You are here

Βροχή η αποστολή μηνυμάτων στο διαδίκτυο

23/12/2021 16:57

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp, Viber, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Στατιστική Υπηρεσία.

Δημοφιλής είναι και η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω Διαδικτύου (94,2%), η ανάγνωση διαδικτυακών ειδήσεων / εφημερίδων / περιοδικών (88,8%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (87,1%) και η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (Facebook, twitter) (86,6%).

Κατά το 2021, το 93,4% των νοικοκυριών είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε σύγκριση με 92,8% το προηγούμενο έτος. Το 80,0% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε υπολογιστή, είτε γραφείου, είτε φορητό, είτε υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet). Σχεδόν όλα (95,4%) τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή. Σε νοικοκυριά χωρίς εξαρτώμενα παιδιά το ποσοστό αυτό πέφτει στο 74,2%.

Όσον αφορά τη συχνότητα χρήσης του Διαδικτύου, εννέα στα δέκα άτομα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται με την ηλικία. Ξεκινώντας από 98,9% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών, η χρήση του Διαδικτύου μειώνεται στο 71,0% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών. Τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (98,7%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο πιο συχνά από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (67,8%).

Tο 21,7% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 έκαναν online μάθημα, και το 19,0% έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού εκτός από ολοκληρωμένο online μάθημα.

 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Κατά την περίοδο Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021 το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για αλληλεπίδραση με τις Δημόσιες Αρχές / Υπηρεσίες αυξήθηκε στο 57,3% σε σύγκριση με 53,3%, την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο (Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020).  

Το 55,9% των ατόμων 16-74, χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για να λάβουν πληροφορίες από δημόσιες αρχές ή ιστότοπους ή εφαρμογές δημόσιων υπηρεσιών, το 47,6% για λήψη ή εκτύπωση επίσημων εντύπων και το 45,8% για ηλεκτρονική υποβολή συμπληρωμένων εντύπων.

Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω Διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσίασε σημαντική αύξηση από 34,1% το 2020 σε 48,0% το 2021.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω Διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (68,6%), είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (π.χ. τσάντες, κοσμήματα) (62,0%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (32,6%) και καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (20,3%).

Τρία στα τέσσερα άτομα, ή ποσοστό 75,5% των ατόμων που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 προτιμά τους ντόπιους πωλητές, το 61,8% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ και το 56,8% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο.

Γ.Χ.