You are here

Αντιδρούν οι περιπτεριούχοι για το cashback

29/06/2022 06:52

Την έντονη αντίδραση περιπτεριούχων προκαλεί η απόφαση για εφαρμογή της υπηρεσίας ανάληψης μετρητών (cashback) από υπεραγορές, φούρνους, πρατήρια βενζίνης και περίπτερα, από τους κάτοχους χρεωστικών καρτών, χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία παρά μόνο παρουσιάζοντας την προσωπική τους χρεωστική κάρτα στο ταμείο του καταστήματος.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του συνδέσμου Περιπτεριούχων Σπύρος Ξυναρής,κατά τη χθεσινή εξέταση του θέματος στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, η νέα υπηρεσία εφαρμόσθηκε χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση με το σύνδεσμο, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η βιωσιμότητα αρκετών μικρών επιχειρήσεων, όπως είναι τα περίπτερα.

Κατήγγειλε ότι η εταιρεία JCC Payment Systems Ltd διαφημίζει ότι όσοι διαθέτουν τερματικό αποδοχής πληρωμών με κάρτα, θα δίνουν και μετρητά στους πελάτες, τονίζοντας ότι είναι μια υπηρεσία, την οποία δεν μπορούν να εφαρμόσουν τα περίπτερα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «οι πελάτες θα αγοράζουν ένα μπουκαλάκι νερό για να μπορούν να πάρουν εκατό ευρώ μετρητά», κάτι που είναι ασύμφορο για τους περιπτεριούχους καθώς δεν θα έχουν κάποιο οικονομικό όφελος από το συγκεκριμένο θεσμό.

Ανέφερε περαιτέρω ότι δημιουργούνται πολλών ταχυτήτων εμπορευόμενοι, καθώς οι περιπτεριούχοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τη νέα υπηρεσία.

Εκ μέρους του Συνδέσμου Τραπεζών, ο Μάριος Νικολάου είπε ότι η υπηρεσία προσφέρεται στο εξωτερικό εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ πρόσθεσε ότι η εφαρμογή της στη χώρα μας είναι σε εθελοντική βάση τόσο από πλευράς εμπόρου όσο και τράπεζας.

Επεσήμανε ότι με το κλείσιμο αρκετών υποκαταστημάτων τραπεζών, η δυνατότητα που δίνει η συγκεκριμένη υπηρεσία στον καταναλωτή για να πάρει χρήματα από περίπτερα, φούρνους και υπεραγορές είναι πολύ βοηθητική.

Ο κ. Νικολάου τόνισε ακόμα ότι υπάρχει πλαφόν στο ποσό που δικαιούται ο κάθε πελάτης για εξυπηρετηθεί από κάθε επιχείρηση την ημέρα, αναφέροντας ότι αυτό ανέρχεται στα €100.

Εκ μέρους της JCC Payment Systems Ltd αναφέρθηκε ενώπιον της επιτροπής ότι η υπηρεσία δεν είναι νέα, αλλά προσφέρεται εδώ και δύο χρόνια περίπου, σημειώνοντας ότι τα οφέλη για το καταναλωτή είναι πολλά και ειδικά τώρα μετά το κλείσιμο αρκετών υποκαταστημάτων τραπεζών.

Ανέφερε ότι το τελευταίο διάστημα η υπηρεσία έγινε πιο γνωστή στους καταναλωτές, οι οποίοι άρχισαν να την χρησιμοποιούν πιο τακτικά, ενώ επεσήμανε ότι προσφέρεται δωρεάν και είναι επιλογή των επιχειρήσεων εάν θέλουν να την προσφέρουν στους πελάτες τους.

Εκπρόσωπος της ΕΠΑ ανέφερε ότι η υπηρεσία προσφέρεται προς το παρόν σε όσους διαθέτουν κάρτες της Ελληνικής Τράπεζας και της Τράπεζας Κύπρου.

Της Ελένης Χαραλάμπους