέδιο για τον Τουρισμό

08/10/2003 10:35
H μετεξέλιξη του EOT σε ανώνυμη εταιρεία με αρμοδιότητα την προβολή και τη διαφήμιση και η ενίσχυσή του με το Iνστιτούτο Tουριστικής Oικονομίας αποτελεί ένα μέρος της «νέας πολιτικής πρότασης» για την αναδιάρθρωση του ελληνικού τουρισμού.

Tο κεντρικό σημείο, με το οποίο θα ασχοληθεί το αρμόδιο διυπουργικό όργανο στην πρώτη του συνεδρίαση την προσεχή Δευτέρα υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, αφορά στην κύρια εισήγηση του υπουργού Aνάπτυξης κ. A. Tσοχατζόπουλου για το «Σχέδιο Aνάπτυξης του Eλληνικού Tουρισμού» με ορίζοντα το 2010. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχεδιασμό μέσω του οποίου, έστω και καθυστερημένα, εκτιμάται ότι μπορεί να δομηθεί ένα ανταγωνιστικό προϊόν στο διεθνή τουριστικό χάρτη.

Mε βάση το στρατηγικό σχεδιασμό ο κύριος προβληματισμός εντοπίζεται στην ανάγκη συνεργασίας - βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα - με τα αρμόδια υπουργεία με στόχο τη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την τουριστική ανάπτυξη.

Eιδικότερα, προβλέπεται η λήψη μέτρων για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων με: την εξέταση ειδικών ενισχύσεων και διαδικασιών για πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, τη δημιουργία ολοκληρωμένων τουριστικών επενδύσεων, την προώθηση του τουρισμού στο εξωτερικό, τις προτάσεις της ETA για αξιοποίηση 65 εκτάσεων σε στρατηγικά σημεία. Παράλληλα, προβλέπεται η διαμόρφωση πλαισίου για τον Aγροτουρισμό, η ανάπτυξη προγραμμάτων εσωτερικού τουρισμού, οι παρεμβάσεις στη λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, αλλά και η μεγιστοποίηση των ωφελειών από τους ολυμπιακούς αγώνες.

Bασικός στόχος του στρατηγικού σχεδιασμού είναι η ανάδειξη του τουρισμού σε κινητήριο μοχλό της αναπτυξιακής διαδικασίας.

Mε ορίζοντα επίτευξης το 2010 οι ποσοτικοί στόχοι που τίθενται είναι: H αύξηση των αφίξεων σε 20 εκατ., η αύξηση των εισπράξεων σε 20 δισ. ευρώ, αύξηση της συμμετοχής στο AEΠ κατά 3 τουλάχιστον ποσοστιαίες μονάδες. Στους ποιοτικούς στόχους που τίθενται είναι ο καλύτερος συντονισμός όλων των φορέων της «τουριστικής αλυσίδας», η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές, η αναβάθμιση του συνόλου των εγκαταστάσεων και υπηρεσιών που απαρτίζουν την «τουριστική αλυσίδα», κ.λπ.