You are here

Στην Πάφο το πρώτο οικοτροφείο

22/08/2021 06:01

Το πρώτο οικοτροφείο στην Κύπρο λειτούργησε στην Πάφο το ιδιωτικό σχολείο International School of Paphos (ΙSOP). Το οικοτροφείο το οποίο απευθύνεται σε μαθητές από όλο τον κόσμο, φιλοξένησε φέτος 10 μαθητές από Κύπρο, Ασία και Ευρώπη.

«Υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετές χώρες, ωστόσο η πανδημία και οι αλλαγές που έφερε στην καθημερινότητά μας, αποτελούν τροχοπέδη για τη συγκεκριμένη υπηρεσία», δήλωσε σε συνέντευξή της στη Stockwatch η Διευθύνουσα Σύμβουλος του σχολείου Αρίστη Ανδριώτη.

Η κ. Ανδριώτη ανέφερε ότι οι πλείστες οικογένειες των μαθητών του οικοτροφείου διαμένουν στις χώρες τους, όπου και επιστρέφουν οι οικότροφοι κατά τις σχολικές τους διακοπές.

Πρόσθεσε επίσης ότι το οικοτροφείο απευθύνεται και σε μαθητές που οι γονείς τους ζουν στην Κύπρο. «Τέτοιες περιπτώσεις παιδιών, μένουν στο οικοτροφείο τις ημέρες του σχολείου και επιστρέφουν στο σπίτι τους τα σαββατοκύριακα», όπως εξήγησε ερωτηθείσα σχετικά η κ. Ανδριώτη.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας στον προϋπολογισμό, αλλά και γενικότερα στο  σχολείο η κ. Ανδριώτη ανέφερε ότι «το ISOP όπως και όλα τα ιδιωτικά σχολεία στη Κύπρο σαφέστατα και δέχονται πιέσεις, καθώς τα τέλη και οι λειτουργίες τους πλήττονται από τα lockdowns».

«Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, με τις επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο να επηρεάζονται με τρόπους που δεν είχαν ποτέ προβλεφθεί προηγουμένως, οπότε ο τομέας των ιδιωτικών σχολείων δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση», δήλωσε.

Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το σχολείο προχώρησε σε παγοποίηση  των διδάκτρων και τελών φοίτησης του για στήριξη των οικογενειών των μαθητών, ενώ σημείωσε ότι παρατηρήθηκε μείωση ή καθυστέρηση στη ροή τελών από διεθνείς μαθητές λόγω της πανδημίας.

«Πολλοί δεν μπορούν να ταξιδέψουν, ενώ αναμφίβολα ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει μειωθεί αρκετά. Αυτό πρακτικά σημαίνει για εμάς απώλεια εσόδων από εξωσχολικά προγράμματα σπουδών και από την αναστολή εργασιών τμημάτων του σχολείου, όπως η καφετέρια και το θερινό σχολείο», διευκρίνισε η κ.Ανδριώτη.

Επιπλέον είπε, ότι η ανάγκη για περαιτέρω αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και των υποδομών του σχολείου, όπως και του έμψυχου δυναμικού επιβάρυνε επιπλέον τον ετήσιο προϋπολογισμό.

«Προχωρήσαμε σε δημιουργία επιπλέον πυλών εισόδου/εξόδου από το σχολείο ώστε να εξασφαλίσουμε τον ελάχιστο συνωστισμό κατά την είσοδο και έξοδο των μαθητών από τη σχολική μονάδα, ενώ αναβαθμίσαμε τους εξωτερικούς χώρους με στέγαστρα και παγκάκια», ανέφερε.

Η κ. Ανδριώτη  επεσήμανε ότι το σχολείο προχώρησε από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε αναδιαμόρφωση των αιθουσών διδασκαλίας, καθώς και των υπόλοιπων χώρων του σχολείου, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα των υπουργείων Υγείας και Παιδείας.

Ιδιαίτερα για τις αίθουσες διδασκαλίας ανέφερε ότι τοποθετήθηκαν ατομικά θρανία και τηρήθηκαν στο έπακρο οι προβλεπόμενες αποστάσεις,.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων τα μέτρα που λήφθηκαν για την πανδημία επιβάρυναν παράλληλα και τον προϋπολογισμό του σχολείου.

Διαβάστε τη συνέντευξη εδώ

Της Ελένης Χαραλάμπους