You are here

Κερδίζουν έδαφος οι διαδικτυακές πωλήσεις

28/12/2021 15:06

Ενισχύεται η στροφή εταιρειών προς τις διαδικτυακές πωλήσεις σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat.

Με βάση τα στοιχεία, 22% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων είχαν πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, με το 19% να δηλώνει ότι οι διαδικτυακές τους πωλήσεις είχαν φτάσει τουλάχιστον στο 1% του συνολικού τους τζίρου.

Το ποσοστό είναι αυξημένο κατά μία ποσοστιαία μονάδα, σε σύγκριση με το 2019 και κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 13% του 2010.

Το αντίστοιχο ποσοστό την Κύπρο, κυμάνθηκε χαμηλότερα από το μέσο όρο της ΕΕ, γύρω στο 17%.

Η Eurostat διαπιστώνει ότι η σταθερή αύξηση στις πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές χώρες, ενισχύθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού και τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, που οδήγησαν τόσο τους πελάτες, όσο και τις επιχειρήσεις σε αυξημένο ενδιαφέρον για τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Η Δανία κατέγραψε το ψηλότερο ποσοστό εταιρειών με διαδικτυακές πωλήσεις (που τουλάχιστον 1% του τζίρου τους ήταν από ηλεκτρονικές πωλήσεις), ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ. Συγκεκριμένα το ποσοστό ανήλθε στο 38% στη Δανία, όσο και την προηγούμενη χρονιά.

Ακολουθούν η Ιρλανδία και η Σουηδία με ποσοστό επιχειρήσεων  με διαδικτυακές πωλήσεις στο 34%. Το ποσοστό των δύο χωρών σημείωσε αύξηση 1 και 3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2019.

Οι μεγαλύτερη αύξηση επιχειρήσεων με διαδικτυακές πωλήσεις (τουλάχιστον 1% του συνολικού τζίρου τους), σημειώθηκε στο Βέλγιο και τη Φινλανδία το 2020 με τις δύο χώρες να καταγράφουν άνοδο 5 ποσοστιαίων μονάδων, φτάνοντας στο 31% και στο 24% αντίστοιχα.

Αντίθετα, η Ρουμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ, υποχωρώντας κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες στο 12%, ακολουθούμενη από τη Τσεχία (-5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 5%) και την Πορτογαλία (-4 ποσοστιαίες μονάδες, στο 16%).

Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, οι εταιρείες πωλούσαν με μεγαλύτερη συχνότητα σε πελάτες στο εσωτερικό της χώρας τους (22% των επιχειρήσεων), ενώ λιγότερο συχνές ήταν οι πωλήσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ (9%) και στον υπόλοιπο κόσμο (5%).

Επίσης το 2020, το 19% των επιχειρήσεων στην ΕΕ πραγματοποίησαν πωλήσεις μέσω ιστοσελίδων και εφαρμογών είτε σε ιδιώτες πελάτες (15%) είτε σε επιχειρήσεις και κυβερνήσεις (12%), ενώ 6% αφορούσαν πωλήσεις τύπου EDI κυρίως με πελάτες επιχειρήσεις.

Οι επιχειρήσεις προχώρησαν στις πωλήσεις αυτές μέσω την ιστοσελίδα ή την εφαρμογή τους (17% των επιχειρήσεων) ή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (8%).

M.X.