You are here

Εκατό χιλιάδες εκκρεμότητες στο κτηματολόγιο

15/09/2021 18:02

Η ανεξέλεγκτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες για να εξυπηρετηθούν από τις δημόσιες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα βρέθηκε για ακόμα μια φορά στο μικροσκόπιο της Βουλής.

Χρονοβόρες διαδικασίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών από σχεδόν όλο το φάσμα της δημόσιας υπηρεσίας, τηλέφωνα της δημόσιας υπηρεσίας που δεν απαντούν σχεδόν ποτέ,  είναι κάποια από τα συμπεράσματα της έκθεσης της Επιτρόπου Διοικήσεως για το 2019, αναφορικά με το πως οι πολίτες εξυπηρετούνται ή υλοποιούνται τα αιτήματα τους από τις υπηρεσίες του Δημοσίου, η οποία τέθηκε σήμερα ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών.

Πιο συγκεκριμένα, πέραν των εκατό χιλιάδων αιτήσεων εκκρεμούν ενώπιον του τμήματος Κτηματολογίου και Πολεοδομίας, ενώ την ίδια ώρα στις υπηρεσίες του υπουργείο Εργασίας εξετάζονται αιτήσεις για επιδόματα και συντάξεις για διάστημα που ξεπερνά το ένα έτος.

Σε δηλώσεις ο πρόεδρος της Επιτροπής Δημήτρης Δημητρίου παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ζητήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες σε σχέση με την εξυπηρέτηση τους από την δημόσια υπηρεσία, αλλά και κενά στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι πολίτες.  Πρόσθεσε ότι η επίλυση πολλών από τα προβλήματα αυτά θα έρθει με την μηχανογράφηση των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα.

Αν θέλουμε να έχουμε ένα ανθρωποκεντρικό κράτος, η εκτελεστική εξουσία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της και να δημιουργήσει δομές που θα σέβονται τον πολίτη, δήλωσε η βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου. Διερωτήθηκε επίσης εάν υιοθετούνται οι εκθέσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως που λένε για σφάλματα και παραλήψεις. «Απ’ ότι καταλάβαμε δεν υιοθετούνται» είπε.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας είπε ότι η πανδημία έδωσε την ευκαιρία στους υπηρεσιακούς να ζητούν ραντεβού και «είναι πιο εύκολο να κάνεις αίτηση να δεις τον Υπουργό ή τον ΠτΔ, παρά να επικοινωνήσεις με ένα οποιοδήποτε γραφείο».

Κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να δώσει οδηγίες στην Υπουργό Εργασίας ότι τούτο είναι απαράδεκτο.

Η βουλευτής των Οικολόγων, Αλεξάνδρα Ατταλίδου είπε ότι αν το δημόσιο ήταν ιδιωτική επιχείρηση θα είχε κλείσει, γιατί οι πελάτες θα είχαν πάει σε άλλη επιχείρηση. Πρόκειται για υπηρεσίες πολύ σημαντικές, πρόσθεσε, αφού άνθρωποι περιμένουν συντάξεις και γι' αυτό το κράτος «πρέπει να τρέξει με 1000. Να χρησιμοποιήσει το σχέδιο ανάκαμψης για να μπορέσει να εφαρμόσει την ψηφιακή ατζέντα», τόνισε.

Ε.Χ.